آیین نامه مدارس استعدادهای درخشان رونمایی گردید

آیین نامه مدارس استعدادهای درخشان رونمایی گردید به گزارش کنکور هنر در نشست مجازی وزیر آموزش وپرورش با مدیران کل آموزش وپرورش استان ها، رؤسای ادارات استعدادهای درخشان و رؤسای ادارات سنجش و پایش کیفیت استان ها؛ آیین نامه مدارس استعدادهای درخشان رونمایی گردید.


به گزارش کنکور هنر به نقل از ایسنا، یوسف نوری در این جلسه ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان، تبریک عید سعید فطر و تبریک روز معلم اظهار داشت: مدارس سمپاد از مرحله آموزش محوری و پژوهش محوری عبور کرده اند و بیشتر این مدارس در مرحله کارآفرینی هستند، اما نباید متوقف شوند، باید به سمت مدارس نسل چهارم که مدارسی با ایفای نقش مسئولیت اجتماعی هستند، توسعه پیدا نماییم. البته این توسعه باید در قالب نظام تربیتی با مسئولیت دینی باشد که در این حوزه کارهای بسیار خوبی هم انجام شده است.
وی ضمن اشاره به بحث نظریه توده و نخبه در جامعه شناسی اظهار نمود: نخبگان پتانسیل به حرکت درآوردن جامعه در راه مطلوب را دارند، بنابراین باید سرمایه گذاری جدی بر روی نخبگان هر جامعه ای صورت بگیرد.
نوری در انتها تصویب آئین نامه مدارس استعدادهای درخشان در هیأت امنای سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان را همچون کارهای خوب و مؤثر در حوزه سمپاد دانست.
در ادامه این آیین، رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان اظهار داشت: سمپاد علاوه بر دانش آموزان مدارس زیر پوشش خود، دغدغه رسیدگی و کمک به سایر دانش آموزان را هم دارد. بر مبنای اساسنامه، این سازمان علاوه بر رسیدگی به وضعیت دانش آموزان با استعدادی که در مدارس سمپاد ثبت نام کرده اند، نسبت به دانش آموزان با استعدادی که به هر علتی نتوانسته اند در مدارس سمپاد ثبت نام کنند هم متعهد هست و در این خصوص برنامه های گوناگونی طراحی شده است که یک نمونه از آن، اجرای دوره مجازی آموزش المپیادهای علمی در 12 رشته متفاوت برای پذیرفته شدگان در مرحله اول المپیادها در سطح کشور می باشد که خیلی از شرکت کنندگان در آن کلاس ها دسترسی به آموزش مطلوب و در تراز المپیاد را نداشتند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، یاوری در ادامه اظهار داشت: سمپاد می خواهد روی جامعه بزرگ آموزش و پرورش اثر مثبت بگذارد و این را وظیفه خود دانسته و این کار را انجام خواهیم داد. آمارها نشان داده است که مدارس سمپاد، در مناطق آموزشی که قرار گرفته اند، اغلب از جهت ارتباط، ایجاد رقابت مثبت، تبادل تجربیات بین معلمان و مدیران مدارس سبب رشد آموزشی در آن مناطق شده اند.




منبع:

1401/02/14
18:03:41
5.0 / 5
413
تگهای خبر: آموزش , اجرا , پژوهش , ثبت نام
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۱
کنکور دکترای هنر
phdhonar.ir - تمام حقوق برای كنكور هنر محفوظ است

كنكور هنر

کنکور دکترای هنر