اخبار دانشگاهی :

شبكه نخبگان اساتید در دانشگاه آزاد

شبكه نخبگان اساتید در دانشگاه آزاد به گزارش كنكور هنر راه اندازی شبكه نخبگان اساتید، كاهش ساعت كار بانوان دارای شرایط خاص شاغل، دو انتصاب جدید و صدور كارت شناسایی دانش آموختگان به زبان انگلیسی، عنوان چهار خبر روز دوشنبه دانشگاه آزاد اسلامی است.


به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگی ایرنا، بیژن رنجبر با تاكید بر ضرورت حمایت همه جانبه دانشگاه از نخبگان در جامعه اظهار داشت: پژوهشگاه مركزی دانشگاه آزاد برای پشتیبانی از نخبگان دارای برنامه های و سیاست های ویژه ای است كه بزودی اجرایی خواهد شد.
وی برنامه ریزی جهت راه اندازی شبكه نخبگان اساتید را از برنامه ها و اولویت های پژوهشگاه مركزی دانشگاه آزاد برشمرد و تصریح كرد: شبكه نخبگان توسط باشگاه پژوهشگران جوان بین دانشجویان و توسط پژوهشگاه مركزی بین اساتید فعال خواهد شد.
وی با اشاره به اینكه دانشگاه آزاد اسلامی 50 درصد ظرفیت آموزش عالی كشور را برعهده دارد، تصریح كرد: باید سیاست های دانشگاه آزاد اسلامی را به سمت تجاری سازی فعالیت های پژوهشی سوق دهیم.
رنجبر، مهم ترین كاركرد دانشگاه ها هم اكنون را حل مساله دانست و اظهار داشت: هنر دانشگاه در این عصر، رفع نیازهای صنعت و جامعه و چاره اندیشی و حل مشكلات آنها در جهت افزایش رفاه و معیشت مردم است.
.

** صدور كارت شناسایی دانش آموختگان دانشگاه آزاد به زبان انگلیسی
دانشگاه آزاد اسلامی به منظور تسهیل امور فارغ التحصیلان برای حضور در كنگره ها و همایش های خارج از كشور، اقدام به صدور كارت شناسایی به زبان انگلیسی كرده تا دانش آموختگان بتوانند به راحتی و بدون دردسرهای جابه جایی گذرنامه و مدرك تحصیلی در خارج از كشور با این كارت تردد كنند.
كارت های فارغ التحصیلی انگلیسی برای دوره زمانی پنج ساله و به صورت اینترنتی و آنلاین با استفاده از سایت www. aiau. ir برای متقاضیان صادر می گردد.
ازجمله مزایای این كارت این است كه فارغ التحصیلان برای استخدام در شركت های بین المللی می توانند در مراحل اولیه مصاحبه از آن بعنوان مدرك شناسایی بهره ببرند.
صدور كارت شناسایی فارغ التحصیلی به زبان انگلیسی منوط به ثبت درخواست كارت شناسایی فارغ التحصیلی به زبان فارسی است.
متقاضیان باید در زمان ثبت نام مشخصات خویش را مطابق با متن درج شده در گذرنامه تایپ كنند تا در آینده دچار مشكل نشوند و برای كسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تلفن 88777502 تماس بگیرند.

**انتصاب در دانشگاه آزاد اسلامی
فرهاد رهبر، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در احكامی جداگانه سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام و واحد ایلام و سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد آشتیان را منصوب نمود.
طبق این احكام، محمد میرزائی حیدری بعنوان «سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام و واحد ایلام» منصوب گردید.
رئیس دانشگاه آزاد در نامه ای از زحمات و تلاش های شهریار عباسی رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام و واحد ایلام قدردانی كرد.
رهبر در حكمی دیگر، علی فرقانی ها را بعنوان «سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد آشتیان» منصوب و از علی روشنایی سرپرست سابق این واحد دانشگاهی تشكر كرد.

** كاهش ساعت كار بانوان دارای شرایط خاص شاغل در دانشگاه آزاد
عبدالرسول پورعباس معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد با صدور بخشنامه ای، آیین نامه كاهش ساعت كار بانوان دارای شرایط خاص شاغل در این دانشگاه آزاد اسلامی را به واحدها و مراكز آموزشی و سازمان سما دانشگاه آزاد ابلاغ نمود.
در این بخشنامه آمده است: به استناد بند 9 دویست و سی و هفتمین جلسه هیات رئیسه دانشگاه مورخ 22/9/96 و در اجرای مصوبه مورخ 2/6/95 مجلس شورای اسلامی آیین نامه مربوط به كاهش ساعت كار بانوان دارای شرایط خاص جهت اجرا ابلاغ می گردد.
براساس بندهای آیین نامه كاهش ساعت كار بانوان دارای شرایط خاص شاغل در دانشگاه آزاد اسلامی؛ ساعات كار هفتگی آن دسته از بانوان شاغل در دانشگاه آزاد اسلامی اعم از رسمی قطعی، رسمی آزمایشی و قراردادی كارمعین تمام وقت كه موظف به 44 ساعت كار در هفته بوده و دارای یكی از شرایط مندرج در آیین نامه هستند، در هفته 36 ساعت با دریافت حقوق و مزایای 44 ساعت تعیین می گردد.
شرایط بهره مندی از كاهش ساعت كاری شامل دارای معلولیت شدید یا مبتلا به بیماری صعب العلاج، دارا بودن فرزند زیر 6 سال، دارا بودن همسر یا فرزند معلول شدید و یا مبتلا به بیماری صعب العلاج و سرپرست خانوار است.
تعیین میزان و شدت معلولیت توسط سازمان بهزیستی، بیماران صعب العلاج توسط وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكی، فرزند زیر 6 سال با عرضه شناسنامه معتبر و زنان سرپرست خانوار با عرضه اسناد مثبته و یا گواهی دادگاه خواهد بود.
در این آیین نامه تاكید گردیده است كاهش ساعت كاری روزانه صرفاً در ابتدا و یا انتهای ساعت كاری مجاز بوده و میزان كاهش ساعت اداری مربوط به یك روز كاری است و قابل ذخیره و تجمیع نیست.


 

1396/10/18
18:18:53
5.0 / 5
5181
تگهای خبر: دانشگاه , دانش آموختگان , كنگره , همایش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۵
کنکور دکترای هنر
phdhonar.ir - تمام حقوق برای كنكور هنر محفوظ است

كنكور هنر

کنکور دکترای هنر