بومی گزینی دانشگاه ها ظلمی در حق دانش آموزان كردستانی است

بومی گزینی دانشگاه ها ظلمی در حق دانش آموزان كردستانی است كنكور هنر: سنندج - مدیركل آموزش و پرورش كردستان اظهار داشت: بومی گزینی دانشگاه ها ظلمی در حق دانش آموزان استان كردستان است.


به گزارش كنكور هنر به نقل از ایرنا، رشید قربانی روز پنجشنبه در آیین تجلیل از نفرات برتر لیگ علمی پایا به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی تصریح كرد: استان كردستان از رتبه 10 علمی برخوردار می باشد اما به علت بومی گزینی در پذیرش دانشگاه ها در رده های 26 و 27 قرار می گیرد.
وی با اشاره به اینكه یكی از نمایندگان مردم استان در مجلس این مورد را در صحن مجلس مطرح می كند، اضافه كرد: از این نماینده خواستیم به جای مطرح كردن در صحن مجلس همچون برخی موضوعات دیگر به جمع آوری امضا برای حذف بومی گزینی اقدام نماید.
قربانی خاطرنشان كرد: بخشی از اقتدار و موفقیت آینده كشور در گرو موفقیت مردم، كسب قدرت علمی، موشكی و نظامی است كه نتیجه تلاش و كوشش همین جوانان مرز و بوم است.
وی افزود: اگر بخواهیم قدرت برتر منطقه باشیم باید به لحاظ علمی قدرت قابل توجه داشته باشیم و قدرت علمی خویش را ارتقا دهیم.
قربانی با اشاره به اینكه دشمن می خواهد ناكارآمدی سیستم را نشان دهد و سبب ناامیدی و یاس مردم شود، اظهار داشت: دشمن به دنبال این است كه به اشكال مختلف كشور را مورد تهدید قرار دهد ازاین رو باید تحلیل و درك درستی از مسائل داشته باشیم.
مدیركل آموزش و پرورش كردستان تصریح كرد: حفظ اقتدار و بصیرت بالا از فاكتورها و مولفه هایی است كه كشورمان در زمینه های مختلف حفظ می نماید و باید دانش آموزان در این زمینه ارتقا یابند.
وی تصریح كرد: از ضعف های نظام آموزشی تكیه بر آموزش تئوریك است و دانشگاه ها و آموزشگاه ها آموزش تئوریك را در پیش گرفته اند.
معاون هماهنگ كننده فرمانده سپاه بیت المقدس كردستان هم در این آیین اظهار داشت: مردم در سال 57 استبداد داخلی را سرنگون كردند و در تسخیر لانه جاسوسی استعمار را به چالش كشیدند.
سرهنگ جمشید آزادی پور تصریح كرد: توجه به دین، وظیفه دانش آموزان و دانشجویان ما را خطیرتر كرده است.
وی با تاكید بر رشد حوزه های علمی و آموزشی كشور اضافه كرد: آمریكا به علت پیشرفت علمی كه به آن دست یافته و سوء استفاده از این توانایی به دیگر كشورها فشار می آورد.
سرهنگ آزادی پور خاطرنشان كرد: یكی از طریق های مقابله با فشارهای آمریكا تلاش دانش آموزان و دانشجویان برای رشد و ارتقای علمی كشور است.
وی افزود: در كنار این ارتقای علمی نیاز به پرورش و رعایت اخلاق است كه در كنار علم 2 بال را بوجود می آورد كه انسان را به سعادت می رساند.
6108/9102


1397/08/13
13:05:43
5.0 / 5
4341
تگهای خبر: دانشجو , دانشگاه , رمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۱
کنکور دکترای هنر
phdhonar.ir - تمام حقوق برای كنكور هنر محفوظ است

كنكور هنر

کنکور دکترای هنر