جرم در جوامعی با آموزش وپرورش پیشرفته کمتر است

جرم در جوامعی با آموزش وپرورش پیشرفته کمتر است به گزارش کنکور هنر، وزیر آموزش وپرورش با اعلان اینکه مادامی که آموزش وپرورش پویا و سلامت باشد، جامعه نیز از سلامت و پویایی برخورداراست اظهار داشت: اگر به دانش آموزان و معلمان میدان بدهیم خودشان می توانند تنظیم گر باشند.


به گزارش کنکور هنر به نقل از ایسنا، یوسف نوری در آیین تبادل تفاهم نامه همکاری وزارت آموزش وپرورش و مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه که در دفتر مرکزی وزارت آموزش وپرورش برگزار شد، با اعلان اینکه یکی از تکالیف سندتحول بنیادین نگاشت نهادی یعنی نقش نهادهای دیگر در امتداد اجرای تحول است اظهار داشت: دو مجموعه اشتراکاتی دارند، نخست آنکه هر دومجموعه سند تحول بنیادین تایید شده دارند.

وی ادامه داد: دوم، مخاطبان دو نهاد هستند، از دانش آموزان گرفته تا معلمان که با اهمیت ترین سرمایه های ما در قشر مورد وثوق جامعه هستند و معلمان پایه شوراهای حل اختلاف را در کشور گذاشتند و هنوز هم در شوراها حضور دارند. مردمی سازی در قوه قضائیه در مرکز توسعه حل اختلاف دنبال می شود.

وزیر آموزش وپرورش با اعلان اینکه مادامی که آموزش وپرورش پویا و سلامت باشد، جامعه نیز از سلامت و پویایی برخوردارست اظهار داشت: در جوامعی که آموزش وپرورش پیشرفته دارند، جرم و جنایت آمار کمتری دارد. وقتی ساحت اخلاقی دانش آموزان ما تقویت نشده و رشد نکرده است، گاهی کم و نقصان هایی را در جامعه می بینیم.

نوری اضافه کرد: مضاف براینکه از ظرفیتهای دانش آموزان به درستی بهره مند نشده ایم. اگر به دانش آموزان و معلمان میدان بدهیم خودشان می توانند تنظیم گر باشند. طرح دانش آموزان پلیس یار همچون نمونه های موفق در استفاده از ظرفیت دانش آموزان است.
وی افزود: امید است در قالب این تفاهم همکاری قسمتی از مواد سندتحول بنیادین اجرائی شود. تلاش می نماییم بسترهایی را در مدارس در قالب تشکل ها فراهم نماییم که شوراهای حل اختلاف تقویت شوند. این که بتوانیم نسل آینده را نسلی مصلح تربیت نماییم از با اهمیت ترین اهداف این تفاهم همکاری است. بندهای این تفاهم نامه همکاری مشترکمان را در برخی از مراکز بصورت آزمایشی اجرا و به همه مجموعه های آموزش وپرورش تسری خواهیم داد.
به گزارش کنکور هنر به نقل از ایسنا، حجت الاسلام هادی صادقی، رییس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه نیز با اعلان اینکه باید در تربیت فرزندانمان حرمت قانون را در ذهن و ضمیرشان بنشانیم تا قانون در وجود آنها نهادینه شود اظهار داشت: لازم است فردی که از مدرسه بیرون می آید قانون مدار باشد و به قانون به عنوان ناموس اجتماع نگریسته و پایبند آن باشد.

وی ادامه داد: باید افراد این مهارت را پیدا کنند که بتوانند خودشان دعاوی و اختلافات را حل کنند و آگاهی لازم را داشته باشند. این که از آموزش محوری به سمت تربیت محوری گام برداریم امری اساسی است. در مقوله تربیت باید کاری نماییم که انسان تراز انقلاب اسلامی تربیت شده و شرایط زیستی همراه با صلح در جامعه را فراهم آورد.

صادقی افزود: باید تلاش نماییم تمرین حل اختلاف را در مدرسه و حتی مهدهای کودک صورت گیرد. توفیق در جایی به دست می آید که تربیت از دوران کودکی شروع شود و فرزندان مان به حدی از آگاهی برسند که هر اختلافی به پرونده قضایی تبدیل نشده و به دادگاه و محاکم قضایی کشیده نشود. روشهای مختلفی برای حل مسئله طراحی نموده ایم و شوراهای حل اختلاف سراسر کشور می توانند پای کار اجرای تحول در آموزش وپرورش بیایند.




منبع:

1401/08/16
09:51:35
5.0 / 5
373
تگهای خبر: آموزش , اجرا , ساز , طراحی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
کنکور دکترای هنر
phdhonar.ir - تمام حقوق برای كنكور هنر محفوظ است

كنكور هنر

کنکور دکترای هنر