وزیر آموزش و پرورش:

مدارس هیچ جای دنیا به خاطر انتشار کرونا تعطیل نیست

مدارس هیچ جای دنیا به خاطر انتشار کرونا تعطیل نیست به گزارش کنکور هنر کرمانشاه وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: الان مدارس هیچ جای دنیا به واسطه مقابله با انتشار کرونا تعطیل نیست؛ هرچند مدارس دنیا ملزم به رعایت شیوه نامه های بهداشتی هستند.


یوسف نوری امروز(25 آذر ) در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه ضمن اشاره به بازگشایی مدارس با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و با نظر شورای مدرسه، اظهار داشت: الان مدارس هیچ جای دنیا به واسطه مقابله با انتشار کرونا تعطیل نیست؛ هرچند مدارس دنیا ملزم به رعایت شیوه نامه های بهداشتی هستند.
وی با اشاره به اینکه دانش آموزان گرفتار آثار ناگوار و نتایج بعد از سانحه می شوند، اظهار داشت: باید بخش مشاوره و مددکاری در آموزش و پرورش فعال شود تا بتوانیم دانش اموزان را با شرایط آموزش حضوری وفق دهیم، چون آنها دو سال به مدرسه نیامده اند و از فضای مدرسه دور بوده اند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: از اولیای خانه و مدرسه انتظار داریم دانش آموزان را به مدارس بیاورند.

نوری سپس اشاره ای هم به مبحث حق وحقوق معلم ها داشت و تصریح کرد: باید در مورد برابری حقوق با معلم ها عالمانه برخورد شود.

وی اظهار داشت: اعتقاد دارم مطرح شدن مباحثی در مورد حقوق و مزایا از جانب معلم ها، شان معلم را پایین می آورد و ما خود باید پیگیر حق و حقوق معلم ها باشیم. این که تعدادی افراد در چارچوب تشکل ها بیانند موج سواری کنند و از احساسات پاک معلم ها سو استفاده کنند، محترم نیست.

وی افزود: معلم های ما ساده زیست بوده و بیشترین ساعات کار مفید را دارند و در دوران کرونا با گوشی و تبلت شخصی به دانش آموزان درس زندگی می دادند.

وی افزود: در دوران کرونا دو قشر، ابتدا پرستاران و کادر درمان و بعد از آن معلم ها انصافا خوب کار کردند. هرچند قبول دارم که امکان دارد یادگیری رخ نداده باشد، با این وجود معلم ها وظیفه تعلیم و تربیت خویش را در دوران کرونا انجام داده اند.

معلم ها برای تزریق دوز سوم واکسن اقدام نمایند

ایشان در ادامه اشاره ای هم به واکسیناسیون معلم ها و دانش آموزان داشت و اظهار داشت: از معلم ها و فرهنگیان می خواهیم برای تزریق دوز سوم واکسن اقدام نمایند، کما این که ستاد کرونا درحال تصمیم گیری در مورد واکسیناسیون دانش آموزان زیر 12 سال هم هست.

قانون شوراهای آموزش و پرورش باید بازبینی شود

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود در کرمانشاه، با اشاره به اینکه قانون شوراهای آموزش و پرورش باید بازبینی شود، اظهار داشت: خویش را ملزم به بازبینی در این قانون می دانیم و امید است این بازبینی صورت گیرد.

نوری ضمن اشاره به لزوم تخصصی شدن شوراهای آموزش و پرورش، اظهار داشت: مبحث مردمی سازی آموزش و پرورش امری جدی است که زمینه ساز عدالت آموزشی خواهد شد.

نوری تصریح کرد: در قانون شکل گیری شوراهای آموزش و پرورش قرار شده این شوراها به دنبال تمرکز زدایی باشند چون تا وقتی که تمرکز زدایی نداشته باشیم نمی توانیم سازگار با محیط برنامه ریزی داشته باشیم.

وی افزود: باید در جلسات شورای آموزش و پرورش مسائل کیفی مهم مطرح شوند و مباحثی مثل مردمی سازی آموزش و پرورش مطرح شود.

محیط تربیتی دانش آموزان باید گسترده تر شود

نوری اظهار داشت: در شوراهای آموزش و پرورش باید تلاش شود تا از ظرفیت فضاهای خالی آموزش و پرورش مثل تربیت معلم، سالن های ورزشی و ظرفیت های خالی سایر ادارات برای تعلیم و تربیت دانش آموزان استفاده گردد که این مساله جزو چشم انداز های سند تحول بنیادین هم هست.

