ساخت مدارسی با سازه های توپی

ساخت مدارسی با سازه های توپی به گزارش كنكور هنر رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس كشور از بهینه سازی و متناسب سازی مدارس كپری اطلاع داد و اظهار داشت: كپر جزئی از معماری منطقه است، به دنبال كپرزدایی نیستیم بلكه باید سازه های مناسبی را جایگزین نماییم.


مهراله رخشانی مهر در گفتگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت مدارس كپری و در پاسخ به اینكه آیا برنامه ای برای حذف مدارس كپری پس از مدارس خشت و گلی خواهید داشت یا خیر؟ اظهار داشت: كپر جزو معماری برخی مناطق كشور است و حتی در بسیاری مناطق دیده می شود كه خانواده ها در باغ و ویلای خودشان هم كپری ساختهاند و از مهمانهایشان در آنجا پذیرایی می كنند؛ همینطور هتل كپری ساخته شده كه مورد استقبال قرار گرفته است.
وی افزود: كپر جزئی از معماری است و به دلیل اقلیم خاص یك منطقه ایجاد می شود.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس كشور با اشاره به اینكه مدارس كپری بهینه سازی شوند اظهار داشت: جهت استفاده مناسب از معماری منطقه برنامه ریزی جدی داریم.
وی درباره علت بحث كپرزدایی كه در مقطعی هم مطرح و انجام شد اظهار نمود: در دوره ای این بحث عنوان شد و كپرها را حذف كردند اما پس از آن شاهد بودیم كه باردیگر تعدادی كپر تولید شد. به جای این كار باید سازه مناسب برای این امر طراحی شود.
رخشانی مهر افزود: در سیستان و بلوچستان یك سری سازه ها تحت عنوان سازه های توپی در حال طراحی است كه مشابه كپر بوده و با استقبال روبرو شده است. ما به دنبال ساخت چنین سازه هایی هستیم كه البته قیمت بالایی هم ندارند و شاید حدود ۴۵ تا ۵۰ میلیون تومان هزینه در بر داشته باشد. كپرها یك كلاسه بوده و وسیع نیستند.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس كشور با اشاره به مدارس خشت و گلی اضافه كرد: مدارس خشت و گلی كه عملیات حذف آنها در چند ماه گذشته شروع شده بود، تعداد قابل توجهی از آن در مهرماه به پایان رسید و مدارس مناسبی جایگزین شد. در استان سیستان و بلوچستان كه بیشترین حجم مدارس خشت و گلی را داشت هم این عملیات در آبان ماه تمام می شود و می توانیم شاهد آن باشیم كه امسال كلیه مدارس خشت و گلی جمع آوری شدند اما درباره مدارس كپری همانطور كه گفته شد به دنبال طراحی و اجرای سازه های متناسب هستیم اما كپرزدایی را دنبال نمی نماییم.



1398/08/03
22:51:31
5.0 / 5
4700
تگهای خبر: اجرا , ساز , طراحی , كلاس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۱
کنکور دکترای هنر
phdhonar.ir - تمام حقوق برای كنكور هنر محفوظ است

كنكور هنر

کنکور دکترای هنر