تهیه برنامه درسی استعدادهای درخشان متناسب با برنامه درسی ملی

تهیه برنامه درسی استعدادهای درخشان متناسب با برنامه درسی ملی به گزارش کنکور هنر سرپرست سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی تصریح کرد که تهیه برنامه درسی استعدادهای درخشان متناسب با برنامه درسی ملی از اقدامات مهمی است که باید در فرایند تکمیل راهنماهای برنامه درسی حوزه های تربیت و یادگیری مورد توجه باشد تا هرگونه اقدام درباره بازبینی کتاب های مکمل استعدادهای درخشان، متناسب با این برنامه صورت گیرد.


به گزارش کنکور هنر به نقل از ایسنا، نشست مشترک مسؤلان سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی و معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در محل این سازمان برگزار گردید. در ابتدای این نشست حجت الاسلام والمسلمین علی لطیفی سرپرست سازمان پژوهش ضمن تاکید بر جایگاه مهم آموزش ابتدایی در وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: تعامل با بخش های مختلف وزارت خانه یکی از الزامات تحقق اهداف سازمان در فضای واقعی آموزش و پرورش کشور است و در این میان معاونت آموزش ابتدایی اهمیت زیادی دارد.
او همینطور نقش معاونت آموزش ابتدایی و معلمان را در سه زمینه «طراحی برنامه درسی»، «مشارکت در تأمین اجزای بسته های تربیت و یادگیری» و «تغییر ذهینت و نگرش معلمان از کتاب محوری به سمت پذیرش بسته های تربیت و یادگیری» حائز اهمیت دانست و پیشنهاد کرد برای هم افزایی بیشتر، جلسات منظمی در سطوح مختلف سازمانی میان دو مجموعه برگزار گردد.
سپس رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش براهمیت جایگاه سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی و ضرورت تعامل و هم افزایی این سازمان و معاونت ابتدایی تاکید کرد.
اهمیت پرهیز از نگاه خطی به فعالیت سازمان پژوهش در تهیه و تدوین برنامه درسی و کتاب های آموزشی و عطف توجه به برقراری ارتباط تعاملی با معاونت های آموزشی در فرآیندهای برنامه ریزی درسی، ضرورت پرداختن به محتواها و ابزارهای آموزشی متنوع و حرکت به سمت بسته های تربیت و یادگیری و لزوم ارتقای سطح همکاریهای مشترک میان سازمان پژوهش و معاونت آموزش ابتدایی همچون مواردی بود که حکیم زاده برای همکاری مشترک با سازمان پژوهش برشمرد.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در ادامه توضیحاتی را درباره سه برنامه ویژه «بسته تحولی خوانا»؛ «آموزش مهارت های برنامه نویسی و سواد دیجیتالی» و «طرح اتقان (ارتقای توانمندی های قرآنی معلمان و مربیان دوره ابتدایی)» ارائه نمود. این سه برنامه در کنار برنامه درسی آموزش عشایری همچون اقداماتی هستند که در ارتباط مشترک میان دو مجموعه سازمان پژوهش و معاونت ابتدایی درحال پیگیری هستند.
علی محبی، معاون برنامه ریزی درسی و تولید بسته های تربیت و یادگیری سازمان پژوهش هم با تاکید بر نگاه مثبت به همکاری مشترک میان دو مجموعه، اظهار داشت: هم افزایی و انسجام بیشتر و پرهیز از موازی کاری از اقداماتی است که می تواند تعاملات ما با همه بخش ها بخصوص معاونت آموزش ابتدایی را ارتقا دهد.
به گزارش کنکور هنر به نقل از ایسنا، همینطور سرپرست سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی و رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان طی نشستی به همفکری درباره مسائل مشترک پرداختند. الهام یاوری، رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان به مرور فعالیت مدارس سمپاد از آغاز تأسیس تابحال پرداخت و اظهار داشت: مقام معظم رهبری نگاه ویژه ای به این مدارس دارند که جای تقدیر دارد. در دوران جدید فعالیت سازمان، بر این نگاه تاکید می شود که این سازمان، متعلق به همه دانش آموزان با استعداد کشور است، نه فقط دانش آموزانی که در مدارس خاص تابع این سازمان درس می خوانند. شعار ما نیاز در این مدارس این است که هر دانش آموز سمپادی باید پاسخگوی یک نیاز از نیازهای کشور باشد.
یاوری در ادامه گزارشی از فعالیتهای فرهنگی تربیتی و فعالیتهای فوق برنامه در مدارس سمپاد عرضه کرد و اظهار داشت: کارسوق ها، برنامه های خلاقانه و ویژه قرآنی، تقویت نگاه عقلانی به دین، توجه ویژه به خودباوری و تمدن سازی همچون فعالیتهای موفق در این سازمان بوده است.
فتحی نژاد، معاون مدارس سازمان پرورش استعدادهای درخشان هم ضمن اشاره به تحصیل حدود 120 هزار دانش آموز در 680 مدرسه، گزارش کاملی از آمار دانش آموزان فعال در مدارس سمپاد و چگونگی فعالیت هایشان عرضه کرد.
وی گسترش علوم انسانی در مدارس زیرمجموعه این سازمان و عمومی سازی محتوای کتاب های درسی در این مدارس را رویکرد موفق سازمان استعدادهای درخشان برشمرد و اظهار داشت: بازنگری و بازطراحی کتاب های مکمل بخصوص در دوره اول متوسطه (کتاب ریاضی و ادبیات و علوم) همچون مواردی است که انتظار داریم مسؤلان سازمان پژوهش توجه ویژه ای به آن داشته باشند.
در ادامه این نشست، علی محبی، معاون برنامه ریزی درسی و تولید بسته های تربیت و یادگیری سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی هم اظهار نمود: در برنامه درسی ملی، تهیه برنامه درسی متناسب با نیازهای دانش آموزان گروههای خاص مورد توجه قرار گرفته و دانش آموزان استعدادهای درخشان، یکی از این گروههای خاص هستند و سازمان پژوهش می تواند به موازات تهیه برنامه درسی برای گروههای خاص (همانند مدارس خارج از کشور و مدارس عشایری) به تدوین برنامه درسی این گروه هم بپردازد.
محمدصالح مذنبی، مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی هم پیشنهاد برگزاری یک جلسه ویژه بین این دفتر و سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان به منظور شناسایی ظرفیت های همکاری و ایجاد تعاملات بیشتر را عرضه کرد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، لطیفی، سرپرست سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در جمع بندی این نشست ضمن تاکید بر پیگیری انتظارات مطرح شده از جانب مسؤلان سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان و استمرار ارتباطات دو مجموعه، خاطرنشان کرد: تهیه برنامه درسی استعدادهای درخشان متناسب با برنامه درسی ملی از اقدامات مهمی است که باید در فرایند تکمیل راهنماهای برنامه درسی حوزه های تربیت و یادگیری مورد توجه باشد تا هرگونه اقدام درباره بازبینی کتاب های مکمل استعدادهای درخشان، متناسب با این برنامه صورت گیرد.



1400/11/27
19:44:13
5.0 / 5
510
تگهای خبر: آموزش , پژوهش , تحصیل , ساز
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۱
کنکور دکترای هنر
phdhonar.ir - تمام حقوق برای كنكور هنر محفوظ است

كنكور هنر

کنکور دکترای هنر