افزایش لطمه های فضای مجازی در زیست بوم جدید آموزشی

افزایش لطمه های فضای مجازی در زیست بوم جدید آموزشی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تغییر زیست بوم جدید آموزشی كه سبب افزایش لطمه ها خصوصاً در فضای مجازی شده و خودش را هم نشان داده است اظهار داشت: در ایام گذشته شاهد مصادیقی از لطمه های فضای مجازی بودیم. بدون شك لطمه های فضای مجازی در امسال، اثرات خودش را در آینده بیشتر نشان میدهد.


به گزارش کنکور هنر به نقل از ایسنا، علیرضا کاظمی در نشست آموزشی توجیهی برنامه ملی کانون یاریگران زندگی در مدارس کشور که بوسیله شبکه شاد پخش گردید با اعلان اینکه لطمه های اجتماعی همیشه مهم بوده است اظهار داشت: لطمه های اجتماعی خصوصاً در دهه های اخیر رشد فزاینده ای پیدا کرده و این رشد در آموزش و پرورش هم که قسمتی از جامعه است دیده می شود.

وی ادامه داد: لطمه های اجتماعی به سبب اهمیت و رشدی که دارد، جزو اولویت های وزارت آموزش و پرورش و همه دستگاهها بوده است. این مساله مورد توجه وزیر آموزش و پرورش نیز هست و جلسات اختصاصی با موضوع لطمه های اجتماعی با حضور وی برگزار می گردد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تغییر زیست بوم جدید آموزشی که سبب افزایش لطمه ها شده و خودش را هم نشان داده است و در ایام گذشته شاهد مصادیقی از لطمه های فضای مجازی بودیم اظهار داشت: بدون شک لطمه های فضای مجازی در امسال، اثرات خودش را در آینده بیشتر نشان میدهد.

کاظمی افزود: بطور ویژه لطمه های فضای مجازی مضاعف بر لطمه های اجتماعی است. در شرایط عادی با نگرانی از افزایش لطمه ها برنامه ریزی می کردیم؛ اما امسال که تعاملات دانش آموزان کاهش یافته، افسردگی، کم تحرکی، شبهه افکنی، انحرافات اخلاقی و تنش های خانوادگی نیز به چشم می خورد و می تواند تشدید کننده لطمه ها در آینده باشد و اگر امروز غفلت نماییم فردا نمی توانیم پاسخگو باشیم.

وی خطاب به معاونین پرورشی اظهار داشت: مدیران کل استانها در راس هرم مبارزه با لطمه های اجتماعی قرار بگیرند و تمام برنامه ریزی ها با مشارکت کمیته های پیشگیری در سطح استانها دنبال شود. معاون پرورشی باید نسبت به این مساله حساس باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اعلان اینکه برای افزایش ضریب نفوذ خدمات مشاوره ای و مداخله ای برنامه هایی را تهیه کردیم که طی چند دستورالعمل ابلاغ گردیده است اظهار داشت: بخشنامه طرح نماد، یاریگران زندگس و بسته ویژه مشاوره طراحی و ابلاغ گردید.

کاظمی اضافه کرد: بسته سیاستی لطمه های فضای مجازی نیز طراحی شده است و سیاست های ناظر به ابعاد مختلف چون لطمه های اجتماعی، جسمانی، اخلاقی، اجتماعی و روانی در این بسته دیده شده است.

وی افزود: نکته دیگر آنکه ۲۵ بسته تحولی در وزارت آموزش و پرورش در اولویت قرار گرفته که یکی از آنها نماد و دیگری یاریگران زندگی است. درخواستم از معاونین پرورشی این است که برنامه یاریگران زندگی را ناظر به کف مدرسه دنبال کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه باید این کانون ها در کف مدرسه شکل بگیرد برای اینکه اثربخشی اش در دل مدرسه است اظهار داشت: نقشه راهی هم طراحی شده؛ این طرح باید در چند محور دنبال شود که مهمترین بخش آن ظرفیت سازی کانون یاریگران زندگی و تشکیل کانون هاست. اگر کانون ها شکل نگیرد و ساختار و قوام اصلی خود را نیابد عملا نمیتوانیم کانون ها را در مدارس شکل دهیم.

کاظمی اضافه کرد: کانون ها به معنای واقعی باید در مدرسه شکل بگیرند. دانش آموزان ما در کف مدرسه باید برنامه های اجرائی کوچک را اجرا کنند که می تواند آموزشی، تبلیغی، ترویجی، خلاقانه در چارچوب جشن، همایش، ویدئوکنفرانس برای خانواده ها و اولیاء و... باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: هرمدرسه ای که کانون یاریگران دارد باید یک گروه در فضای مجازی مجاز با اولویت شبکه شاد تشکیل بدهد که مسئولیت آن بر عهده رئیس کانون که یک دانش آموز است خواهد بود.




1399/08/01
21:25:41
5.0 / 5
1169
تگهای خبر: اجرا , خدمات , دستگاه , ساز
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱
کنکور دکترای هنر
phdhonar.ir - تمام حقوق برای كنكور هنر محفوظ است

كنكور هنر

کنکور دکترای هنر