اطلاعیه صندوق اعتباری هنر با سوژه بیمه درمان تكمیلی خانه سینما

اطلاعیه صندوق اعتباری هنر با سوژه بیمه درمان تكمیلی خانه سینما كنكور هنر: صندوق اعتباری هنر در اطلاعیه ای نسبت به اعتراض هنرمندان به بیمه درمانی تكمیلی خانه سینما پاسخ داد.


به گزارش كنكور هنر به نقل از روابط عمومی صندوق اعتباری هنر، صندوق اعتباری هنر در پاسخ به نامه شورای عالی تهیه كنندگان كه روز گذشته شنبه ۱۶ آذرماه انتشار یافت، اطلاعیه ای را در اختیار رسانه ها قرار داد.
در متن این اطلاعیه آمده است:
«ما نیز در كنار اصحاب فرهنگ و هنر طی سال های فعالیت خود توانسته ایم با تلاش جمعی همكاران، به نیاز اعضا در زمینه های درمانی و معیشتی پاسخ دهیم. حتی در بحرانی ترین شرایط اقتصادی دست از پشتیبانی از اهالی فرهنگ و هنر نكشیده و می دانیم كه حوزه فرهنگ و هنر چه نقش سرنوشت سازی در یكپارچگی و انسجام یك كشور ایفا می كند. درباب اعتراض اخیر تعدادی از حوزه سینما طی هفته های گذشته (اگرچه مطالب به شكل كلی و بعضاً توهین آمیز مطرح شده) لازم به توضیح است:
۱-صندوق اعتباری هنر از سال ۸۸ با ایجاد پوشش های درمانی تكمیلی برای اعضاء در سراسر كشور تلاش نموده است امكان خوبی برای تأمین بخش مهمی از هزینه های مازاد بر تعرفه های بیمه تأمین اجتماعی بیمه شدگان و افراد تحت تكفل ایشان عرضه نماید. از آن سال تابحال هرساله این صندوق اعضا خود در سراسر كشور را تحت پوشش بیمه درمان تكمیلی قرار داده و تابحال با بیمه های ایران، آرمان، رازی و سرمد همكاری كرده است.
۲-صندوق اعتباری هنر در امتداد به كارگیری و ارائه ابزارهای خدمات نوین به اهالی فرهنگ، هنر و رسانه، تمركز زدایی فعالیت ها از تهران و برخورداری عادلانه اعضای سراسر كشور از امكانات این سازمان در سال ۱۳۹۶ از سامانه اینترنتی خدمات درمانی استفاده است. سامانه آنلاین امكان نظارت بر عملكرد شركت های بیمه، ارتقا پاسخگویی، ارائه اطلاعات شفاف به اهالی فرهنگ، هنر و رسانه را فراهم نموده است. امكان مشاهده وضعیت اسناد درمانی وریز هزینه های دریافتی بیمه شده اصلی و افراد تحت تكفل به تفكیك نیز در این سامانه امكانپذیر است.
۳-در قرار داد سال ۹۷ بیشتر از ۱۱۵ هزار هزینه درمانی توسط اعضا در سامانه ثبت و بارگذاری شد و بیشتر از ۲۳۱ میلیارد ریال خسارت به بیمه شدگان توسط صندوق اعتباری هنر پرداخت گردید. لازم به ذكر است تابحال بیشتر از ۱/۸۰۰/۰۰۰ برگ سند درمانی از طرف اعضا در این سامانه بارگذاری شده است.
۴- در تنظیم قرار داد سال ۹۸، با عنایت به افزایش تورم و همین طور افزایش هزینه های درمانی، نرخ شركت های بیمه ای در حوزه بیمه تكمیلی بیشتر از ۳ برابر رشد داشت در صورتیكه صندوق اعتباری هنر با عنایت به رضایت اعضا از خدمات بیمه درمان تكمیلی در سال ۹۷، توانست برای رفاه حال اهالی فرهنگ، هنر و رسانه كشور بالاترین سطح پوشش خدمات در چارچوب سه طرح متنوع را با افزایش اندكی نسبت به سال قبل بوسیله شركت بیمه سرمد به هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران عرضه نماید.
۵- صندوق اعتباری هنر با هدف كاهش دغدغه های درمانی فعالان فرهنگی و هنری، قسمتی از حق بیمه اعضا و افراد تحت تكفل را در چارچوب یارانه متقبل می شود. علاوه بر یارانه اختصاص داده شده به كلیه اعضا، قسمتی از پرداختی اعضا خانه سینما نیز توسط معاونت ذی ربط در سال ۹۷ و ۹۸ پرداخت شده است.
۶-بیمه سرمد خدمات خودرا در ۲ بخش بستری و پاراكلینیكی با شركت كمك رسان ایران(sos) به اهالی فرهنگ، هنر و رسانه ارائه می دهد. صندوق اعتباری هنر با بیشتر از هزار و ۷۰۰ مركز درمانی و بیمارستانی قرار داد دارد و اعضا بوسیله ارائه كد ملی می توانند به صورت آنلاین از خدمات درمانی بدون پرداخت هزینه استفاده نمایند. همه خدمات بستری و صدور معرفی نامه (به جز دندان پزشكی) به عهده شركت كمك رسان ایران(SOS) است.
۷- صندوق اعتباری هنر افتخار این را دارد با عنایت به وظیفه حمایتی خود، هزینه های درمانی خارج از تعرفه خیلی از بزرگان فرهنگ و ادب این سرزمین را به دور از هیاهوی رسانه ای در چارچوب بیمه تكمیلی بطور كامل پرداخت نماید و هیچگاه نسبت به انتشار آن اقدام نخواهد كرد.
