عوامل جذب کننده معلم در آموزش وپرورش چگونه انتخاب می شوند؟

عوامل جذب کننده معلم در آموزش وپرورش چگونه انتخاب می شوند؟ به گزارش کنکور هنر، خوزستان مشاور وزیر آموزش وپرورش درباب نحوه انتخاب عوامل جذب معلم اظهار داشت: عواملی مانند ناظران گزینش و تسهیل گران و نمایندگان امور اداری، همگی بصورت تصادفی و از مسیر مطمئن شناسایی و انتخاب می شوند تا شائبه ای برای برابر نبودن فرصت های استخدامی به وجود نیاید.



علی باقرزاده در گفت و گو با ایسنا، ضمن اشاره به بازتعریف پروسه ارزیابی تکمیل تامین نیروی انسانی، اظهار نمود: روش های قبلی ما برای تامین نیروی انسانی به جز دانشگاه فرهنگیان، با این که لازم بود اما پاسخگوی نیاز حال آموزش و پرورش نبود. موضوع استخدام، آلوده به تعارض منافع بود و قاعدتا فضای عادلانه و مبتنی بر احراز شایستگی های تخصصی و حرفه ای برای انتخاب اصلح فراهم نبود.

به گزارش کنکور هنر به نقل از ایسنا، وی ادامه داد: فرصت بسیار محدود بود و افرادی که باید شایستگی های لازم را داشته باشند آموزش های لازم را ندیده بودند و این که به نظر می رسد احساس مسئولیت مشترکی که همه ما باید در برابر انتخاب بهتر داشته باشیم، به وجود نیامده بود.

مشاور وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: من شاهد بودم که دولت ها و وزرای قبلی حس خوبی از این مسیر انتخاب معلمی نداشتند اما جبر شرایط و محدودیت های زمانی و نبودن ایده جایگزین همیشه موجب می شد که این مورد به وقت دیگری موکول گردد و مسیر اشتباه و پر از نارسایی گذشته را تکرار کنند.

باقرزاده ضمن اشاره به راه های جذب معلم در گذشته، اضافه کرد: خوشبختانه این شجاعت در وزارت آموزش و پرورش شکل گرفت که مسیر پر اشتباه اصلاح گردد ازاین رو با مشورت و استفاده از تجارب، به مدل جدیدی رسیدند. گروه هایی شناسایی شدند که قاعدتا در برابر هدف های در نظر گرفته شده متعهد و مسئولیت پذیر بودند و دخالت عوامل را تا حد ممکن کاهش دادند و امکان شناسایی مسیری که منجر به مداخله شخصی یا جریانی باشد بطور کلی بسته شده است. همه ارزیاب ها بصورت تصادفی انتخاب می شوند و تمام داوطلبان نیز بصورت تصادفی به کانون ها دعوت می شوند.

وی در مورد انتخاب عوامل جذب معلم اظهار داشت: عواملی مانند ناظران گزینش و تسهیل گران و نمایندگان امور اداری، همگی بصورت تصادفی و از مسیر مطمئن شناسایی و انتخاب می شوند تا شائبه ای برای برابر نبودن فرصت های استخدامی به وجود نیاید.

وی افزود: تا وقتی که موجودی معلم با نیاز سالانه به معلم نزدیک نباشد، این مسیر امکان دارد استمرار داشته باشد. به موازات آن نیز ظرفیت دانشگاه فرهنگیان که راه اصلی تامین نیرو است، باید گسترش پیدا کند اما واقعیت اینست که ظرفیت دانشگاه زمانیکه دانشجو در دانشگاه تحصیل می کند، با نیازهای فوری ما تناسب ندارد و ما ناگزیر هستیم از مسیرهایی مثل ماده ۲۸ استفاده نماییم. البته ایده های دیگری نیز درحال پیگیری است اما هنوز به جمع بندی نرسیده ایم مثل این که سابقه تحصیل افراد در دانشگاه های معتبر کشور به دوره دو ساله یا یک ساله تربیت معلم گره بخورد.

باقرزاده خاطرنشان کرد: درحال مطالعه هستیم تا به الگو و مدلی برسیم که منجر به انتخاب انتخابهای بهتر شود. در همه این راه ها به دنبال انتخاب معلمی هستیم که بتواند ماموریت تربیت نسل تراز بیانیه گام دوم را برعهده گیرد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در مورد روند استخدام معلم در خوزستان اظهار داشت: استان خوزستان با برنامه ریزی انجام شده و بررسی پرونده ها و غربالگری سلامت، به نظر می رسد یکی از استانهای موفق است و در بخش ارزیابی نیز با وجود مشکلات، روند آن رو به بهبود است. روز گذشته در ۲۶ حوزه ارزیابی که در سطح اهواز شکل گرفته بود کار را بموقع شروع کردیم.

به گزارش کنکور هنر به نقل از ایسنا، ۵۸ هزار نفر در سطح کشور دعوت به مصاحبه استخدام آموزش و پرورش شده اند و از این تعداد، در استان خوزستان ۳ هزار ۸۰۰ داوطلب به مصاحبه دعوت شده اند.




1402/04/22
14:01:42
5.0 / 5
425
تگهای خبر: آموزش , تحصیل , تخصص , دانشجو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۵
پربیننده ترین ها

پربحث ترین ها

جدیدترین ها

کنکور دکترای هنر
phdhonar.ir - تمام حقوق برای كنكور هنر محفوظ است

كنكور هنر

کنکور دکترای هنر

با کنکور هنر، دکترای هنر را به حقیقت تبدیل کنید! راهنمای طلایی دکترای هنر!