تاکید سرپرست آموزش و پرورش بر توسعه هنرستانها و رشته های هنری

تاکید سرپرست آموزش و پرورش بر توسعه هنرستانها و رشته های هنری سرپرست وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: «آموزش مهارت های فردی، فنی و حرفه ای و همین طور توسعه هنرستان ها و رشته های فرهنگی هنری» در دستور کار این سازمان قرار گیرد.


به گزارش کنکور هنر به نقل از ایسنا، بامداد امروز علیرضا کاظمی در نشست شورای راهبری سازمان آموزش و پرورش استثنایی که با حضور مجازی اعضای اعضای استانی این شورا برگزار شد، اظهار نمود: معلمان استثنایی با همه کمبودها، انسانیت و اخلاق را به دانش آموزان می آموزند و با عشق و علاقه کار می کند.
وی ضمن تشکر از مجموعه همکاران سازمان، اضافه کرد: سازمان آموزش و پرورش استثنایی باوجود شرایط سخت کرونائی برنامه ها را به بهترین شکل استمرار بخشید، ارائه بسته های تحولی، نشانه توسعه فعالیت ها در این مجموعه است.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: این موجب افتخار است که چنین افرادی الگوی تربیتی نظام تعلیم و تربیت هستند.
کاظمی اشاره کرد: سازمان آموزش و پرورش استثنایی، مینیاتوری از نظام تعلیم و تربیت کشور با پیچیدگی ها، طول، عرض و عمق بیشتری است پس کار کردن در این سازمان خیلی مشکل و دشوار است.
وی افزود: توجه به دانش آموزان استثنایی بالاترین و عینی ترین مصداق عدالت آموزشی است. باید قدر کار کردن در این مجموعه را بدانید، تحقق سند بنیادین، تفسیر و تبیین نیست بلکه فعل است پس در این حوزه می شود تحقق را با فعل نشان داد.
کاظمی سازمان آموزش و پرورش استثنایی را دارای دو ماموریت اصلی دانست و اظهار داشت: ارائه خدمات خاص به افراد نیازمند، یکی از این ماموریت هاست و توسعه هنرستان ها و ارائه خدمات توانبخشی نیز از موارد مهمی است که باید به آن توجه گردد.
وی بر تهیه طرحی برای پوشش دانش آموزان استثنایی مناطق روستایی ومحروم تاکید و عنوان کرد: رویکرد های این سازمان نیز باید فراگیری و تربیتی باشد و آموزش مهارت های فردی، فنی و حرفه ای و توسعه هنرستان ها و رشته های فرهنگی هنری در دستور کار این سازمان باشد. رویکرد مهارتی اگر در سایر حوزه ها مهمست در این عرصه واجب است پس مهارت های لازم را باید به دانش آموز استثایی جهت اداره خودش بیاموزیم.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش بر بهره مندی از ظرفیت کانون های فرهنگی تربیتی برای دانش آموزان استثنایی و رویکرد تلفیقی در آموزش ها اشاره و عنوان کرد: آموزش خانواده ها، توسعه مشارکت های خیرین، ارائه خدمات مشاوره ای، متناسب سازی فضاهای آموزشی، ارتقای سازمان و پرهیز از کوچک انگاری این سازمان، از موارد مهمست که باید مورد توجه واقع شود و در دستور کار قرار گیرد.
وی ادامه داد: درباب تخصیص اعتبارات و نیروی انسانی بطور قطع این سازمان را در اولویت قرار خواهم داد برای اینکه معتقدم در این عرصه، استفاده از نیروی انسانی متخصص، امری اجتناب ناپذیر است و در بحث فضا و تجهیزات باید رعایت استانداردها، تخصیص سرانه هر منطقه، توسعه پوشش ها و ساماندهی سرویس ایاب و ذهاب باید مورد توجه قرار گیرد.
کاظمی درباب برنامه ریزی های آموزشی، فرهنگی و تربیتی اظهار نمود: در کارها باید کیفیت بخشی و جذاب سازی صورت گیرد و توسعه ضریب نفوذ پوشش که کار ارزشمندی است در دستور کار باشد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی به موضوع بازگشایی مدارس اشاره نمود و اظهار داشت: بازگشایی باید با رویکرد آرام و تدریجی و با اطمینان از سلامت دانش آموزان و با رویکرد تلفیقی از حضوری و مجازی، هم راه است. بدین سبب سلامت دانش آموزان در اولویت اول قرار دارد و پس از این مساله باید به سراغ آموزش حضوری و ترکیبی با رعایت پروتکلهای بهداشتی و البته کیفیت بخشی برویم و محتواهای سال قبل را بازنگری نماییم.



1400/06/08
21:25:23
5.0 / 5
271
تگهای خبر: آموزش , تخصص , خدمات , ساز
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۲
کنکور دکترای هنر
phdhonar.ir - تمام حقوق برای كنكور هنر محفوظ است

كنكور هنر

کنکور دکترای هنر