رییس دانشگاه خوارزمی:

دانشگاه خوارزمی برای همه درخواست های مراسم روز دانشجو مجوز داده است

دانشگاه خوارزمی برای همه درخواست های مراسم روز دانشجو مجوز داده است كنكور هنر: تهران - ایرنا - رییس دانشگاه خوارزمی اظهار داشت: همه درخواست های تشكل های دانشجویی این دانشگاه برای برگزاری مراسم 16 آذر ماه مورد موافقت قرار گرفته و مجوزهای لازم را كسب كرده اند.


محمدعلی سبحان الهی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاه ایرنا تصریح كرد: دانشجویان حق طرح مطالبات در تمامی زمینه ها همچون مباحث رفاهی، آموزشی، فعالیت های سیاسی و اجتماعی را دارند.
وی اضافه كرد: البته دانشگاه های كشور در مباحث سیاسی و اجتماعی محدودیتی ندارند اما در بخش رفاهی به جهت محدودیت بودجه دچار مشكلاتی هستند كه نمی تواند پاسخگویی مناسب و مطلوب به دانشجویان داشته باشند.
رییس دانشگاه خوارزمی اظهار داشت: امسال برای مراسم روز دانشجو تقریبا به 100 درصد درخواست های تشكل های دانشجویی مجوز داده شده و جلوی هیچ فردی را برای ورود به این مراسم نگرفته ایم.
وی ادامه داد: در تصمیم گیری های مسئولان دانشگاه برای روز دانشجو هیچ تفكر سیاسی وجود نداشته و از اصلاح طلبان و اصولگراها دعوت به عمل آورده است.
سبحان الهی تصریح كرد: معتقدم كاركرد تشكل های دانشجویی در دانشگاه ها برای ارتقای سطح آگاهی های سیاسی و اجتماعی بسیار مفید است و مسئولان مراكز علمی هم از آن حمایت می كنند.
16 آذر هر سال در تقویم رسمی كشور بعنوان روز دانشجو نامگذاری شده است.
ریشه نامگذاری این روز تاریخی، به اقدام اعتراضی دانشجویان در سال 1332 به سفر ریچارد نیكسون رییس جمهوری وقت آمریكا به تهران باز می گردد، كه در جریان این حركت ضد آمریكایی، سه تن از دانشجویان به نام های احمد قندچی، مهدی شریعت رضوی و مصطفی بزرگ نیا به شهادت رسیدند.
فراهنگ ** 9187 ** خبرنگار: حمیدرضا بازگشا * انتشار: امید غیاثوند


1396/09/14
12:46:45
5.0 / 5
4786
تگهای خبر: دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
کنکور دکترای هنر
phdhonar.ir - تمام حقوق برای كنكور هنر محفوظ است

كنكور هنر

کنکور دکترای هنر