استاندارد زدایی از آموزش وپرورش با رشد جمعیت و فشارهای دهه ۶۰ و ۷۰

استاندارد زدایی از آموزش وپرورش با رشد جمعیت و فشارهای دهه ۶۰ و ۷۰ به گزارش كنكور هنر معاون برنامه ریزی و توسعه منابع از شروع به كار كارگروه تدوین برنامه هفتم توسعه در حوزه آموزش وپرورش در این معاونت و از آغاز سال ۹۹ اطلاع داد.


به گزارش كنكور هنر به نقل از ایسنا، علی الهیار تركمن بامداد امروز در دیدار وزیر آموزش پرورش با كاركنان معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع كه در سالن اجتماعات برگزار شد، اظهار نمود: معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع یكی از اصلی ترین معاونت ها و شالوده های وزارت آموزش وپرورش است كه اگر ذره ای كوتاهی در كار صورت گیرد، تمام وزارتخانه گرفتار مشكل خواهد شد.
وی ادامه داد: بنابرتعریف وزیر آموزش وپرورش «معلم جانشین تمام نداشتن ها است» و این معاونت مسئول همه نداشته های آموزش وپرورش است و نخستین مخاطب جامعه هدف این معاونت، یك میلیون معلم آموزش وپرورش است چونكه با سلایق و نیازهای مختلف معلمان روبرو است.


۳۰ هزار درخواست در سال در مبحث نیازهای فردی و صنفی به ما ارسال می شود

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع تصریح كرد: سالانه سی هزار درخواست از افراد در مبحث نیازهای فردی و خواسته های صنفی داریم كه محدودیت های قانونی اجازه نمی دهد تمام این درخواست ها محقق شود.
الهیار خاطرنشان كرد: كاركنان معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع با هجمه های زیادی مواجهند و در پرداخت های مالی، در هر بخشی از آموزش وپرورش كوچك ترین اشتباهی صورت بگیرد به معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع ارجاع می دهند و كاركنان این معاونت از این لحاظ در شرایط سختی كار بیشتری قرار دارند.
معاون برنامه ریزی و توسعه منابع بابیان اینكه برنامه ریزی های خویش را بر علت یابی قرار داده ایم، اظهار داشت: در این معاونت نگاه علت یابی داریم و نگاه روزمرگی و گذراندن امور نیست و اگر این غبارها را كنار بزنیم اساسا نسل بعدی مدیریتی در آموزش وپرورش با شناسایی مسائل و مشكلات می توانند بهتر برنامه ریزی و كار كنند.
وی اذعان كرد: سعی كردیم تا به زبان و فهم مشترك برای شناسایی مسائل آموزش وپرورش دست پیدا نماییم و خوشبختانه امروز هركدام از دفاتر این معاونت لیست مشخصی از مسائل را دارند كه با نگاه حكمرانی خوب و راهبردی وزیر آموزش وپرورش مشكلات حل خواهد شد و زمینه های پیشرفت مهیا خواهد شد.
به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، الهیار با اشاره به كارهای در دست اجرا در معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع، اظهاركرد: از آغاز سال ۱۳۹۹ستاد تدوین برنامه هفتم توسعه را در این معاونت تشكیل می دهیم كه كار برنامه ریزی خویش را برای نظام تعلیم و تربیت آغاز خواهد نمود تا جایگاه مناسبی برای آموزش وپرورش پیشبینی نماییم.
معاون برنامه ریزی و توسعه منابع بیان نمود: با وجود۱۱۰سال سابقه قانون گذاری در آموزش وپرورش هنوز الگوی توسعه ای برای عرضه خدمات آموزشی و پرورشی نداریم و نظام برنامه ریزی توسعه آموزش وپرورش را شكل نداده ایم.



رشد جمعیت دانش آموزی و فشار توسعه كمی دهه های ۶۰ و ۷۰ سبب استاندارد زدایی از آموزش وپرورش شد

وی ادامه داد: رشد جمعیت دانش آموزی و فشار توسعه كمی در دهه ۶۰و ۷۰منجر به استاندارد زدایی در آموزش وپرورش شد و آموزش و پرورش به همین علت در شرایط كنونی با استاندارد شرایط كاری معلم، كلاس، تجهیزات و منطقه آموزشی فاصله دارد.
الهیار اظهار داشت: در آموزش هزینه دریافت می شود و هزینه انجام می گیرد، درحالی كه فرآیند تبدیل هزینه به سرمایه گرفتار مشكل است و روند شكل گیری سرمایه انسانی در آموزش وپرورش ملموس نیست.
وی با اشاره به اینكه جامعه شناسان و اقتصاددانان معتقدند كه آموزش وپرورش منافع اجتماعی ایجاد می كند، اظهار نمود: هم اكنون خانواده ها به سمت مدارس غیردولتی و مافیای كنكور برای دریافت كیفیت آموزشی می روند و در چنین شرایطی بیشتر منافع فردی در نظر گرفته می شود.
ایشان در ادامه افزود: بی ثباتی مدیریتی سبب شده غلبه راهكارهای موقت به جای راهكارهای اساسی افزایش پیدا كند و علت مسائل و مشكلات گم شده است بنابراین در تعریف مساله گرفتار مشكل هستیم چونكه نشانه های مشكل را به جای مشكل می گیریم.
معاون برنامه ریزی و توسعه منابع تصریح كرد: آموزش وپرورش باید شغل محور برنامه ریزی و فعالیت كند اما هم اكنون شاغل محور است.
الهیار تاكید كرد: به دلیل عدم هماهنگی كامل بین قوایی كه در كار اجرا و قانون گذاری و در برخورد با مسائل آموزش وپرورش وجود دارد، سبب شده است تا آموزش وپرورش قربانی این عدم هماهنگی بین دو قوه یاد شده شود.
وی خاطرنشان كرد: در معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع با سیاست گذاری ها و محدودیت های خارج از وزارت آموزش وپرورش مواجه هستیم كه در خیلی از موارد ما را مسئول این سیاست گذاری ها می دانند.
معاون برنامه ریزی و توسعه منابع بابیان اینكه برنامه هفتم توسعه تا سال۱۴۰۵ در مجموعه اجرایی كشور خواهد ماند، اظهار داشت: برنامه هفتم توسعه اساسا مطالبه نظام آموزش وپرورش از مجموعه اجرا و قانون گذاری كشور است و اگر كمك فكری و ورود جدی كاركنان این معاونت نباشد نمی توانیم در این برنامه حضور جدی داشته باشیم.



1398/10/23
14:19:13
5.0 / 5
4442
تگهای خبر: اجرا , خدمات , كلاس , كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۴
کنکور دکترای هنر
phdhonar.ir - تمام حقوق برای كنكور هنر محفوظ است

كنكور هنر

کنکور دکترای هنر