لزوم تعریف مجدد دوره های فلوشیپ دندانپزشکی در قالب مأموریت های ملی
کنکور هنر: کنکور هنر: دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی بر ضرورت باز تعریف فلوشیپ ها در قالب ماموریت های ملی، تدوین بخشنامه این دوره ها در راستای سیاستگذاری، تقویت و توسعه آموزش های بالینی تأکید نمود.
به گزارش کنکور هنر به نقل از وزارت بهداشت، نشست تخصصی تدوین و بازبینی آئین نامه های فلوشیپ های دندانپزشکی با حضور اعضای کمیسیون فلوشیپ های دندانپزشکی در دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی با هدف ارتقاء کیفی آموزش های بالینی و ساماندهی دوره های تخصصی تکمیلی در حوزه دندانپزشکی کشور برگزار گردید. دکتر مهدی کدخدازاده دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی با اشاره به لزوم تعریف مجدد فلوشیپ ها در قالب مأموریت های ملی، تدوین آئین نامه این دوره ها را اقدامی اساسی در جهت سیاستگذاری، تقویت و توسعه آموزش های بالینی دانست و اظهار داشت: این دوره ها باید بر مبنای نیازهای نظام سلامت، تحولات تکنولوژیک بالینی بین المللی، ظرفیتهای علمی و فنی مراکز دانشگاهی و بر پایه کیفیت گرایی و پاسخ گویی اجتماعی طراحی شوند. او همینطور بر دو اصل مهم در تدوین آئین نامه ها تاکید و افزود: «تبیین شفاف مرزها و محدوده های دوره های فلوشیپ با برنامه های تخصصی موجود» و «پرهیز از موازی کاری و پیشگیری از تشکیل عناوین آموزشی فاقد استاندارد و هویت بالینی مشخص» دو اصل مهم آئین نامه است. در ادامه نشست، اعضا به تبادل نظر پیرامون محورهایی همچون لزوم نیازسنجی بالینی قبل از طراحی هر دوره، ظرفیت سنجی مراکز آموزشی و درمانی، تعیین ساختار علمی و محتوای آموزشی، نظام ارزیابی فراگیران و طراحی مدل اعتباربخشی مراکز برگزارکننده پرداختند. در انتها مقرر شد پیشنویس آئین نامه های پیشنهادی در چارچوب کارگروه های تخصصی تدوین و بعد از جمع بندی نهائی در شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی وزارت بهداشت مطرح و تصویب شود. این نشست بعنوان گامی مهم در جهت نظام مند کردن آموزش های تکمیلی دندانپزشکی و تقویت مهارت محوری در جواب نیازهای واقعی مردم و نظام سلامت کشور ارزیابی شد. به طور خلاصه، او همچنین بر دو اصل مهم در تدوین آیین نامه ها تأکید و اضافه کرد: «تبیین شفاف مرزها و محدوده های دوره های فلوشیپ با برنامه های تخصصی موجود» و «پرهیز از موازی کاری و جلوگیری از تشکیل عناوین آموزشی فاقد استاندارد و هویت بالینی مشخص» دو اصل مهم آیین نامه است. در ادامه نشست، اعضا به تبادل نظر پیرامون محورهایی همچون ضرورت نیازسنجی بالینی پیش از طراحی هر دوره، ظرفیت سنجی مراکز آموزشی و درمانی، تعیین ساختار علمی و محتوای آموزشی، نظام ارزیابی فراگیران و طراحی مدل اعتباربخشی مراکز برگزارکننده پرداختند.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب