رئیس دانشگاه خبر داد

برگزاری پایلوت جشنواره دانش آموزی نانو در پیام نور

برگزاری پایلوت جشنواره دانش آموزی نانو در پیام نور به گزارش كنكور هنر رئیس دانشگاه پیام نور از ایجاد بخش دانش آموزی در جشنواره فناوری نانو دانشگاه پیام نور برای نخستین بار آگاهی داد و اظهار داشت: مسابقات ACM دانشگاه پیام نور الكترونیكی انجام می شود.


به گزارش کنکور هنر به نقل از ایسنا، دکتر محمدرضا زمانی امروز در چهارمین جشنواره سراسری دانشجویی فناوری نانو که به صورت ویدئوکنفرانس در سراسر کشور برگزار شد، با اعلان اینکه بخش دانش آموزی چهارمین جشنواره نانو دانشگاه پیام نور برای نخستین بار به صورت پایلوت در استان البرز و با حضور دانش آموزان مقطع دبیرستان اجرا شده است، اظهار نمود: وظیفه ما بعنوان قشر دانشگاهی تربیت نیروی انسانی و فرهنگ سازی ضرورت بهره مندی از علم و پژوهش بعنوان مبنای اصلی دسترسی به اهداف کلان است و در این راستا دانشگاه پیام نور این افتخار را دارد که میزان دانش آموزان مستعد و با انگیزه باشد تا بعنوان نسل آینده ساز کشور، با پشتوانه علمی به دانشگاه وارد شوند.
رئیس دانشگاه پیام نور مهم ترین خاصیت چهارمین جشنواره فناوری نانوی دانشگاه پیام نور را افزودن بخش دانش آموزی به این جشنواره دانست و اظهار داشت: با توجه به این که آموزش و پرورش اقدامات خوبی در زمینه فناوری نانو انجام داده است، دانشگاه پیام نور این امکان را برای دانش آموزان علاقمند فراهم نمود که بتوانند با حضور در این جشنواره بر معلومات پژوهشی خود در زمینه فناوری نانو بیفزایند.
ایشان سپس اشاره کرد: بضاعت کشورها و میزان پیشرفت اقتصادی و رقابتی آنها برمبنای فاکتورهای مختلف رتبه بندی می شود که یکی از اصلی ترین شاخص ها، میزان ثروت و رفاه بوسیله تربیت نیروی انسانی متخصص در زمینه های مختلف علمی است. ایران گام های بسیار موثری در تربیت نیروی انسانی متخصص و رفع مسائل و چالش های مختلف اجتماعی، سیاسی، مدیریت و رفاهی برداشته است.
بگفته دکتر زمانی، در برنامه پنجم و ششم توسعه، نیروی انسانی بعنوان یک فاکتور مهم بشمار می رود و یکی از زمینه هایی که در این برنامه ها بر آن تاکید شده، گسترش فناوری نانو در کشور است که بعنوان فاکتورهای مورد نیاز کشور مطرح می شود.
رئیس دانشگاه پیام نور اضافه کرد: علوم مختلف با هدف تاثیرگذاری بهینه در زندگی و رفاه مردم و پیشرفت اقتصادی کشور مورد استفاده قرار می گیرند و خوشبختانه فناوری نانو یکی از علومی است که بعنوان رشته بین رشته ای مطرح شده و ایران توانسته دراین زمینه رتبه بسیار خوبی در سطح منطقه و جهانی کسب کند.
وی به وظیفه دانشگاهیان در زمینه توسعه فناوری نانو اشاره نمود و اظهار داشت: زمانی که علمی بتواند در زمینه مسائل رفاهی و زندگی مردم تا حد بسیاری موثر باشد، این وظیفه دانشگاهیان است که به بررسی و مطالعه عمیق آن علم بپردازند تا نتایج پژوهش ها به نفع کشور و مردم استفاده گردد. خوشخبتانه طی سال های اخیر دانشگاه های مختلف و خصوصاً دانشگاه پیام نور این اقدام سازنده را آغاز نموده و الان زمانی است که می تواند برخی ثمرات سرمایه گذاری در زمینه فناوری نانو را ببیند.
رئیس دانشگاه پیام نور با اعلان اینکه تا حالا چندین رویداد درباب فناوری نانو در دانشگاه پیام نور شکل گرفته، اضافه کرد: این نشان میدهد که دانشگاه پیام نور دراین زمینه اهتمام ویژه ای دارد و باتوجه به میزان انگیزه و رغبت دانشجویان خصوصاً دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه، این مساله به شکلی هدفمند در دانشگاه پیام نور دنبال می شود.
زمانی اضافه کرد: برگزاری جشنواره های علمی به صورت الکترونیکی ایده جدیدی است که دانشگاه پیام نور باتوجه به زیرساخت های الکترونیکی دراین زمینه به شکلی موفق عمل کرده است و امید که برند زیرساخت الکترونیکی دانشگاه پیام نور در بخش های مختلف علمی و پژوهشی به نحو شایسته مورد استفاده همگان قرار گیرد و این توانمندی دانشگاه به اثبات برسد. ضمن اینکه مسابقات ACM دانشگاه پیام نور سال قبل به صورت حضوری انجام شد و امسال به سبب شیوع بیماری کرونا و ضرورت حفظ سلامت دانشجویان، به صورت الکترونیکی برگزار می گردد.




منبع:

1399/07/29
20:13:06
5.0 / 5
1440
تگهای خبر: اجرا , پژوهش , تحصیل , تخصص
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۴
کنکور دکترای هنر
phdhonar.ir - تمام حقوق برای كنكور هنر محفوظ است

كنكور هنر

کنکور دکترای هنر