افزایش آمار هنرجویان هنرستانها

افزایش آمار هنرجویان هنرستانها كنكور هنر: مدیركل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه كاردانش از افزایش آمار هنرجویان در سال تحصیلی جاری آگاهی داد و اضافه كرد: هم اكنون بیشتر از ۹۳۰ هزار هنرجو در ۷ هزار و ۱۰۰ هنرستان فنی و حرفه ای و كاردانش و در بیشتر از ۲۰۰ رشته مهارتی مشغول به تحصیل هستند.


به گزارش كنكور هنر به نقل از ایسنا، مصطفی آذركیشبا اشاره به تاكید سند تحول بر توسعه و تقویت مهارت ها اظهاركرد: در امتداد اجرای برنامه های گام دوم انقلاب نمایشگاهی از دست سازه های هنر آموزان در ساختمان مركزی وزارت آموزش وپرورش بر پا كردیم، پس در این نمایشگاه آثار ارزشمندی از دانش آموزان نمایش شد كه نتیجه اجرای برنامه های مهارت آموزی است.
وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص توسعه و تقویت آموزش های مهارتی و همین طور تاكید رئیس جمهور و برنامه های نمایش شده وزیرآموزش وپرورش به مجلس در این راستا، اشاره كرد: آموزش های مهارتی بیش ازپیش در دستور كار قرار دارد و دانش آموزان باز به جای اینكه در كلاس های كنكور شركت نمایند و صرفاً به حفظیات بپردازند آمدند و در رشته های موردعلاقه خود به خلاقیت و تولید پرداختند و نمونه هایی از این تولیدات را در این نمایشگاه نمایش كردیم.
آذر كیش افزود: در امتداد تحقق شعار سال ۹۸ كه توسط مقام معظم رهبری به نام سال رونق تولید نامیده شد، با برنامه هایی كه برای هنرستان ها در دستور كارداریم، مطمئناً در سال آینده شاهد رونق تولید و تقویت فرهنگ كارآفرینی خواهیم بود.
وی از افزایش آمار هنرجویان در سال تحصیلی جاری آگاهی داد و اضافه كرد: هم اكنون بیشتر از ۹۳۰ هزار هنرجو در ۷ هزار و ۱۰۰ هنرستان فنی و حرفه ای و كاردانش و در بیشتر از ۲۰۰ رشته مهارتی مشغول به تحصیل هستند.
به گزارش مركز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی آموزش وپرورش، مدیركل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه كاردانش با اشاره به تدوین برنامه های سال ۹۸ با محوریت سند تحول اشاره كرد: در اسناد بالادستی ازجمله برنامه ششم توسعه و سند تحول بنیادین بر مهارت آموزی به كلیه دانش آموزان تاكید شده است بطوریكه در برنامه ششم توسعه تاكید شده درانتها این برنامه ۵۰ درصد دانش آموزان مهارت ها را آموزش ببینند، در سند تحول بنیادین باز برنامه ها برمبنای راهكارهای ۵-۵ و ۵-۶ موجود در زیر نظام ها تنظیم شده است.




1398/01/23
13:49:02
5.0 / 5
4448
تگهای خبر: اجرا , تحصیل , كلاس , نمایش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۴
کنکور دکترای هنر
phdhonar.ir - تمام حقوق برای كنكور هنر محفوظ است

كنكور هنر

کنکور دکترای هنر