گزارش كنكور هنر به نقل از مهر؛

اكران98 به روایت شكست خوردگان، فیلم هایی در حسرت 10هزار مخاطب!

اكران98 به روایت شكست خوردگان، فیلم هایی در حسرت 10هزار مخاطب! كنكور هنر: طبق آمار انتشار یافته در سامانه رسمی سازمان سینمایی از شروع سال 98 تابحال 6 فیلم فروش كمتر از یك میلیارد تومان داشته اند كه در این میان تعداد مخاطبان 3 فیلم حتی به 10 هزار نفر هم نرسیده است!



خبرگزاری مهر- گروه هنر- زهرا منصوری: براساس آخرین آمار فروش فیلم های اكران شده از شروع سال ۹۸ تا ۵ مردادماه كه توسط سامانه رسمی سازمان سینمایی منتشر گردید ۶ فیلم با گذشت موعد مرسوم اكران در سینماها، نتوانسته اند فروش میلیاردی را تجربه كنند و بر طبق مختصات فروش، شكست مطلق درگیشه را تجربه كرده اند.
در اوایل دهه نود بود كه وقتی آمار فروش فیلمی از یك میلیارد تومان گذر می كرد صاحبان فیلم و رسانه ها از آن بعنوان یكی از ابزارهای تبلیغاتی استفاده می كردند بطوریكه بارها شاهد تیترهایی از این دست بودیم كه یك فیلم «به باشگاه میلیاردی ها پیوست»؛ تیترهایی كه گاهی حتی منجر به افزایش مخاطبان یك فیلم هم می شد.
اما حالا چند سالی می شود كه به واسطه گران شدن بلیت سینماها دیگر چنین فروش هایی اعتبار چندانی ندارند. هرچند همه می دانیم كه در چند سال اخیر با افزایش تورم و به تبع آن افزایش هزینه های ساخت یك فیلم، دیگر نمی توان به این نوع تبلیغات تكیه كرد اما در همین سال ها هم فیلم هایی بوده اند كه توانسته اند فروش های بیشتر از ۱۰ میلیارد تومان را تجربه كنند اما باز هم خیلی از سینماگران معتقد بودند كه همان ها هم ضرر كرده اند.
این سینماگران بارها عنوان كرده اند كه در شرایط فعلی اگر یك فیلم سینمایی بطور تقریبی سه برابر بیشتر از هزینه ای كه برای ساخت آن شده، فروش نكند، گرفتار شكست شده است كه از همین گزاره می توان وضعیت فیلم هایی را كه كمتر از یك میلیارد تومان می فروشند، دریافت.
اما چرا این ۶ فیلم نتوانستند مانند ۱۶ فیلم دیگری كه از شروع سال به نمایش درآمده اند، به فروش حداقل یك میلیارد تومان در گیشه دست پیدا كنند؟
همه شكست خورده های یك فصل
فیلم سینمایی «به دنیا آمدن» به كارگردانی محسن عبدالوهاب با فروش ۱۲۹ میلیون تومانی و كمی بیشتر از ۱۳ هزار مخاطب نخستین فیلم شكست خورده این لیست است. این فیلم كه محصول سال ۹۴ و از سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر باقی مانده بود، سرانجام توانست در ماه مبارك رمضان، یكی از بی رونق ترین فصل های اكران، به نمایش درآید.
نكته قابل توجه این است كه صاحبان این فیلم تنها از به نمایش درآمدن آن ابراز خوشی می كردند و بارها عنوان كرده بودند كه «به دنیا آمدن» فیلم گیشه نیست، اما شاید یكی از دلیلهای شكست این فیلم را بتوان در سوژه تكراری و نداشتن بازیگران قابل توجه آن جستجو كرد.
خط اصلی داستان «به دنیا آمدن» درباره زن و مردی است كه بر سر بچه دار شدن یا نشدن اختلاف دارند و همین اختلاف ساده همه اجزای زندگی شان را در بر می گیرد.
این فیلم در زمانی به نمایش درآمد كه تركیب اكران نیز تركیب قدرمندی نبود و به جز فیلم سینمایی «سامورایی در برلین» به كارگردانی مهدی نادری كه بعنوان یك فیلم كمدی در تركیب اكران حضور داشت و توانست به فروشی بیشتر از ۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برسد، بقیه فیلم های این تركیب نیز به فروشی كمتر از یك میلیارد تومان دست پیدا كردند.

