تمهیدات لازم برای بازگشایی آبرومند مدارس اندیشیده شود

تمهیدات لازم برای بازگشایی آبرومند مدارس اندیشیده شود به گزارش کنکور هنر رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی نزدیک شدن به سال تحصیلی را امر مهمی خواند و اظهار داشت: لازم است که برای شروع به کار مدارس تمهیدات لازم اندیشیده شود تا شاهد یک روند بازگشایی آبرومند باشیم بنابراین باید به تناسب ماهیت سازمانی، کاری را که در دست انجام داریم، سرعت دهیم تا در روند بازگشایی مطلوب سهیم باشیم.


به گزارش کنکور هنر به نقل از ایسنا، حسن ملکی در جلسه شورای هماهنگی و پیگیری اقدامات تحولی به منظور بررسی روند رمزینه های سریع پاسخ اظهار داشت: یکی از کارهایی که همکاران مشغول به انجام آن هستند، مساله رمزینه های دسترسی سریع پاسخ است که طبق گزارشات عرضه شده و تلاشهای همکاران محترم، خوب پیش می رود البته زمانی که ما برای اتمام کار، پیشبینی کرده بودیم به پایان رسیده و امروز ضروریست که گزارشات کامل را دریافت نماییم.
وی ادامه داد: بحث دروس آموزش غیرحضوری که از آن بعنوان برنامه درسی فشرده نام بردیم نیز، از دیگر اقداماتی است در دست انجام قرار دارد و باید برای آماده کردن آن تلاش نماییم. بخش دیگری که در دست اقدام داریم و لزوما برای شروع سال تحصیلی نیست، اما باید تعیین تکلیف نهایی شود، تکمیل راهنماهای برنامه درسی است که قبلا هم مباحثات و گفتگوهایی در این راستا داشته ایم.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، تدوین و اجرای کارها در این سازمان را نیازمند توجه به نکات مختلفی خواند و در اینباره اظهار داشت: آنچه از جانب سازمان به شکل مکتوب و غیر مکتوب منتشر می شود، باید خصوصیت های مشخصی داشته باشد بنابراین ما باید بدانیم که خصوصیت های صوری و محتوایی تولیدات ما در این راستا، کدام هستند. بدیهی است که تولیدات ما ویترین کارهای ماست و از راه آنها درباره اقدامات سازمان قضاوت می شود. در واقع زبان گویای همه بخش ها عمل کردن است بنابراین سازمان ما باید با عمل قابلیت های خویش را نشان دهد.
ملکی اضافه کرد: در این راستا، تولیدات سازمان پژوهش باید متناسب با جامعه و اجتماعی باشد که در آن زندگی می نماییم و این تناسب از سه جهت قابل تامل است. نکته نخست "هم راستایی تولیدات، با نیازهای اجتماعی" است. مسئله بعدی "هم راستایی با مسئله های اجتماعی و توجه به حساسیت های اجتماعی" است. بدیهی است که نیازها و حساسیت های افراد با یکدیگر متفاوت می باشد، به این معنا که امکان دارد یک جامعه حساسیت هایی داشته باشد که دیگر جوامع نداشته باشند ازاین رو تولیدات ما باید با نگاه و حساسیت های جامعه ما همسو باشد.
وی بر ضرورت توجه به زمان در روند کار تصریح کرد و افزود: بدیهی است که هر چیز خوب و ضروری باید، در جای خود عرضه شود، ضمن این که ما باید تناسب با نیازها و علائق یادگیرنده ها را هم مد نظر قرار دهیم. در واقع ما مانند آشپزی هستیم که باید غذای مناسب ذائقه دانش آموزان را طبخ نماییم تا آنان بتوانند به درستی از این آموزش ها استفاده کنند. تناسب با یافته های علمی هم در این راستا، باید به شکل جدی مد نظر قرار گیرد چونکه علم درحال حرکت است بنابراین ما نباید از آن عقب بمانیم. در واقع ما با ظن و گمان و فرضیه هیچ میانه ای نداریم و نکته اصلی علم است. هر آن چیزی که عقل امضا کند در قلمرو شرع قرار می گیرد.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی خاطرنشان کرد: "تناسب با سیاست های کلی حاکم بر جامعه" نکته دیگری است که باید به آن دقت نماییم. همینطور "تناسب با محدودیت ها" هم باید مد نظر قرار گیرد. بعنوان مثال یکی از محدودیت های ما زمان است که باید به آن جدی نگاه نماییم. همینطور محتواهای ما باید با قواعد و اصول یادگیری همراه باشد چونکه یکی از اصول مهم در آموزش بحث تدریج است. همانطور که می دانید، در یادگیری یک بار مسئله را مطرح کردن وجود ندارد بنابراین باید به صورت گام به گام و آرام آرام مباحث را آموخت. نکته مهم آخر این است که اگر پیامی زیبا نباشد، خریداری نخواهد داشت ازاین رو عرضه زمخت و زشت مباحث سبب شکست خوردن آن می شود. اساسا هنر به این خاطر در جامعه بشری بوجود آمده است که انسان از زیبایی لذت می برد البته این زیبایی گرایی به وسیله دین ما هدایت می شود و به هر مسیری نمی رود.
