وزیر آموزش و پرورش خبر داد

راه اندازی سکوهای استعدادیابی دانش آموزی

راه اندازی سکوهای استعدادیابی دانش آموزی به گزارش کنکور هنر، وزیر آموزش وپرورش از فراهم شدن مقدمات راه اندازی سکوهای استعدادیابی دانش آموزان آگاهی داد و اظهار داشت: لازم است هماهنگی های لازم با پژوهشگاه رویان صورت گیرد تا در پژوهشسراهای دانش آموزی، شعبه ای از رویان ایجاد شود.


به گزارش کنکور هنر به نقل از ایسنا، یوسف نوری در آیین تبادل تفاهم نامه همکاری میان وزارت آموزش وپرورش و پژوهشگاه رویان که در دفتر مرکزی وزارت آموزش وپرورش انجام شد ضمن عرض تسلیت به مناسبت به شهادت رسیدن برخی از هموطنان در ایذه و به ویژه سه دانش آموز شهید اظهار داشت: تفاهم با پژوهشگاه رویان را به چند دلیل انجام دادیم، نخست تحقق شعار سال در خصوص تولید دانش بنیان، اشتغال آفرین است.
وی اضافه کرد: رویکرد و دلیل دوم معرفی چهره های برجسته علمی است. مرحوم کاظمی آشتیانی، معلم بود و یک بار اشاره کرده بود که "هرچه دارد از دوران معلمی است". زنده یاد آشتیانی، موسس پژوهشگاه رویان بود و مقام معظم رهبری در روز ۲۱ اردیبهشت به ایشان اشاره و فرموده بودند که چندنفر در جامعه با این انسان بزرگ آشنا هستند؟.
وزیر آموزش وپرورش با اعلان اینکه موفقیت های رویان، علت بعدی توسعه این همکاری ها است اظهار داشت: پژوهشگاه رویان به عنوان یکی از رویش های انقلاب اسلامی در سطح جهان تغییراتی به وجود آورده است. می خواستیم ببینیم آیا جامعه معلمان ما هم آمادگی برای پذیرش همکاری دارد یا خیر؟. رویان در مشهد اجلاسیه ای برای معلمان برگزار کرد که بازخوردهای خوبی گرفتیم و حدود ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر سخنرانی متخصصان رویان را در شبکه شاد تماشا کرده بودند.
نوری با اشاره به این که رهبری در روز ۲۷ مهرماه انتظارات از دستگاهها در مقابل نخبگان را بیان و تاکید نمودند که انتظار اصلی، حمایت عاقلانه، خردمندانه و باتوجه به جوانب مختلف است اظهار داشت: ما باید راه بدهیم که این مجموعه ها وارد آموزش وپرورش شوند. زمینه این کار در آموزش وپرورش وجود دارد.
وی افزود: ۱/۵ میلیون نفر از سال ۸۶ تا پیش از کرونا در یکی از پژوهشسراهای نانو آموزش می دیدند و همین ها حالا در زمینه نانو حضور دارند و رشد خوبی داشته ایم. زمینه کشف استعدادها وجود دارد و رسیدن به پیشرفت در آینده از همین راه میسر می شود.
وزیر آموزش وپرورش با اعلان اینکه تربیت باید از دوران ابتدایی شروع شود اظهار داشت: اگر استعدادی در دوران ابتدایی کشف شود افراد موفق تری را در آینده خواهیم داشت. راه حل اصلی سندتحول بنیادین حرکت به سمت پژوهش محوری، خروج از حافظه محوری و حرکت به سمت پژوهش های کاربردی و محوری است.
نوری اضافه کرد: یادگیری مشاهده ای بوسیله استفاده از ظرفیت های علمی نهادهایی چون رویان اتفاق می افتد و اینطور است به سمت تحقق سند می رویم. رویان ظرفیتهای لازم را ایجاد کرده، لابراتوار سیار و غیره دارد. باید سکوی استعدادیابی دانش آموزان را راه بیندازیم که مقدمات کار فراهم شده و آنرا شروع خواهیم کرد. اگر کارهای پژوهشی نظام مند شود، توفیقش بیشتر خواهد بود.
وی با اشاره به این که اگر در این راه، ارزشیابی ها دقیق، متقن و علمی نباشد، ممکنست دلزدگی بوجود آورد اظهار داشت: ارزشیابی باید مرحله ای از یادگیری باشد. اگر ارزشیابی مچ گیری باشد به درد ما نمی خورد. لازم است هماهنگی صورت گیرد تا در پژوهشسراها شعبه ای از رویان ایجاد شود که دانش آموزانِ شناسایی شده بتوانند وارد شوند و در شاد هم لینکی را اختصاص دهیم که آموزش های برخط شروع شود و بعد به سمت آموزش های تجربی برویم.
وزیر آموزش وپرورش افزود: رییس جمهور در اردوهای پیشرفت شرکت کردند که یکی از مجموعه های مورد هدف این اردوها، رویان است. یکی از شئون مهم جهاد تبیین همین قله های علمی هستند که بچه ها باید آنها را ببینند، چونکه در تغییر نگرش های آنها موثر است.



1401/08/29
14:51:01
5.0 / 5
394
تگهای خبر: آموزش , پژوهش , تخصص , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۲
کنکور دکترای هنر
phdhonar.ir - تمام حقوق برای كنكور هنر محفوظ است

كنكور هنر

کنکور دکترای هنر