بسیاری از سینماگران و منتقدان اساساً ماه مبارك رمضان جزو فصل های بی فروغ اكران می دادند و همواره از نمایش فیلمشان در این بازه زمانی خودداری می كنند، با مروری بر وضعیت نمایش فیلم های چند سال اخیر در این بازه زمانی به وضوح می توان دریافت كه به جز چند فیلم كه استثنائاً به فروش خوبی رسیده اند، بقیه فیلم ها در همین زمان شكست خورده اند.
در این فصل با وجود تمهیداتی كه برای اكران از افطار تا سحر اندیشیده می شود، مردم به سبب روزه داری و البته میدان داری سریال های مناسبتی تلویزیون در این زمان، نمی توانند به تماشای فیلم های سینمایی بنشینند و امكان تبلیغات چندانی برای فیلم های سینمایی پیش نمی آید؛ دلایلی كه شاید بتوان فروش كم این ۵ فیلم اكران شده در ماه رمضان را توجیه كرد.
چهره ای كه نفروخت
فیلم سینمایی «نبات» به كارگردانی پگاه ارضی دیگر فیلمی است با فروشی اندكی بیشتر از ۶۵۶ میلیون تومان و حدود ۶۵ هزار مخاطب جزو آثار شكست خورده اكران محسوب می شود؛ فیلمی كه شهاب حسینی را در تركیب بازیگرهایش داشت؛ بازیگری كه در چند سال اخیر اغلب فیلم هایش توانسته اند به فروش قابل توجهی برسند و البته در چند سال اخیر در صدد كمك به فیلم اولی ها بوده است.
پگاه ارضی هم همچون كارگردانانی بود كه از همان ابتدا اعتراض خودش نسبت به اكران فیلمش در این برهه زمانی را اعلام نمود.
او كه نخستین فیلم سینمایی خودرا پس از بازگشتش به وطن ساخته و خودش هم نویسندگی كار را بر عهده گرفته بود، به خبرنگار مهر اظهار داشت: «هیچ فیلمسازی دوست ندارد فیلمش در ماه اسفند یا در ماه رمضان اكران شود چون این بازه های زمانی، ماه های مرده برای اكران فیلم محسوب می شوند از طرف دیگر با فرا رسیدن عید فطر، فیلم های جدید به سینماها آمده اند و اصلاً دیگر فرصتی برای دیدن شدن فیلم های اكران شده در ماه رمضان باقی نمانده است. باید عنوان كنم ما دوست نداشتیم «نبات» را در این فصل اكران نماییم اما حدود ۱۰، ۱۱ ماه است كه فیلم ما در دست پخش كننده است. قرار بود «نبات» پاییز سال قبل به نمایش دربیاید اما این اتفاق رخ نداد و با عنایت به اینكه من در یك سری از جلسات حضور نداشتم، از دلیل این اتفاق خبر ندارم.»
اما فارغ از زمان نمایش «نبات»، شاید بتوان تبلیغات نامناسب را وجه مشترك همه فیلم های اكران شده در ماه رمضان دانست كه یكی از مولفه های موفقیت برای هر فیلمی است.

با وجود این «نبات» قصه ای ساده و سردستی دارد؛ قصه ای كه مخاطب بلافاصله می تواند سرگذشت شخصیت هایش را حدس بزند و شاید بتوان همین سوژه را یكی از دلیلهای شسكت این فیلم دانست.
«نبات» داستان پدر و دختری به اسم سعید و نبات را روایت می كند كه این ۲ به تنهایی با یكدیگر زندگی می كنند. مادر نبات زمانی كه او یك سال بیشتر نداشته در آتش سوزی مرده و پدر و دختر تقریباً هر جمعه سری به مزار او می زنند. نبات تقریباً هیچی از مادر خود نمی داند و پدرش در ضمن این ده، یازده سال زندگی، هم نقش مادر را برای او ایفا كرده و هم نقش پدر بطوریكه نبات برای روز مادر هم به او كادو می دهد.
«خانه دیگری» به كارگردانی بهنوش صادقی، «تولدت مبارك» به كارگردانی سمیه زارعی نژاد و «وكیل مدافع» به كارگردانی سلما بابایی و ونداد ندوشن هر سه جزو فیلم هایی هستند كه كمتر از صد میلیون تومان فروختند، زیر ۱۰ هزار مخاطب داشتند و صاحبان هر سه فیلم نسبت به زمان نمایش، كم بودن سانس های نمایش و البته تبلیغات ضعیف معترض بودند. البته بنظر می رسد این فیلم ها با عنایت به نوع ساختار فیلم، قصه و نوع پرداخت حتی در صورت داشتن سانس های زیاد، باز هم نمی توانستند به فروش قابل توجهی برسند.
از این سه فیلم «تولدت مبارك» از سال ۹۳ و «خانه دیگری» از سال ۹۴ باقی مانده بود كه از اولی حتی به تعداد انگشت های یك دست هم خبر مخابره نشده بود اما صاحبان همین فیلم ها در زمان نمایش نسبت به نداشتن فرصت كافی برای تبلیغ اعتراض می كردند.

