وضعیت خاص در تهران به لحاظ تراكم جمعیت كلاس های درس

وضعیت خاص در تهران به لحاظ تراكم جمعیت كلاس های درس به گزارش كنكور هنر سرپرست وزارت آموزش وپرورش با عرضه چهارپیشنهاد به خیرین مدرسه ساز اظهاركرد: برنامه فراگیر مشاركت در نظام آموزشی با محوریت خیرین مدرسه ساز شكل بگیرد و زیر نظر مجمع خیرین مدرسه ساز، مجمع خیرین مدرسه یار، هنر یار، دانش یار، سلامت یار و ورزش یار را می توان گسترش داد.


به گزارش كنكور هنر به نقل از ایسنا، سید جواد حسینی با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم حافظی رئیس فقید جامعه خیرین كشور، با اشاره به اهمیت استان تهران اظهاركرد: استان تهران ازلحاظ كمی و كیفی دارای اهمیت است كه در بخش كیفی علاوه بر موقعیت سیاسی، تهران بعنوان پایتخت كشور حجم مهاجرپذیری بسیار زیادی از داخل و خارج كشور دارد و سبب می شود كه استان تهران در حوزه های مختلفی ازجمله آموزش با جمعیت بالایی روبه رو شود.
حسینی تصریح كرد: استان تهران علاوه بر جمعیت خودش به جمعیت مهاجرانش هم پاسخ می دهد كه در كنار این دو پاسخگویی باید حمایت فراملی را هم انجام دهد.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: استان تهران ازلحاظ تراكم دانش آموزی و هم به لحاظ مقاوم سازی مدارس از وضعیت خاصی برخوردار می باشد و میانگین تراكم دانش آموزی كشور در هر كلاس ۲۴ نفر است اما در تهران میانگین تراكم دانش آموزی ۳۴ نفر است.
ایشان در ادامه بیان كرد: فضای سبز دانش آموزی استان تهران با استاندارد جهانی فاصله بسیاری دارد چونكه سرانه فضای سبز استاندارد جهانی ۸، ۳۹ مترمربع و میانگین كشوری ۵، ۲ است درحالی كه میانگین فضای سبز تهران ۴، ۵ مترمربع است بنابراین از بعد سرانه آموزشی و تراكم دانش آموزی در استان تهران با كمبود مواجه هستیم و از جانب دیگر فضاهای غیراستاندارد مدارس تهران، احتیاج به بهسازی، مقاوم سازی و نوسازی دارد.
حسینی خاطرنشان كرد: ۲۳ هزار كلاس درس در استان تهران احتیاج به بهسازی دارد و استان تهران در سرانه فضا، تراكم دانش آموزی، مقاوم سازی و بهسازی پس از استان سیستان و بلوچستان قرارگرفته است.
سرپرست وزارت آموزش وپرورش اظهاركرد: استان تهران با همه این مشكلات باهمت خیرین مدرسه ساز و دولت سالانه هزار كلاس درس برای دانش آموزان آماده می كند و برای این كه به استاندارد سرانه كشور برسیم نیازمند ۱۲ هزار مدرسه با ۱۸ هزار كلاس درس هستیم.
حسینی با اشاره به اینكه دو مشكل در آموزش و پرورش داریم، اذعان كرد: ساختمان های بسیار زیادی داریم كه فاقد سند هستند و هیچ وزارتخانه ای مانند آموزش و پرورش املاك و دارایی ندارد چونكه ۱۰۷ هزار واحد آموزشی در بیشتر از ۷۰۰ منطقه آموزشی داریمو مشكل دوم امكانات كمی است كه بعنوان تجهیزات در فضاهای آموزشی داریم.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: در استان تهران خیرین مدرسه ساز همیشه پیشرو بوده اند و ۱۵ هزار واحد آموزشی و ۲۰ هزار كلاس درس با كمك خیرین راه اندازی شده است و درصورتی كه مدارس غیردولتی از این آمار جدا شود، یك سوم مدارس استان تهران را خیرین ساخته اند.
ایشان در ادامه افزود: از ۱۳۰ هزار كلاس درس كه در سطح كشور توسط خیرین ساخته شده است ۲۰هزار كلاس درس در تهران ساخته شده است و همچنان تلاش خیرین ادامه دارد.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان چهار پیشنهاد اظهار داشت: در پیشنهاد اول؛ جریان مشاركت داوطلبانه در چارچوب خیرین مدرسه ساز داشته باشیم چونكه بدون تردید در جامعه مؤثرترین تشكل مجمع خیرین مدرسه ساز است كه امروز ۳۰ هزار خیر را ساماندهی می كند تا این روند در جامعه جاری و ساری و فرهنگ مدرسه سازی ترویج داده شود و مجامع خیرین مدرسه یار را زیر نظر مجمع خیرین مدرسه ساز راه اندازی خواهیم كرد.
حسینی بابیان دومین پیشنهاد اظهاركرد: آمایش سرزمینی مبتنی بر دو عنوان را عملی نماییم اول اینكه كدام منطقه كشور بیشترین احتیاج به مدرسه رادارند كه برای ساخت مدرسه خیرین و دولت در آن مناطق متمركز شوند و دوم اینكه كدام یك از مدارس اولویت بیشتری به مقام سازی و بهسازی دارند البته با رویكرد عدالت آموزشی و هرم نیاز جامعه این برنامه ریزی ها را انجام خواهیم داد.
وی با اشاره به پیشنهاد سوم خود اظهاركرد: برنامه فراگیر مشاركت در نظام آموزشی با محور خیرین مدرسه ساز شكل بگیرد چونكه پرهزینه ترین و شاخص ترین مشاركت را خیرین در امر مدرسه سازی محقق كرده اند و زیر نظر مجمع خیرین مدرسه ساز، خیرین مدرسه یار، هنر یار، دانش یار، سلامت یار و ورزش یار را می توانیم گسترش می دهیم.
به گزارش معاونت روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت آموزش وپرورش، سرپرست وزارت آموزش وپرورش در مورد پیشنهاد چهارم اظهار داشت: تمام دستگاه های دولتی و عمومی كه در تسریع كار خیرین مؤثرند را تشویق نماییم و در این راستا كارگروه تسهیل و كمك به مدرسه سازی را با كمك دستگاه های دولتی و عمومی تشكیل خواهیم داد كه از سوی دولت علاوه بر عرضه اعتبارات در رفع محدودیت ها وظایف خویش را انجام داده باشیم.




1398/04/05
01:36:48
5.0 / 5
4432
تگهای خبر: اجرا , داوطلب , دستگاه , كلاس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱
کنکور دکترای هنر
phdhonar.ir - تمام حقوق برای كنكور هنر محفوظ است

كنكور هنر

کنکور دکترای هنر