نجار توضیحاتی درباره مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس در ایام كرونایی ارائه كرد

پخش آژیر زلزله از رادیو و تمرین پناه گیری توسط دانش آموزان و خانواده ها

پخش آژیر زلزله از رادیو و تمرین پناه گیری توسط دانش آموزان و خانواده ها به گزارش كنكور هنر رئیس سازمان مدیریت بحران كشور اظهار داشت: امسال به علت شیوع كرونا و به دنبال آن تعطیلی مدارس و برگزاری كلاس های آموزشی به صورت مجازی، امكان اجرای برنامه مورد اشاره و مانور سراسری به شكل یكپارچه میسر نیست، ازاین رو تغییراتی در نحوه برگزاری مانور سالجاری پیشبینی شده تا دانش آموزان همراه با خانواده های خود بتوانند اطلاعات لازم را در مورد ایمنی در مقابل زلزله كسب كنند.


به گزارش کنکور هنر به نقل از ایسنا، اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در اینباره عنوان کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار شد محتوای آموزشی اجرای برنامه های این مانور در سایت پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله بارگذاری و قابل دسترسی می باشد.
وی افزود: برنامه های آموزشی در ارتباط با این مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس و محلات به صورت تیزر و زیرنویس توسط شبکه های مختلف صدا و سیما و شبکه های استانی در هفته منتهی به مانور پخش می شوند.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: ضمن اطلاع رسانی به مردم در روز مانور (شنبه هشتم آذر ماه) به صورت نمادین آژیر زلزله از رادیو سراسری پخش و خانواده ها در منازل به همراه فرزندانشان نسبت به اجرای تمرین پناه گیری و خروج اضطراری اقدام نمایند.
نجار توضیح داد: وزارت آموزش و پرورش هم در صورت امکان از راه شبکه شاد نسبت به ارائه آموزش های لازم همچون پناه گیری و خروج اضطراری صحیح با همکاری پژوهشگاه زلزله شناسی ومهندسی زلزله در زمان مشخصی روز شنبه هشتم آذرماه به صورت سراسری برای همه پایه های تحصیلی اقدام نماید.
دبیر ستاد ملی پیشگیری، هماهنگی و عملیات پاسخ به بحران خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۹۴ کمیته راهبری مانور با تدوین و تصویب تفاهم نامه «ستاد عالی آمادگی عمومی در مقابل زلزله» اجرای مرحله جدید مانور با رویکرد جامعه محور و تحت عنوان «مدرسه ایمن – جامعه تاب آور» را مورد تاکید قرار داد و مقرر شد به تدریج در کنار دانش آموزان، ساکنین محله­ های مجاور مدارس هم در فرآیند مانور مشارکت داده شوند.
طبق گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، نجار در ادامه تصریح کرد: در سال اول مانور جامعه محور به صورت آزمایشی در شهر تهران و مرکز پنج استان کشور برگزار گردید. در سال دوم هم این مانور در سطح مناطق آموزش و پرورش شهر تهران (هر منطقه یک مدرسه و محدوده مجاور آن و ۳۱ مرکز استان، هر مرکز استان یک مدرسه و محدوده مجاور آن) برگزار گردید. در نوزدهمین مانور علاوه بر مراکز استان ها، در شهرستان ها هم (هر شهرستان یک مدرسه و محله مجاور) برگزار گردید.

وی افزود: در رویکرد جدید که با عنوان «مدرسه ایمن - جامعه تاب آور» شناخته می شود، ضمن عرضه آموزش های لازم به دانش آموزان مطابق با روال جاری، تمهیداتی اندیشیده شده است که سطح آگاهی و آمادگی ساکنین محله های مجاور مدارس ایمن هم ارتقا یابد و از ظرفیت این مدارس بعنوان پایگاه پیشگیری و مدیریت بحران در واحدهای همسایگی در سطح هر محله استفاده گردد.
به قول نجار، در این دستورالعمل سعی شده است تا با محوریت ایمنی در مقابل زلزله در منازل، اطلاعات جامعی به مخاطبین مانور سالجاری عرضه شود تا با فراگیری آن بتوانند در مقابل زلزله احتمالی از آمادگی لازم برخوردار شوند.
وی افزود: بر مبنای برنامه تدوین شده، دانش آموزان با مطالعه این راهنما و عرضه آن به اعضای خانواده، ضمن فراگیری نحوه صحیح پناه گیری در منزل، می توانند اطلاعات لازم را در مورد مقاوم سازی اجزای غیر سازه ای هم کسب و به اعضای خانواده خود منتقل کنند تا تمهیدات لازم در حد مقدور برای کاهش ریسک های موجود در منازل صورت پذیرد.




منبع:

1399/09/05
13:27:03
5.0 / 5
1307
تگهای خبر: اجرا , پژوهش , تحصیل , رادیو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۵
کنکور دکترای هنر
phdhonar.ir - تمام حقوق برای كنكور هنر محفوظ است

كنكور هنر

کنکور دکترای هنر