اما «وكیل مدافع» ساخته سال ۹۷ است؛ سالی كه خیلی از سینماگران از افزایش سرسام آور هزینه های ساخت یك فیلم می گفتند و بطور مرتب عنوان می كردند كه دیگر نمی گردد یك فیلم را كمتر از یك میلیارد تومان ساخت.
هرچند در «وكیل مدافع» از بازیگران چهره چندانی استفاده نشده بود، فیلم پروداكشن عظیمی هم نداشت و از این جهت نمی گردد آنرا یك فیلم پرخرج دانست اما بطور قطع فروش كمتر از صد میلیون تومان یك شكست مطلق برای این فیلم به حساب می آید؛ فیلمی كه هرچند می خواهد ادای دینی به دفاع مقدس بكند اما ناكام می ماند و هرچند در معرفی آن عنوان می شد كه مسایل سیاسی و اجتماعی را به صورت طنز بیان كرده اما نه دیالوگ های طنزی دارد، نه یك موقعیت كمیك دارد و نه حتی توانسته این مسایل را به درستی بیان كند.
فیلمبرداری در خارج؛ فرمولی كه شكست خورد!
عجیب ترین فیلم این لیست ۶ تایی اما «دختر شیطان» ساخته قربان محمدپور است؛ فیلمی كه در ۴۵ جلسه در كشور هند فیلمبرداری شد و یك تیم ۲۵ نفره از ایران قربان محمدپور را همراهی می كردند.
قربان محمدپور كه قبل از این «سلام بمبئی» را بعنوان محصول مشترك ایران و هند با بازی محمدرضا گلزار ساخته و توانسته بود فروش خوبی را تجربه كند، این دفعه «دختر شیطان» را با حضور حمید فرخ نژاد كه بگفته خیلی از سینماگران از گران ترین بازیگران سال های اخیر بوده و بازیگران هندی ساخت؛ اثری كه اتفاقاً مختصات یك فیلم گران را دارد.
«دختر شیطان» همزمان با عید فطر كه یكی از بهترین فصل های اكران به شمار می آید، به نمایش درآمد و در صورتیكه بسیاری پیش بینی می كردند این فیلم بتواند همچون «سلام بمبئی» فروش خوبی را تجربه كند اما در این ۴۷ روز نمایش با ۱۳ سینما توانسته به زحمت فروشی بیشتر از ۸۵۵ میلیون تومان را تجربه كند؛ یعنی چیزی حدود ۸۴ هزار مخاطب برای تماشای این فیلم دست به جیب شدند!
این نكته را هم می توان در نظر گرفت كه تركیب عید فطر با حضور «شبی كه ماه كامل شد» به كارگردانی نرگس آبیار، «سرخپوست» به كارگردانی نیما جاویدی و «ما همه با هم هستیم» به كارگردانی كمال تبریزی یكی از قدرمندترین تركیب های اكران امسال بود كه كوچكترین ضعف هر كدام از فیلم ها، می توانست به سقوط منجر شود.

