رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی خواستار شد

تأمین بخشی از هزینه سرویس مدارس دانش آموزان استثنایی توسط شهرداریها

تأمین بخشی از هزینه سرویس مدارس دانش آموزان استثنایی توسط شهرداریها به گزارش کنکور هنر رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی یکی از ضروریات حضور دانش آموزان استثنایی در مدارس را سرویس ایاب و ذهاب دانست و اظهار داشت: با عنایت به افزایش قیمت سرویسهای ایاب و ذهاب،  امید است با مشارکت شهرداریها و شوراهای شهر، بخشی از این هزینه ها تأمین شود.


به گزارش کنکور هنر به نقل از ایسنا، حمید طریفی حسینی در جهت سیاست حضور میدانی و بررسی فرآیندهای آموزش حضوری به صورت سرزده از مدرسه اُتیسم ترنم، مجتمع ناشنوایان الهام و مجتمع نابینایان حضرت عبدالعظیم شهر ری بازدید و از نزدیک در جریان روند فعالیتهای آموزشی و پرورشی این مدارس قرار گرفت.
وی در حاشیه این بازدید با تاکید بر اینکه آموزش های حضوری باید با جدیت پیگیری شود، اظهار نمود: بر مبنای تاکید ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزیر آموزش و پرورش باید به سمت بازگشایی کامل مدارس حرکت نماییم و در این میان با عنایت به جمعیت کم دانش آموزی مدارس استثنایی این مدارس در اولویت اصلی بازگشایی کامل قرار دارند.
طریفی حسینی، یکی از ضروریات حضور دانش آموزان استثنایی در مدارس را سرویس ایاب و ذهاب دانست و اضافه کرد: با عنایت به افزایش قیمت سرویسهای ایاب و ذهاب، امید است با مشارکت شهرداریها و شوراهای شهر، بخشی از این هزینه ها تأمین شود.
طریفی حسینی «مدرسه محوری، مردمی سازی و اجتماعی سازی» را رویکرد اصلی آموزش و پرورش بخصوص آموزش و پرورش استثنایی دانست و خاطرنشان کرد: رویکرد مردمی سازی با جدیت در آموزش و پرورش استثنایی دنبال خواهد شد و استفاده از کمک خیرین و نهادها با شیب بیشتری پیگیری خواهد شد.
وی مدرسه محوری را از ضروریات دانست و اظهار داشت: با رویکرد مدرسه محوری و در آئین نامه جدید مصوب شورایعالی آموزش و پرورش، مدیر مدرسه در برنامه ریزی و جلب مشارکت خیرین و اولیا اختیار کامل دارد.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با تاکید بر اینکه مدرسه باید جایگاه واقعی خویش را پیدا کند اظهار داشت: بر مبنای سند تحول بنیادین، «مدرسه محور» نظام تعلیم و تربیت است و در مدرسه «معلم محور» فعالیت است و «مدیر مدرسه» راهبر آموزشی و تربیتی است.
وی با تقدیر از فعالیت تمامی معلمان و مدیران مدارس در روزهای کرونا که با روحیه جهادی تعلیم و تربیت دانش آموزان استثنایی را ادامه دادند، اظهار داشت: فعالیت دولت و آموزش و پرورش، رویکرد فعالیت جهادی است و ما تلاش خواهیم کرد تا نتیجه تمام فعالیتهای جهادی باید در کف مدارس مشاهده شود، معلمان آموزش و پرورش استثنایی از سطح سواد، تخصص، احساس مسئولیت و تعهد بالایی برخوردار می باشند و در روزهای کرونا با روحیه جهادی به خوبی وظیفه خویش را ایفا کردند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، طریفی حسینی اضافه کرد: وظیفه اصلی تعلیم و تربیت بر دوش مدرسه است و انتظار از ادارات استان ها این است شان سیاستگذاری را حفظ کنند و با راهبری و نظارت، اختیار تام فعالیت را به مدارس واگذار کنند. مدیران مدارس با رویکرد مدرسه محوری و با طراحی برنامه های نوآورانه و اجرایی سازی آن گام در جهت اجرایی سازی سند تحول بنیادین بردارند.



1400/10/20
23:59:05
5.0 / 5
793
تگهای خبر: آموزش , اجرا , تخصص , ساز
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۴
کنکور دکترای هنر
phdhonar.ir - تمام حقوق برای كنكور هنر محفوظ است

كنكور هنر

کنکور دکترای هنر