یك استاد دانشگاه:

خانواده ها در آموزش مجازی نقش معلم را ایفا می كنند

خانواده ها در آموزش مجازی نقش معلم را ایفا می كنند اردبیل یک استاد دانشگاه اظهار داشت: در آموزش مجازی، خانواده ها نقش معلم را ایفا می کنند و مثل گذشته تنها نقش نظاره گر ندارند.


علی خالق خواه در گفتگو با ایسنا اظهار نمود: خانواده ها در این نوع آموزش به شکلی کنترل گر هستند و باید با فرزندانشان کارکرده و آنها را به یادگیری سوق بدهند.
وی افزود: خانواده ها هم برای کمک به دانش آموزان در زمان کرونا و آموزش مجازی، آموزش ندیده اند ازاین رو با روش یاددهی به دانش آموزان و همینطور کنترل آنها آشنایی ندارند ازاین رو خانواده ها در این سیستم آموزشی با چالش مواجه می شوند چون ایفای نقش معلمی را بلد نیستند.
خالق خواه با اشاره به اینکه خانواده ها باید وقت بیشتری برای آموزش بگذارند و برخی خانواده ها امکانات سخت افزاری و نرم افزاری را برای آموزش مجازی ندارند، اظهار نمود: خانواده ها باید در زمینه محتوای درسی مطالعه داشته باشند تا مطالب را به نحو احسن به دانش آموزان یاد بدهند.
این استاد دانشگاه محقق اردبیلی تشریح کرد: خانواده ها شیوه یاددادن را بلد نیستند و دانش آموزان را زیر فشار می گذارند و اعتمادبه نفس آنها را خدشه دار می کنند پس باید خانواده ها چگونگی یاددهی به فرزندانشان را مطالعه و یاد بگیرند.
به باور خالق خواه، خانواده ها باید با معلمان در ارتباط باشند و بودجه بندی یادگیری را حتما از معلمان دریافت کرده و بر مبنای طرح درس معلمان و بودجه بندی از دانش آموزان تکالیف بخواهند.
وی با اشاره به اینکه آموزش مجازی نسبت به آموزش چهره به چهره کیفیت پایین تری دارد، افزود: در این نوع آموزش سکنات، حرکات و نوع فهم دانش آموز قابل تشخیص نبوده و یادگیری دانش آموز به نحو مطلوب نمی تواند ارزیابی شود.

روش های آموزش حضوری برای آموزش مجازی پاسخگو نیست
به قول خالق خواه، در آموزش مجازی دانش آموز هم با معلمان در ارتباط مستقیم نیست و آن مباحثی که به صورت چهره به چهره قابل انتقال هستند، به دانش آموزش منتقل نمی گردد.
عضو هیات علمی گروه علوم تربیتی دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به اینکه در آموزش مجازی معلمان باید قبل و پس از ساعات آموزشی وقت بیشتری را صرف مطالعه و انتقال مطلوب مباحث بکنند، افزود: روش های تدریس حضوری در آموزش مجازی پاسخگو نیست چونکه آموزش مجازی به شکلی یک طرفه بوده و عمدتاً از سوی معلم به دانش آموز است.
خالق خواه اظهار نمود: در آموزش مجازی دانش آموز در مباحث کلاسی مشارکت فعال نمی تواند داشته باشد ازاین رو باید روش های تدریس و انگیزه معلمان مورد بازبینی قرار بگیرد.
عضو هیات علمی گروه علوم تربیتی دانشگاه محقق اردبیلی اضافه کرد: در این نوع آموزش، دانش آموزان تحت تسلط معلم نیستند ازاین رو وارد بحث یادگیری نمی شوند و در انجام تکالیف درسی کوتاهی می کنند.
این استاد فلسفه تعلیم وتربیت با اشاره به اینکه معلمان هم برای عرضه مطلوب مباحث درسی در این روش احتیاج به آموزش دارند، خاطرنشان کرد: معلمان باید نحوه کارکردن با ابزارهای آموزش مجازی را یاد گرفته و برای کنترل دانش آموزان، عرضه مناسب محتوای آموزشی و نحوه عرضه تکلیف درسی و دریافت آن احتیاج به آموزش دارند.
استاد دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به اینکه مدیران آموزشی باید بر آموزش مجازی نظارت کامل داشته و معلمان را مکلف به پاسخگویی سؤالات دانش آموزان بکنند، افزود: دانش آموزان هم به آموزش چهره به چهره عادت کرده اند ازاین رو برای آنها هم باید آموزش های لازم عرضه شود تا بتوانند بیشترین استفاده را از آموزش مجازی داشته باشند.



1399/10/23
12:19:51
0.0 / 5
328
تگهای خبر: آموزش , دانشگاه , سیستم , كلاس
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۵
کنکور دکترای هنر
phdhonar.ir - تمام حقوق برای كنكور هنر محفوظ است

كنكور هنر

کنکور دکترای هنر