آماده سازی الگوی برنامه درسی ویژه كرونا تا آخر مردادماه

آماده سازی الگوی برنامه درسی ویژه كرونا تا آخر مردادماه رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی ضمن اشاره به اولویت این سازمان برای طراحی الگوی برنامه درسی خاص شرایط کرونایی، تاکید کرد: در بخش فنی و حرفه ای و در بخش نظری به دو الگوی جداگانه ی برنامه ی درسی ویژه ی کرونا نیاز داریم که باید این الگو تا آخر مرداد تمام شود تا بتوانیم اصلاحات احتمالی و اعتباریابی را انجام دهیم و سال جاری برنامه درسی ویژه ی کرونا را در اختیار داشته باشیم.


به گزارش کنکور هنر به نقل از ایسنا، حسن ملکی در جلسه شورای هماهنگی و پیگیری اقدامات تحولی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی بعد از عرضه گزارش معصومه نجفی پازوکی، معاون برنامه ریزی دوره ابتدایی که اعلام نمود از ۴۳۹ رمزینه در دوره ی ابتدایی، ۳۲۷ رمزینه تعیین تکلیف شده است و از این ۳۲۷ رمزینه، یک تعداد آماده ی بارگذاری و یک تعداد هم آماده ی تدوین است. کتاب کار و فناوری و کتاب هدیه های آسمان آماده است و احتیاج به تدوین ندارد اظهار داشت: گزارشی که خانم دکتر نجفی پازوکی عرضه دادند نشان داده است در دوره ابتدایی کارهایی انجام شده اما هنوز مشکلات و مسائلی داریم که باید برطرف شود. در مورد دوره ی متوسطه، نگرانی بالایی دارم که امیدوارم پیگیری شود تا از دوره ی متوسطه هم گزارشی بگیریم تا مشخص شود چقدر کار انجام شده است.
وی ادامه داد: در بخش فنی و حرفه ای وضع مان خوب است. تنها نگرانی من برای این بخش که آنرا به آقای بهمنی هم منتقل کرده ام این است که امکان دارد محتواها آماده شوند ولی بُعد هنری و زیبایی شناختی و تنوع لازم را نداشته باشند. ما در بخش فنی و حرفه ای و کاردانش این مراقبت ها را باید داشته باشیم تا آن چیزی که اضافه می شود بار تربیتی مؤثر را داشته باشد.
معاون وزیر آموزش و پرورش درباره اولویت دیگر سازمان که طراحی الگوی برنامه ی درسی خاص شرایط کرونایی است تاکید کرد: ما در بخش فنی و حرفه ای و در بخش نظری به دو الگوی جداگانه برنامه ی درسی ویژه ی کرونا نیاز داریم که ان شاءالله این الگو تا آخر مرداد تمام شود و بتوانیم اصلاحات احتمالی و اعتباریابی را انجام دهیم و سال جاری برنامه ی درسی ویژه ی کرونا را در اختیار داشته باشیم.
ملکی اضافه کرد: در طراحی این الگو بنا شد که چند ملاحظه مدنظر قرار گیرد. یکی از آنها تجاربی است که پارسال به دست آوردیم. منبع دیگر در طراحی الگو، تجارب سایر کشورهاست. کل دنیا درگیر این بیماری بود ازاین رو مقالات گوناگونی نوشته شده که برای ما هم قابل دسترس است و می توانیم از این تجارب استفاده نماییم. سوم این که این الگو باید طوری طراحی شود که اگر آنرا به استان ها ارسال کردیم، در اجرا شفاف و روشن باشد و اجزا و عناصر آن کاملاً مرتبط به هم و یکپارچه عرضه شوند.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی خاطرنشان کرد: ما سال جاری دیگر بنا نیست که بخشی از دروس را حذف نماییم بلکه می خواهیم یک الگو عرضه دهیم که هم شاملیت داشته باشد و هم از راه این الگو بتوانیم با عنایت به شرایط کرونایی تدریس منعطف تری عرضه دهیم.
ملکی در انتها تاکید کرد: ما در شهریورماه، هر کار که بخواهیم انجام دهیم از جنس اشاعه، ترویج و معرفی الگو است ازاین رو ضروریست که الگوی برنامه درسی خاص شرایط کرونایی تا آخر مردادماه طراحی و تدوین شود.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی علی محبی قائم مقام رئیس سازمان، محمد علوی تبار معاون توسعه منابع و پشتیبانی، محمدابراهیم محمدی مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی، افشار بهمنی مدیرکل دفتر تألیف کتاب های فنی و حرفه ای و کاردانش، سعید بدیعی مدیرکل حوزه ریاست سازمان پژوهش و حسن مظاهری دبیر شورای هماهنگی علمی سازمان و... از دیگران حاضران در این نشست بودند.



1400/04/21
18:49:10
5.0 / 5
894
تگهای خبر: آموزش , اجرا , پژوهش , ساز
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۱
کنکور دکترای هنر
phdhonar.ir - تمام حقوق برای كنكور هنر محفوظ است

كنكور هنر

کنکور دکترای هنر