در ادامه این جلسه ملکی خواهان توجه به شیوه نامه مصوب شده در بخش ویرایش زبان فارسی شد و اظهار داشت: ضروریست که در تدوین کلیه متون به این بخش توجه ویژه ای شود و این بخش در دستور کار کلیه بخش ها قرار گیرد بنابراین لازم است که تمامی کارها از این پس با عنایت به این شیوه نامه صورت گیرد.
علی محبی قائم مقام رئیس سازمان هم در این بخش اظهار داشت: در بخش رمزینه ها بنا بر این بود که تا دهم شهریور ماه بالغ بر ۲۵ درصد کتاب ها آماده باشد که این مسیر تا حدود زیادی طی شده است اما به علت حساسیت بالایی که در این بخش وجود دارد و تدوین برنامه درسی کووید ۱۹ که به گروه ها ارجاع داده شده است، کار اندکی کند شد البته نگرانی جدی در این بخش نداریم و محتوای کلی برای بخشی که برنامه ریزی شده بود، انجام شده است.
معصومه نجفی پازوکی، سرپرست دفتر تالیف عمومی و متوسطه نظری به عرضه گزارشی در این بخش پرداخت و اظهار داشت: منابع گوناگونی از دفتر فناوری به ما عرضه شد که در تأمین محتوای این بخش به ما کمک کرد. الان در مرحله تدوین هستیم و سپس مرحله بارگذاری را پیش رو خواهیم داشت.
وی ادامه داد: در حوزه زبان های خارجی دوره متوسطه اول و دوم، هر شش کتاب به صورت صد در صد آماده بارگذاری شده است. در حوزه کار و فناوری دوره متوسطه اول و دوم آماده است. حدود ۴۳ کتاب به صورت سی دی به بخش بارگذاری تحویل شده است و آماده هستند. تنها نگرانی ما در مورد کتاب هایی است که رمزینه ها بیشتر از یک محتوا بودند که البته امروز متوجه شدیم که این مشکل حل، و صفحه ای در این راستا طراحی شده است.
محبی در ادامه بیان نمود: به علت حساسیت های موجود در این بخش ما یک کمیته پایش نهایی هم مد نظر قرار دادیم اما در نهایت بخش مهمی از کار با عنایت به برنامه ریزی زمانی انجام شده است اما برای مرحله تدوین و بارگذاری یک پیک بسیار سختی را پیش رو داریم و الان در آن مرحله قرار داریم.
سیدسعید بدیعی، مدیرکل حوزه ریاست هم خواهان مشخص شدن تکلیف جغرافیاهای استانی شد و اظهار داشت: قرار بود که بحث جغرافیای استان ها هم به همان استان واگذار شود بنابراین پیگیری این بخش هم باید در اولویت قرار گیرد.
محمد ابراهیم محمدی مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی هم در ادامه این جلسه اظهار داشت: طی دو هفته اخیر حجم بارگذاری ها افزایش پیدا کرده است و برخی از نیروها مشغول کار هستند و تلاش ما این است که در نهایت تا سه شنبه کار را تحویل دهیم و امروز نزدیک به ۲ هزار دقیقه تدوین انجام شده است.
وی ادامه داد: از ۱۹۳۷ محتوای جشنواره، بالغ بر ۶ هزار محتوا را تحویل داده ایم و در نهایت تا آخر هفته کل آثار جهت انطباق تحویل داده می شود.
در ادامه جلسه افشار بهمنی مدیرکل دفتر فنی حرفه ای از فضای همدلی موجود در سازمان ابراز خرسندی کرد و اظهار داشت: با عنایت به این که رویکرد ما در فنی وحرفه ای پودمان محور است و بحث پیش نیاز و پس نیاز کمتر است، به همین خاطر مفهوم ۲۵ درصد، فاز اول زیاد ملموس نیست و لازم است که سایر پودمان ها را هم عرضه نماییم.
ملکی در این بخش، بیان نمود: در حقیقت های افزوده باید مباحثی شامل مراقبت ارزشی فرهنگی، علمی و فنی را هم مد نظر قرار دارد بنابراین لازم است که این بخش ها مورد تاکید قرار گیرد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی بیان نمود: باید روی این سوال فکر نماییم که چگونه می توانیم از راه رمزینه ها مهارت را به دانش آموز بیاموزیم؟




منبع:

1400/06/13
23:05:54
5.0 / 5
503
تگهای خبر: آموزش , اجرا , پژوهش , تحصیل
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
کنکور دکترای هنر
phdhonar.ir - تمام حقوق برای كنكور هنر محفوظ است

كنكور هنر

کنکور دکترای هنر