پاسخ وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به حواشی

پاسخ وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به حواشی به گزارش کنکور هنر وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به حواشی مطرح شده درباره خودش همچون انتخابش به دلیل نسبت فامیلی اش با ˮعلیرضا زاکانیˮ شهردار تهران، نحوه طی مدارج تحصیلی، مخالفتش با موسیقی، ممیزی های مجله رشد و مطرح شدن نامش در طرح صیانت از فضای مجازی پاسخ داد.


به گزارش کنکور هنر به نقل از ایسنا، مسعود فیاضی در نشستی صمیمانه با اصحاب رسانه که شب گذشته در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، درباره نحوه و طی مدارج تحصیلی اش با عنایت به برخی شایعات مطرح شده نظیر به طول انجامیدن دوره کارشناسی اظهار داشت: بنده ورودی ۷۳ دانشگاه تهران هستم و در تاریح ۳۱ فروردین ۷۸ فارغ التحصیل شدم.
وی ادامه داد: رتبه کنکورم در مرحله اول ۲۷۰ و یک سهمیه خانواده شهدا و در مرحله دوم کنکور هم رتبه ۲۲۰ و یک سهمیه خانواده شهدا بود و همان مدت دوره کارشناسی که به صورت عادی همگان طی می کنند، برای بنده هم طول کشید.
وی درباره نسبت فامیلی اش با علیرضا زاکانی شهردار تهران هم اظهار داشت: همانطور که عرض کردم بنده ورودی ۷۳ دانشگاه تهران هستم. آقای زاکانی ورودی سالی ۶۹ دانشکده پزشکی بودند و دانشکده های ما کنار هم بود و از راه فعالیتهای بسیج با هم آشنا شدیم. آن زمان، آقای داماد شش ساله و عروس خانم یک ساله بود و ۱۵، ۱۶ سال بعد، خودمان این دو را به هم معرفی کردیم؛ به عبارت دیگر ما پیش از این نسبت فامیلی، سال ها دوست و آشنا بودیم.
فیاضی درباره مدرک دکترایش هم اظهار داشت: از سال دوم دانشگاه، درس طلبگی را آغاز کردم و ۹ سال درس سطح در تهران و قم و ۱۶ سال هم درس خارج در قم خواندم که عمده درس هایم فقه، اصول، کلام و فلسفه بود.
وی به مصوبه جلسه ۵۰۳ شورایعالی انقلاب فرهنگی به تاریخ ۵ شهریور ۱۳۸۱ اشاره نمود و اظهار داشت: در این مصوبه آمده است «دانشمندان، محققان و متخصصان رشته های زبان و ادبیات، هنر و معماری، علوم انسانی و معارف اسلامی که در بین اهل فن بعنوان صاحب نظر شهرت داشته و یا صاحب آثار، تحقیقات و تألیفاتی باشند و همینطور فضلای حوزه های علمیه که سطوح عالیه را گذرانده باشند می توانند حسب شرایط و مقررات مندرج در دستورالعمل بررسی صلاحیت علمی خبرگان بدون مدرک در سطح یکی از مراتب ۱ و ۲ (مربی یا استادیاری) دانشگاهی برای همکاری جهت تدریس یا عضویت در هیأت علمی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی انتخاب شوند».
وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اضافه کرد: همینطور در این مصوبه آمده است که «دستورالعمل امتحانی و نحوه بررسی صلاحیت علمی خبرگان بدون مدرک دانشگاهی و نحوه همکاری و استخدام ایشان در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تهیه و ابلاغ می شود. ضمن این که برای اجرای دستورالعمل مبحث بند ۲، «کمیسیون تعیین صلاحیت علمی خبرگان بدون مدرک دانشگاهی» با ترکیب پنج نفر از صاحب نظران مبحث بند ۱ با پیشنهاد معاون آموزشی و حکم وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دفتر هیئت های امنا و هیئت ممیزه مرکزی دانشگاه ها تشکیل می شود».
وی افزود: آن زمان بنده در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی بعنوان پژوهشگر فعالیت می کردم و بر مبنای ضوابط داخلی پژوهشگاه، هیئت علمی پژوهشگاه شدم، چون پژوهشگاه نهاد مستقل عمومی غیردولتی بود و آن موقع هیئت ممیزه خاص و ضوابط داخلی داشتند. بعدا آقای رشاد، بنده را به همان کمیسیون تعیین صلاحیت علمی خبرگان معرفی نمود.