۸-خدمات ارائه شده در حوزه بیمه درمان تكمیلی در چند سال اخیر بوسیله صندوق اعتباری هنر به تمامی صنوف ارائه شده است. بیمه درمان تكمیلی سینماگران در سال های ۹۶ و ۹۷ مانند دیگر صنوف فرهنگی و هنری ذیل قرار داد بیمه صندوق اعتباری هنر قرار داشته است. با این تفاوت كه مسئولیت پیگیری و دریافت خسارت بیمه شدگان با شركت بیمه، رأساً توسط نماینده خانه سینما دنبال می شد. همچون وظایف وی دریافت خسارت های افراد در موعد مقرر و ارسال به شركت بیمه بوده است. در سال ۹۸ صندوق عهده دار ارسال مدارك خسارت بیمه شدگان خانه سینما به شركت بیمه شد.
۹- خسارت های پرداختی بیمارستانی و پاراكلینیكی (به غیرازهزینه های دندانپزشكی و مراكز خدمات آنلاین) به خانه سینما كه توسط نماینده این خانه پیگیری شده است؛ در سال های ۹۶ (بیمه رازی) بیشتر از ۳۰ میلیارد ریال و در سال ۹۷(بیمه سرمد) نیز بیشتر از ۳۱ میلیارد ریال بوده است.
۱۰-عمده موضوعات مطرح شده در فضای رسانه ای در رابطه با عدم پرداخت خسارت های سال قبل می باشد كه صندوق مسئولیتی در این رابطه نداشته و نماینده قبلی خانه سینما در امور بیمه درمان تكمیلی مسئول پیگیری اسناد درمانی و احقاق حقوق بیمه شدگان هستند با این وجود طی ماه جاری صندوق با همكاری خانه سینما و شركت های بیمه رازی و سرمد نسبت به تعیین تكلیف و پرداخت هزینه های معوق سال های گذشته اقدام نمود.
۱۱-در سال ۹۸ با عنایت به تفاهم انجام شده با خانه سینما مسئولیت دریافت، پیگیری و پرداخت خسارت های اهالی سینما بر عهده صندوق اعتباری هنر می باشد و صندوق در این رابطه تمام تلاش خودرا در بررسی اسناد، هماهنگی با شركت بیمه و پرداخت بموقع انجام خواهد داد.
۱۲-علی رغم درج فایل راهنمای بارگذاری اسناد درمانی در سامانه و پیگیری خسارت های درمانی در سایت صندوق اعتباری هنر و پاسخگویی همكاران صندوق به مراجعین حضوری، برای آموزش كار با سامانه، سهولت در ثبت اسناد درمانی و رفع اشكالات احتمالی، صندوق نماینده خودرا نیز در خانه سینما مستقر كرده است.
۱۳- تلفن های پشتیبانی صندوق اعتباری هنر در ساعات اداری پاسخگوی سوالات احتمالی اعضا در بخش های عضویت، بیمه تأمین اجتماعی، بیمه درمان تكمیلی، تسهیلات، طرح تكریم و كمك مستمری است. طبق بررسی های انجام شده بطور میانگین بیشتر از ۹ هزار تماس با صندوق اعتباری هنر در طول هفته برقرارمی شود كه بیشتر از ۶ هزار تماس در رابطه با واحد بیمه تكمیلی است كه اهتمام همكاران ما در این بخش پاسخگویی به سوالات اعضا در سراسر كشور است با این وجود با توجه حجم بالای تماس ها ممكنست برخی از تماس گیرندگان در صف انتظار قرار گیرند كه در تلاش هستیم با ارائه آموزش های لازم بوسیله نمایندگان صندوق در استانها و جلسات با خانه و انجمن ها و در صورت ضرورت استقرار نماینده ای از صندوق در محل خانه ها و انجمن ها برای پاسخگویی و رفع ابهامات بیمه ای از میزان تماسهای ورودی كاسته شود.
۱۴- كاستن دغدغه های معیشتی، درمانی و... هنرمندان عضو، توسعه و توزیع منطقی و عادلانه منابع و كسب اعتماد اهالی فرهنگ، هنر و رسانه از اهداف مهمی است كه صندوق اعتباری با تلاش مستمر، با وجود مشكلات بسیار و محدودیت های منابع آنرا دنبال می كند. می دانیم در این راه كاستی هایی وجود دارد اما امیدواریم با تلاش جمعی و همراهی و همدلی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه بتوانیم با افتخار بعنوان حامی و خدمت رسان در كنار جامعه فرهنگ وهنر كشور باشیم.
متاسفانه انتظار ایجاد فرصت برابر برای اطلاع رسانی و پاسخگویی بوسیله برنامه «هفت» بی فایده است و حمله و اعتراض یك سویه فرصتی برای پاسخگویی در اختیار این مجموعه قرار نداد.
با این همه امیدواریم جلسات صنفی و داخلی خانه سینما با مسئولین محترم صنوف منجر به روشنگری شود و زمینه درك این واقعیت مهم كه همگی برای یك هدف تلاش می نماییم بیشتر فراهم گردد.
صندوق اعتباری هنر آماده پاسخگویی در جلسات كارشناسی و فنی و نیز پیگیری اعتراضات می باشد و امیدوار است فضای مفاهمه و همدلی به توهین و تخریب آلوده نشود.»


منبع:

1398/09/17
14:16:33
5.0 / 5
3741
تگهای خبر: آنلاین , خدمات , رمان , ساز
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۲
کنکور دکترای هنر
phdhonar.ir - تمام حقوق برای كنكور هنر محفوظ است

كنكور هنر

کنکور دکترای هنر