«دختر شیطان» درباره دختر شیطان(ابلیس) با بازی ایشا گوپتا با نام لبینی است كه تصمیم دارد راهش را از پدرش جدا كند و برای این كار باید مقابل یك انسان درستكار سجده كند. او برای پیدا كردن چنین فردی سراغ فرهاد با بازی حمید فرخ نژاد می رود كه آنقدر در گناه غرق شده است كه می تواند لبینی را ببیند! در نهایت اتفاقاتی برای فرهاد می افتد كه از مسیر گذشته اش باز می گردد و لبینی در مقابل او سجده می كند.
این فیلم كه به صورت قابل توجهی المان های سینمای عامه پسند تا حد رقص و آواز را هم داشت، با این وجود نتوانسته در گیشه موفق باشد و بنظر می رسد قصه ساده آن نتوانسته مخاطبان را راضی به تماشای این فیلم كند.
جدیدترین ساخته خسرو معصومی با عنوان «كار كثیف» هم در لیست «میلیاردی نشده ها» حضور دارد.
این فیلم كه به معضل بیكاری جوانان و مهاجرت می پردازد در ایران و تركیه فیلمبرداری شده و در این ۲۰ روز و اندی كه به نمایش درآمده حتی نتوانسته قسمتی از سرمایه اولیه خودرا بازگرداند؛ فیلمی كه كارگردانش خودش را یك «ورشكسته» می داند اما می گوید از این مسیر پا پس نمی كشد.

هرچند «كار كثیف» در زمانی فیلمبرداری شد كه قیمت دلار هنور جهش پیدا نكرده بود اما باز هم به جهت این فروش اندك می شود آنرا یك شكست خورده دانست؛ فیلمی كه هرچند یك سوژه جذاب را در دل خود داشت اما در اجرا موفق نبود.
«تجربه شكست» به روایت «شكست خوردگان»
در شرایط اقتصادی فعلی كه هر شكستی می تواند موجب شود كه یك سرمایه گذار در هر حوزه ای تا سال های سال تاوان آن شكست را پرداخت كند و نتواند قد راست كند اما می بینیم كه همچنان این فیلمسازان و سرمایه گذاران با پول های به یغما رفته، به كار خود ادامه می دهند گویی اینكه شكست مالی در سینمای ایران معنایی ندارد و اتفاقا این نكته قابل تاملی است كه شاید پاسخش چندان غیرقابل پیش بینی نباشد.
سراغ سه نفر از تهیه كنندگان فیلم های مذكور رفتیم تا علت این شكست ها را جویا شویم و از آنها سه سوال واحد پرسیدیم:
۱- آیا خودرا شكست خورده می دانند؟
۲- اصلی ترین دلیل شكست فیلم آنها چه بوده است؟
۳- با این شكست، آینده فیلمسازی سرمایه گذران آنها چه می شود. آیا می توانند باردیگر در این سینما به كار و فعالیت بپردازند یا نه؟
پاسخ این تهیه كنندگان شاید قسمتی از معمای استمرار تولید فیلم های از پیش شكست خورده در سینمای ایران را حل كند؛
اعتراف می كنم اشتباه محاسباتی داشتیم
قربان محمدپور كارگردان و تهیه كننده فیلم سینمایی «دختر شیطان» در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به سوال های فوق عنوان كرد: بله من فیلمم را یك شكست خورده می دانم چونكه در سینمای ایران تولید بحث است و پخش بحث دیگری. باید اعتراف كنم كه ما درباره زمان اكران این اثر اشتباه محاسباتی كردیم، می دانیم كه هر اشتباهی تاوانی دارد و تاوانش را هم پس دادیم. هرچند عید فطر یك فصل فوق العاده برای نمایش یك اثر است اما اینكه یك فیلم با چه فیلم هایی اكران می شود، اهمیت دارد و تهیه كننده باید به این امر فكر كند.