فیاضی اضافه کرد: این گونه نبود که به همین راحتی مدرک عرضه شود؛ دو آزمون جامع دادم که آزمون اول در سالهای ۹۲-۹۱ و آزمون دوم در سالهای ۹۴- ۹۳ برگزار شد و رساله دکتری هم ۱.۵ سال طول کشید که استاد راهنمایم آقای رشاد و استاد مشاورم آقای واعظی بودند و در نهایت با نمره ۱۹.۵ قبول شدم.
وی خاطرنشان کرد: این کمیسیون زیر نظر وزیر علوم است و آزمون ها هم واقعا سخت بود. ۷۳ نفر برای این آزمون ها معرفی شده بودند که فقط سه نفر قبول شدند و دوره هم شش سال طول کشید.
وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش درباره حواشی مطرح شده نسبت به فعالیت وی در مجلات رشد هم اظهار داشت: رشد ۳۶ مجله داشت که ۹ مجله دانش آموزی، دو نشریه نابینایان و مابقی بزرگسالان بود. وقتی بنده فعالیتم را در آنجا شروع کردم متوسط فعالیت سردبیران ۱۳ سال و متوسط سن هم ۵۷ سال بود.
وی با اشاره به اینکه این مجلات را پنج نفر ارزیابی می کردند و هیچ نشریه ای شورای سیاستگذاری نداشت، اظهار داشت: شورای سیاست گذاری گذاشتیم و تیم ها را نوسازی کردیم. ۱۳ تیم نوسازی شد. بر مبنای قواعد سازمان پژوهش در مجلات دانش آموزی حداکثر مدت فعالیت سردبیر چهار سال و سن ۴۵ سال و در نشریات تخصصی مدت فعالیت شش سال و سن ۵۵ سال بود و بنابراین این افراد تغییر کردند.
فیاضی افزود: تنها یک نفر برخلاف این رویه تغییر کرد؛ سیاست ما این بود که مجلات رشد کیوسکی نیست و باید تربیتی باشد، اما آن یک نفر برخلاف این سیاست حرکت می کرد. مثلاً در هفته اول مهر رمانی در مجله تحت مدیریت ایشان ارائه شد که دفاع مقدس را نقطه سیاه جمهوری اسلامی می دانست یا کتابی معرفی شده بود که داستانش با دوستی چند دختر و پسر آغاز می شد که صریحاً بر خلاف سیاست های تعلیم و تربیت است.
وی درباره حذف کلمه آهنگ سازی از متن یک مجله رشد و جایگزینی تواشیح و سرود به جای آن اظهار داشت: آن نشریه به خط بریل و برای نابینایان منتشر می شد و با عنایت به فعالیت پرورشی در مدارس، خواستم که به جای آهنگ سازی، از کلمه سرود و تواشیح استفاده گردد که بچه ها انس بیشتری با آن دارند و در مدرسه می توانند به سادگی انجامش دهند.
وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اضافه کرد: بعضی می گویند بنده با موسیقی مخالفم در حالیکه اصلا این گونه نیست؛ بنده همان سال برای اختتامیه فیلم رشد به کرمان رفتم که مراسم در هنرستان موسیقی برگزار شد و دانش آموزان اجرای زنده موسیقی داشتند.
وی درباره مطرح شدن نامش در طرح صیانت از فضای مجازی هم اظهار داشت: ما که در طرح اولیه دخالتی نداشتیم، ولی بعد که به مرکز پژوهش های مجلس آمد، مطرح کردیم که طرح خوبی نیست و درخواست کردیم که آنرا پس بگیرید یا اصلاح کنید که صیانت حذف و به طرح پشتیبانی از حقوق کاربران تبدیل شد. جهت بررسی آن، به تمام دستگاه ها نامه زدیم که همه نامه نگاری ها، حضور نمایندگان دستگاه ها و صورتجلسه ها موجود است. این روند در مرکز پژوهشها هم دنبال شد. عیناً ۹۰ درصد طرح جدید مصوبات شورایعالی فضای مجازی است.
وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه هفت سال سابقه معلمی در مدارس دولتی و غیردولتی دارم اظهار داشت: سال ۸۸، آقای یازرلو مدیرکل وقت آموزش و پرورش، کارگروه گفتمان انقلاب اسلامی را ایجاد کرد که بنده از جانب ایشان بعنوان مسئول ترویج گفتمان انقلاب اسلامی در مدارس معرفی شدم و فعالیتهای متنوعی به انجام رساندم.
وی در مورد دلیل عدم اجرایی شدن سند تحول اظهار داشت: یکی از علل جدی این است که ما نقطه کانونی تحول را در مدرسه نگذاشتیم بلکه در ستاد گذاشتیم. اگر شورای مدرسه زنده شود و تمرکززدایی نماییم، اتفاقات خوبی می افتد.



1400/08/21
22:01:33
5.0 / 5
475
تگهای خبر: آموزش , اجرا , پژوهش , تحصیل
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۵
کنکور دکترای هنر
phdhonar.ir - تمام حقوق برای كنكور هنر محفوظ است

كنكور هنر

کنکور دکترای هنر