سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش استثنایی اجرائی شده است

سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش استثنایی اجرائی شده است رییس سازمان آموزش وپرورش استثنایی اظهار داشت: تمام برنامه های تدوینی و کارهای سازمان آموزش و پرورش مبتنی بر سند تحول بنیادین است و باید در امتداد اجرائی سازی بیشتر این سند گام برداریم.


به گزارش کنکور هنر به نقل از ایسنا، سیدجواد حسینی با اشاره به اینکه سند تحول بنیادین محکم ترین چارچوب نظری در پروسه سیاستگذاری و ترسیم نقشه راه عملیاتی در نظام آموزشی کشور خصوصاً سازمان آموزش و پرورش استثنایی است، اظهار داشت: سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، سیاست های راهبردی و برنامه های اجرائی خودرا با تکیه و تاکید بر سند تحول بنیادین آموزش وپرورش طراحی، اجرا و ارزیابی می نماید.
حسینی اضافه کرد: آموزش و پرورش استثنایی در پنج محور مداخلات بهنگام طلایی، خدمات حمایتی و نهضت ملی توان افزایی، توسعه آموزش های فنی حرفه ای و مهارتی، توسعه مشارکت ها و مدرسه انطباقی در پروسه اجرائی سازی سند تحول بنیادین گام برداشته است.
وی افزود: اجرای برنامه های سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان پیش دبستانی و توسعه خدمات توان بخشی به نوآموزان و دانش آموزان استثنایی دو برنامه ای است که در محور مداخلات بهنگام طلایی، برای اجرائی سازی سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش استثنایی اجرائی شده است.
رییس سازمان آموزش وپرورش استثنایی اظهار داشت: ارائه خدمات حمایتی در ۱۹ آیتم به کودکان و دانش‎آموزان استثنایی، نهضت مشارکتی توان افزایی باهدف تامین ۱۰۵ قلم تجهیزات آموزشی، توان بخشی و ورزشی به تعداد ۷۰ هزار وسیله و طرح هدایت، با هدف تامین تجهیزات هوشمند آموزشی برای دانش آموزان کم برخوردار، همچون برنامه های اجرائی سازی سند تحول بنیادین در زمینه خدمت حمایتی است.
حسینی با اشاره به برنامه های حوزه توسعه آموزش های فنی حرفه ای و مهارتی اظهار داشت: تأسیس و توسعه مدارس دوره‎ های اول متوسطه پیش حرفه‎ای و دوم متوسطه کاردانش خاص دانش‎آموزان استثنایی، توسعه آموزش حرفه‎ای مبتنی بر رویکرد شایستگی محور و ارتقای کیفیت محصولات تولیدی دانش آموزان استثنایی و توسعه بازار فروش آنها و تأسیس فروشگاه های محصولات دانش آموزان استثنایی سه برنامه در زمینه توسعه آموزش های فنی حرفه ای و مهارتی برای اجرائی سازی سند تحول بنیادین است.
وی ادامه داد: توسعه مشارکت معلمان، مدیران و صاحب نظران بوسیله گروه بندی تخصصی معلمان و نظارت همتا، توسعه مشارکت اولیا بوسیله تشکیل پارلمان مشورتی اولیا، طرح مدرسه یاری و تدوین بسته تحولی آموزشی، پرورشی، ورزشی و توان بخشی خانواده محور، توسعه مشارکت دانش آموزان بوسیله تشکیل مجلس دانش آموزی و طرح های هر دانش آموز یک نقش و هر مدرسه یک سرود و توسعه مشارکت بخش دولتی، بازنشستگان و تشکل های مردمی بوسیله ایجاد باشگاه های بازنشستگان همچون برنامه های حوزه توسعه مشارکت ها برای اجرائی سازی سند تحول بنیادین است.
وی اشاره کرد: مدرسه انطباقی الگویی، مشارکت خیرین در نهضت مدرسه سازی با طرح خشت تا بهشت، توانمندسازی نیروی انسانی و استفاده از تکنولوژی های جدید همچون برنامه های حوزه مدرسه انطباقی برای اجرائی سازی سند تحول بنیادین است.
حسینی با اشاره به اینکه سازمان آموزش و پرورش مولود انقلاب اسلامی برای ارتقای عدالت ترجیحی است، اظهار داشت: از زمان تأسیس تا حالا پوشش تحصیلی ۱۸ برابر بالا رفته است اما اعتبارات به این میزان افزایش نیافته است.
وی ادامه داد: سنوات ارفاقی، طرح تفویض اختیار، استثنا شدن پرسنل آموزش وپرورش استثنایی از قانون خدمات مدیریت کشوری همچون مواردی است که با جدیت درحال پیگیری است.
حسینی با اشاره به اینکه همه مدارس استثنایی باید تا اختتام آذرماه مجوز بازگشایی را دریافت نمایند، اظهار داشت: مدیران مدارس ملزم هستند از تمامی ظرفیت مدرسه با رعایت پروتکل ها و مجوزهایی که به مدرسه داده شده، استفاده نمایند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی ادامه داد: شبکه شاد تنها شبکه مجازی رسمی وزارت آموزش وپرورش است و در دوران پساکرونا از این شبکه برای برنامه های فوق برنامه و آموزش های مکمل، مقوم و معکوس استفاده خواهد شد.
حسینی در آخر از قبولی بیش از ۲۷۰ نفر از دانش آموزان استثنایی در کنکور سال جاری آگاهی داد و اظهار داشت: ۲۲ نفر از این دانش آموزان موفق به کسب رتبه های زیر هزار شده اند.



1400/09/09
23:26:58
5.0 / 5
537
تگهای خبر: آموزش , اجرا , تحصیل , تخصص
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۱
کنکور دکترای هنر
phdhonar.ir - تمام حقوق برای كنكور هنر محفوظ است

كنكور هنر

کنکور دکترای هنر