وی افزود: تنها محتوای کتاب های درسی و فضای آموزشی صرف مدرسه نمی تواند در روند تعلیم و تربیت دانش آموزان تأثیر مثبت داشته باشد، بلکه محیط تربیتی دانش آموزان باید گسترده تر شود.

وزیر آموزش و پرورش با تکیه بر این که باید از ظرفیت های خارج از آموزش و پرورش استفاده جدی داشته باشیم، خاطرنشان کرد: دانش آموزان باید از کارخانجات مختلف، ادارات و مراکزی مثل مرکز معلولین بازدید داشته باشند و به سمتی بروند که کارخانجات را اسپانسر خود کنند.

وی افزود: همینطور باید خانواده ها بخصوص مادران خانه دار را به کمک معلم ها آورده و آنها را دستیار و همیار معلم ها نماییم.

حجم کتاب های درسی زیاد است و باید آنرا کم کنیم

وی اشاره ای هم به حجم بالای کتب درسی داشت و تصریح کرد: قبول دارم حجم کتاب های درسی زیاد است و باید آنرا کم نماییم.

نوری سپس با تکیه بر این که باید به سمت مدرسه محوری برویم، اظهار داشت: باید مدرسه محوری را جدی بگیریم و به مدارس اختیاراتی بدهیم تا بتوانیم مدارس در طراز انقلاب اسلامی داشته باشیم.

وی گریزی هم به سفر هفته گذشته خود به کشور مصر زد و اظهار داشت: در این سفر شاهد بودم که 80 درصد دانش آموزان این کشور در فضاهای آموزشی حاضر بودند و تعلیم و تربیت آنها آنقدر تأثیر گذار بوده که در بازدیدها می دیدم دانش آموزان در وقت نماز در همان محلی که حاضر بودند، به نماز می ایستادند.

نوری اشاره ای هم به ایرادات نظام آموزشی داشت و اظهار داشت: چرا باید نظام آموزشی بگونه ای باشد که فارغ التحصیلان هنرستان های کاردانش همگی شغل داشته اما فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار بمانند.

نوری در ادامه با اشاره به اینکه تازمانی که در مناطق روستایی و عشایری معلم ثابت نداشته باشیم، نباید ادعای عدالت آموزشی داشته باشیم، اظهار داشت: باید در این خصوص چاره اندیشی نماییم و به دنبال چاره باشیم.

وی با اشاره به اینکه صاحبنظران حوزه علوم اجتماعی آموزش و پرورش را مهم ترین کانون تربیت نیروی انسانی می دانند، اظهار نمود: گرچه ابزار و امکانات در تسریع پیشرفت جوامع نقش دارند، اما بطور قطع نیروی انسانی مهم ترین عامل پیشرفت یک جامعه است که در نظام اسلامی این مورد در چارچوب تربیت افراد در طراز انقلاب دنبال می شود.

نوری ضمن اشاره به ارزش افزوده بالای آموزش و پرورش در کشور، اظهار داشت: این بخش پس از بخش معدن بیشترین ارزش افزوده را در کشور دارد.

وزیر اموزش و پرورش همینطور ضمن اشاره به سانحه غم انگیز تصادف سرویس مدرسه در کرمانشاه ضمن تسلیت به خانواده های داغدار اظهار داشت: بسیاری از حادثه متاثر شدم. در جریان این حادثه خودم را همچون پدری می بینم که از حادثه خیلی ناراحت شده و فقط می توانم به خانواده های داغدار بگویم شریک غم شما هستم.

ایشان در ادامه با اشاره به اینکه مردمان نجیب استان کرمانشاه در دوران هشت ساله دفاع مقدس در مقابل دشمن ایستادگی کرده و بعد از آن درگیر مسائلی مثل زلزله و سیل و... بوده اند بنابراین نیازمند توجه ویژه هستند، اظهار داشت: آموزش و پرورش استان کرمانشاه در حوزه هایی مثل وضعیت تراکم دانش آموزی، پوشش تحصیلی و... خوب کار کرده با این وجود در همه حوزه ها احتیاج به کار بیشتر دارد.

او در آخر ضمن اشاره به اهتمام ریاست جمهوری به توجه به مقوله تعلیم و تربیت، به مسئولین استان کرمانشاه برای پیگیری درخواست های استان در حوزه آموزش و پرورش نظیر جمع آوری بخاری های مدارس و اعطای حق جنگی به بازنشستگان قول مساعد داد.





منبع:

1400/09/27
11:46:44
5.0 / 5
527
تگهای خبر: آموزش , تحصیل , تخصص , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱
کنکور دکترای هنر
phdhonar.ir - تمام حقوق برای كنكور هنر محفوظ است

كنكور هنر

کنکور دکترای هنر