مرتضی پورصمدی بیان كرد؛

فرشاد فداییان مسافری جست وجوگر است

فرشاد فداییان مسافری جست وجوگر است کنکور هنر: مرتضی پورصمدی فیلمبردار سینمای ایران معتقد می باشد فرشاد فداییان در سینمای مستند صاحب امضا است.


به گزارش کنکور هنر به نقل از مهر، مراسم نکوداشت فرشاد فداییان مستندساز، فیلمساز و عکاس امسال در چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت» انجام می شود. مرتضی پورصمدی مدیر فیلمبرداری سینمای ایران با اشاره به کارهای فرشاد فداییان در حوزه سینمای مستند اظهار داشت: آقای فداییان از جهان فلسفه به سینما آمد، در رشته فلسفه تحصیل کرده بود و با این آغاز وارد عرصه سینما شد.
وی اضافه کرد: فداییان دستی هم در شعر و شاعری دارد. او موسیقی ایرانی و کلاسیک را بسیار عالی می شناسد و به موسیقی نواحی و اقوام مختلف تسلط دارد. فداییان در این سال ها عکاسی را به شکلی جدی ادامه داده و عکاس چیره دستی به شمار می آید.
فیلمبردار فیلم سینمایی «شبانه روز» بیان کرد: او اهل سفر است و این مساله در جهان مستند بسیار باارزش و مهم می باشد. فرشاد فداییان مسافر جستجوگر و تیزبینی است. خاصیت اخلاقی خاص او توانمندی در ایجاد رابطه با مردم عادی است، مردمی که بعدها شاید سوژه فیلم هایش باشند.
پورصمدی در آخر اظهار داشت: کوله باری از فلسفه، شعر، عکاسی و موسیقی و به روز بودن در سینمای جهان در طول بیش از نیم قرن به او توانمدی، ذهن و تخیل بسیاری بخشیده است. در نتیجه محصول این صیقل خوردن ها در این سال ها او را صاحب سبک و نگاهی ویژه در کارهایش کرده که به هیچ کس جز خود او شبیه نیست.
مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی کشور، چهاردهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را به دبیری محمد حمیدی مقدم، ۲۵ آذرماه تا دوم دی ماه و باتوجه به شیوع جهانی بیماری کووید ۱۹ بصورت مجازی و نمایش برخط (آنلاین) برگزار خواهدنمود.


منبع:

1399/09/25
12:28:45
5.0 / 5
1106
تگهای خبر: آنلاین , تحصیل , جشنواره , ساز
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
کنکور دکترای هنر
phdhonar.ir - تمام حقوق برای كنكور هنر محفوظ است

كنكور هنر

کنکور دکترای هنر