مدیركل ارشاد گیلان:

صیانت از آثار سینمایی تنها در سایه فرهنگ سازی محقق می شود

صیانت از آثار سینمایی تنها در سایه فرهنگ سازی محقق می شود مدیركل ارشاد گیلان با تاكید بر اینكه صیانت از آثار سینمایی تنها در سایه فرهنگ سازی محقق می شود، اظهار داشت: اقدامات سلبی نتیجه مثبتی به دنبال نخواهد داشت.



به گزارش کنکور هنر به نقل از مهر، فیروز فاضلی قبل از ظهر سه شنبه در کارگاه یک روزه صیانت از آثار سینمایی و سمعی و بصری در اداره کل ارشاد گیلان با اشاره به اینکه برگزاری چنین کارگاه هایی به صورت ماهانه لازم و ضروری می باشد، اظهار نمود: رؤسای شهرستانی باید در شروع سال کاری دغدغه های فرهنگی و هنری خودرا مشخص کرده و برای تقویت و ارتقای آن گام بردارند.
ضرورت تهیه و تدوین برنامه کاربردی و عملی برای صیانت از آثار سینمایی
وی با اعلان اینکه در حوزه صیانت از آثار هنری و سینمایی نیز باید برنامه ریزی ها کاربردی و عملی باشد، اضافه کرد: در حوزه رعایت قانون کپی رایت آثار هنری بجای اقدامات سلبی باید فرهنگ اغنایی و ایجابی را در بین مردم تقویت نماییم.
مدیرکل ارشاد گیلان با اعلان اینکه انجام اقدامات سلبی دراین زمینه نشان دهنده وجود خلأ در حوزه فرهنگ سازی است، اظهار داشت: در زمینه صیانت از آثار سینمایی، سمعی و بصری باید قبل از همه به فرهنگ سازی، اغنا و ایجاب توجه گردد.

عدم توجه به فرهنگ سازی در حوزه صیانت از آثار هنری
وی با تاکید بر اینکه سیاست گذاری ها در حوزه فرهنگ و هنر با جابجایی مدیران تغییر نمی کند، اظهار داشت: برای فعالیت تأثیرگذار در این دو بخش با همه مسئولان تعامل داریم اما تداخل در انجام برنامه ها نه. سیاست ها در سایه تعامل ها باید اجرایی شود.
فاضلی در ادامه با اعلان اینکه هنرمندان در زایش هنر، آنرا اصل قرار می دهند، اظهار نمود: هنر خلق شده در کنار همه عکس العمل ها و بازخوردهای جامعه برای خود هنرمند عزیز و با ارزش است.
وی با اعلان اینکه به عقیده بنده ایران بنیانگذار قانون کپی رایت بوده اما از طرف دیگر خود به این قانون عمل نمی نماییم، اظهار داشت: علت عدم رعایت این قانون، اقدامات سلبی در جامعه بوده و متأسفانه هیچگاه به فرهنگ سازی و اغنا و ایجاب توجه نکرده ایم.
فاضلی با اشاره اینکه در طول تاریخ کپی کردن آثار عملی غیر قانونی و نکوهش شده بوده است، اظهار نمود: بجای اینکه تمام توجه ما به اقدامات کارگزاران باشد باید به موضوع اصلی یعنی فرهنگ سازی دقت نماییم.
وی با اعلان اینکه یکی از مهم ترین اولویت ها در این بخش باید این باشد که راهکار اصلی برای عدم انجام کپی رایت و صیانت از آثار تولیدی چیست، اظهار داشت: باید خود مدیریتی در این بخش در بین مردم نهادینه شود.

اقدامات سلبی نتیجه بخش نیست
مدیرکل ارشاد گیلان با تاکید بر اینکه تنها با فرهنگ سازی می توان جلوی خیلی از اعمال ناشایست در سطح جامعه خصوصاً در زمینه آثار هنری و سینمایی را گرفت، اظهار داشت: با ایجاد ممنوعیت و اقدامات سلبی بیشتر جامعه ترغیب به دیدن چنین آثاری می شود.
وی با اعلان اینکه باید در جهت فرهنگ سازی برنامه ریزی داشته باشیم، افزود: انتظار ما از مدیران شهرستانی فرهنگ سازی دراین زمینه است برای اینکه اقدامات سلبی بیشتر یک عمل خلاف را تبلیغ می کند.
مدیرکل ارشاد گیلان با اشاره به اینکه در حوزه فرهنگ سازی بیشتر توجه به مردم عادی است پس وظیفه خطیری دراین زمینه داریم، اظهار داشت: همه فعالان فرهنگی، هنری و رسانه دراین زمینه همکاری می کنند.
در اختتام این کارگاه نیز احکام رؤسای شهرستانی ستاد صیانت از آثار سینمایی، سمعی و بصری به آنها ابلاغ و «سجاد کوچکی نژاد» بعنوان رئیس ستاد صیانت از آثار سینمایی، سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان معرفی گردید.

1399/04/03
15:59:10
5.0 / 5
2918
تگهای خبر: آثار هنری , اجرا , ساز , سینما
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۵
کنکور دکترای هنر
phdhonar.ir - تمام حقوق برای كنكور هنر محفوظ است

كنكور هنر

کنکور دکترای هنر