۹۲ درصد محکومان یا درس نخوانده یا ترک تحصیل کرده اند

۹۲ درصد محکومان یا درس نخوانده یا ترک تحصیل کرده اند به گزارش کنکور هنر سرپرست سازمان نهضت سوادآموزی با اعلان اینکه تحقیقات نشان می دهند 82 درصد مراجعان به کلانتری یا درس نخوانده اند یا ترک تحصیل کرده اند، یا تحقیق دیگری که در یک دانشگاه علوم پزشکی انجام شده حاکی از آنست که92 درصد محکومان یا درس نخوانده اند یا ترک تحصیل کرده اند اظهار داشت: عددها بسیار عجیب و تکلیف ما بسیار سنگین است.


به گزارش کنکور هنر به نقل از ایسنا، علیرضا عبدی در گردهمایی معاونان سوادآموزی آموزش و پرورش استانهای کشور که در ساختمان شماره ۲ نهضت سوادآموزی در تهرانسر انجام شد با اشاره به جریان های موجود دنیا اظهار داشت: در مقاطع مختلف، جریان های اجتماعی، اندیشه ها، سیستم های مدیریتی، ساختار حکمرانی و ساختار اجرائی خودرا به روز رسانی می کنند. جریان های آموزشی نیز خارج از این مساله نیستند و باتوجه به اقتضائات اجتماعی نظامات جدیدی برای کارهای خود می چینند تا بتوانند اهدافشان را محقق کنند.
وی ادامه داد: به تبع آن شاید برای موضوعی در دهه ۶۰ و ۷۰ یک مدل و ۲۰ سال بعد مدل دیگری را ارائه دهیم. کار همان است، اما روند و نرم افزار اجرا تغییر می کند که یک زمان وابسته به رشد شناختی انسان ها و زمانی وابسته به اقتضائات اجتماعی است.
سرپرست سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به تغییرات بیش از پیش جریان های نرم افزاری حوزه های مختلف حکمرانی به ویژه حکمرانی آموزشی خصوصاً در۵۰ سال اخیر اظهار داشت: این تغییرات نرم افزاری ما را به جایی رسانده که زمانی همه مدیریت های کشور حتی نظام آموزشی یک مدل بروکراتیک و از بالا به پایین بود اما یک تطورات نرم افزاری رخ داد و الان جریان غالب، جریانی است که با عنوان و ادبیات حلقه میانی از آن نام می بریم. حلقه میانی تعاریف مختلفی دارد اما از یک منظر، یک جریان مردمی است که بین حاکمیت و مردم قرار گرفته است.
عبدی افزود: آموزش و دانایی مهم می باشد. تحقیقات نشان می دهند که ۸۲ درصد مراجعان به کلانتری یا درس نخوانده اند یا ترک تحصیل کرده اند. یا تحقیق دیگری که در یک دانشگاه علوم پزشکی انجام شده حاکی از آنست که۹۲ درصد محکومان یا درس نخوانده اند یا ترک تحصیل کرده اند. عددها بسیار عجیب و تکلیف ما بسیار سنگین است.
وی افزود: هرحرکتی که در نهضت سوادآموزی انجام می دهیم، در این راستاست که جریان تربیتی کشور را بصورت نهادی و زیرساختی ساخته ایم. همین دو آمار کفایت می کند که مشخص نماید کجا ایستاده ایم. فهم بحث حلقه های میانی و استفاده از ظرفیت حلقه های میانی در نهضتی کردن جریان سوادآموزی بسیار حائز اهمیت می باشد. کار بعدی ما این است که از جایی که ایستاده ایم ناامید نشویم و نسبت به تحقق آرمان هایمان شک نکنیم. ما که اینجا هستیم یک تکلیفی داریم. تکلیف نهضت، تمام نمی گردد و هنوز بسیار کار داریم.




منبع:

1401/03/18
10:13:18
5.0 / 5
431
تگهای خبر: آموزش , اجرا , تحصیل , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۲
کنکور دکترای هنر
phdhonar.ir - تمام حقوق برای كنكور هنر محفوظ است

كنكور هنر

کنکور دکترای هنر