رییس نظام مهندسی ساختمان اصفهان :

بی توجهی به ظرفیت ها سبب بیكاری دانش آموختگان مهندسی شد

بی توجهی به ظرفیت ها سبب بیكاری دانش آموختگان مهندسی شد به گزارش كنكور هنر رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان اظهار داشت: بی توجهی به ظرفیت های لازم در جامعه سبب شده است انبوهی از دانش آموختگان مهندسی بدون شغل باشند.


به گزارش كنكور هنر به نقل از ایرنا، غلامحسین عسكری روز پنجشنبه در همایش از سلسله همایش های 'دانشجوی امروز، كار آفرین فردا' در سالن همایش های دانشگاه علمی كاربردی شهرداری های استان اصفهان، اضافه كرد: ایران پس از آمریكا دارای بیشترین مهندس و فارغ التحصیل دانشگاهی است كه از سویی امتیاز ولی از جانب دیگر به واسطه مناسب نبودن ظرفیت های به كارگیری و اشتغال آنها، به یكی از چالش های پیش روی جامعه تبدیل گشته است.
وی با اشاره به اینكه در سال 83 در استان اصفهان تنها سه هزار مهندس تربیت شده بود، اظهار نمود: امروز تنها در اصفهان 32 هزار مهندس تربیت شده اند كه تا چند سال دیگر به یكصد هزار تن خواهد رسید و در كل كشور هم هم اكنون 500 هزار مهندس وجود دارد.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان اصفهان خاطرنشان كرد: آمار نشان داده است تنها 20 درصد این افراد شاغل به كار هستند و سایر افراد در رسته های غیر از رشته تحصیلی خود یا در مشاغل دیگری در جامعه به كارگیری شده اند.
عسكری اظهار نمود: از جانب دیگر خیلی از فارغ التحصیلان دانشگاهی تنها به صورت تئوریك و نظری آموزش دیده اند و آموزش های كاربردی و مهارتی نداشته اند.
وی اضافه كرد: دانشگاه علمی كاربردی یكی از مراكزی است كه این مشكل را برطرف كرده است و توانسته است در كنار آموزش تئوریك، مهارتها و فنون را هم به صورت كاربردی به دانش آموختگان خود آموزش دهد.
رییس دانشگاه جامع علمی كاربردی اصفهان هم در این همایش با تاكید بر لزوم توجه به نیازهای جامعه در تربیت نیروی انسانی در مراكز دانشگاهی و آموزش عالی اظهار داشت: دانشگاه جامع علمی كاربردی با عنایت به این نیاز، توانسته است با بهره گیری از ظرفیت های صنوف و صنایع، مبادرت به تربیت نیروی انسانی كند.
علی قیصری اظهار نمود: این مساله باعث اشتغال بالای دانشجویان این مراكز بعد از فارغ التحصیلی شده است ولی در عین حال نیازمند رابطه بیشتر بخش های صنعتی و خدماتی با دانشگاه است.
وی با اشاره به اینكه در سال 1400 باید 30 درصد آموزش ها به سمت آموزش های مهارتی سوق پیدا كند، اضافه كرد: پیش بینی می گردد تا سال 1400 قریب یك میلیون و 200 هزار نفر در رشته های مهارتی آموزش ببینند كه تا كنون تنها 600 هزار نفر توسط دانشگاه جامع علمی كاربردی و دانشگاههای فنی و حرفه ای آموزش دیده اند.
رییس دانشگاه جامع علمی كاربردی اصفهان اضافه كرد: باید تلاش نماییم تا سه سال دیگر بیشتر از 600 هزار نفر در رشته های مهارتی و فنی حرفه ای آموزش های لازم را طی كنند و دانشگاه علمی كاربردی، ظرفیت ها و زیرساخت های لازم برای نیل به این اهداف را تدارك دیده است ولی لازم است مجلس و دولت هم حمایت های لازم را داشته باشند.
در ادامه این مراسم شش دانش آموخته موفق دانشگاه جامع علمی كاربردی به بیان علل و عوامل موفقیت خود پرداختند.
همچنین از فارغ التحصیلان برتر شش مركز علمی كاربردی اصفهان، تجلیل شد.
اولین همایش از سلسله همایش های 'دانشجوی امروز، كار آفرین فردا' با هدف بررسی راهكارهای تعمیق ارتباط صنعت و دانشگاه علمی كاربردی با مشاركت شش واحد دانشگاهی علمی كاربردی برگزار گردید.
در این همایش تفاهم نامه سازمان نظام مهندسی ساختمان و دانشگاه جامع علمی كاربردی استان اصفهان با هدف استفاده از ظرفیت های طرفین و همكاری های آموزشی، مهارتی، كاربردی، پژوهشی و همینطور استفاده از ظرفیت های آزمایشگاهی، مراكز رشد و شركت های دانش بنیان، در نخستین همایش از سلسله همایش های 'دانشجوی امروز، كار آفرین فردا' به امضا رسید.
/7134 / 6022


1397/10/22
15:23:35
5.0 / 5
4632
تگهای خبر: پژوهش , تحصیل , خدمات , دانش آموختگان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۴
کنکور دکترای هنر
phdhonar.ir - تمام حقوق برای كنكور هنر محفوظ است

كنكور هنر

کنکور دکترای هنر