وی اضافه كرد: حتی اگر مُرده «دختر شیطان» در ۶ ماهه دوم به نمایش درمی آمد، دست كم به فروش ۱۵ میلیاردتومانی دست پیدا می كرد. چون فیلم گرم و جذابی بود، رنگ و لعاب و بازیگران خارجی داشت و همه مختصات آن درست بود اما با فیلم های قَدری اكران شد. بطور كلی سینمای ما ظرفیت اكران همزمان چند فیلم پرفروش را ندارد. برای مثال در نوروز تنها ۲ فیلم «متری شیش و نیم» ساخته سعید روستایی و «رحمان ۱۴۰۰» به كارگردانی منوچهر هادی به فروش خوبی رسیدند چون ظرفیت سینمای ایران این است كه تنها دو یا حداكثر سه فیلم بتوانند به فروش خوبی برسند.
محمدپور: سینمای ما ظرفیت اكران همزمان چند فیلم پرفروش را ندارد. برای مثال در نوروز تنها ۲ فیلم «متری شیش و نیم» ساخته سعید روستایی و «رحمان ۱۴۰۰» به كارگردانی منوچهر هادی به فروش خوبی رسیدند چون ظرفیت سینمای ایران این است كه تنها دو یا حداكثر سه فیلم بتوانند به فروش خوبی برسندكارگردان «دختر شیطان» تاكید كرد: باید در نظر گرفت كه خانواده های ما شاید دو هفته یك دفعه به سینما بروند و تنها یك فیلم را انتخاب كنند به این مسایل باید این نكته را افزود كه اگر یك فیلم تبلیغات وسیع، و بازیگران سوپراستار داشته باشد می تواند بفروشد. «دختر شیطان» در حالی به نمایش درآمد كه «تگزاس ۲» ساخته مسعود اطیابی، «متری شیش و نیم» و «سامورایی در برلین» ساخته مهدی نادری در حال اكران بود و ۲ فیلم گردن كلفت دیگر به نام «شبی كه ماه كامل شد» و «سرخپوست» كه هر ۲ در جشنواره فیلم فجر حضور داشتند، به نمایش درآمد بعلاوه اینكه در همین تركیب اكران «ما همه با هم هستیم» نیز بود بدین سبب ما به این فكر نكردیم كه مخاطب در نهایت یك فیلم را انتخاب می كند و اساسا با حجم تبلیغات آن چند فیلم، اساسا انتخاب اول مخاطب نخواهیم بود بدین سبب زمان اكران یك اشتباه بزرگ بود و ما تاوان این اشتباه را پس دادیم.
محمدپور اظهار نمود: تهیه كننده های ما سرمایه گذار نیستند و پس از تهیه یك فیلم به سراغ آثار دیگر می روند اما اگر سرمایه گذاران حرفه ای باشند ۶، ۷ فیلم تولید می كنند و می دانند كه به هر حال سینمای ایران همین گونه است و قرار نیست همه فیلم ها بفروشند بدین سبب امكان دارد ۵ فیلم آنها فروش خوب و جبران مافات كند اما اگر این اتفاق هم نیفتاد آن سرمایه گذار دیگر به سراغ سرمایه گذاری در حوزه سینما نمی آید.
وی افزود: البته «دختر شیطان» باز هم جای امیدواری دارد چون ما اكران هند را داریم و منتظریم ببینیم در آنجا چه اتفاقی می افتد چون شاید در آنجا جبران مافات شود و سرمایه آن برگردد اما در سایر فیلم ها اگر سرمایه گذاران تازه كار باشند پس از چند بار سرمایه گذاری و شكست، قید سینما را می زنند.
این تهیه كننده عنوان كرد: بعضی از فیلم ها مانند «دختر شیطان» كاملا در بخش خصوصی تولید می شوند و حتی یك ریال هم از دولت وام نمی گیرند اما سرمایه گذاران چنین فیلم هایی هستند كه پس از چند بار سرمایه گذاری و شكست قید سینما را می زنند و پولشان را به جاهای دیگر می برند اما در بخش فیلم های ارگانی، سینمای نفتی حاكم است و اصلا برای صاحبان آنها فرقی ندارد كه یك فیلم بفروشد یا نه تنها اهدافی كه آن فیلم دنبال می كند برایشان مهم می باشد.
به «تغییر طبع مردم» شكست خوردیم
محسن علی اكبری تهیه كننده فیلم سینمایی «وكیل مدافع» به كارگردانی سلما بابایی و ونداد ندوشن در گفتگو با خبرنگار مهر، توضیح داد: بله فیلم ما به لحاظ مالی شكست خورد به هر حال در هر فیلمی وقتی اصل سرمایه برنگردد آن فیلم با شكست مواجه می شود.
وی اضافه كرد: تعویض طبع مردم یكی از دلیلهای شكست این فیلم است چونكه خواسته آنها از سینما بسیار تفاوت پیدا كرده است به شكلی كه بیشتر به سمت فیلم های طنز لوده گرایش پیدا كرده اند البته سینماداران هم معمولا علاقه ای به اكران فیلم هایی كه مباحث ارزشی و دفاع مقدسی را مطرح می كنند، ندارند و می كوشند سانس های كمتر و ضعیف تری به این گونه فیلم ها بدهند كه همه این ها موجب می شود چنین فیلم هایی نتوانند آنطور كه باید و شاید دیده شوند.

این تهیه كننده باسابقه افزود: به هر حال ما اگر فیلممان را در ماه مبارك رمضان اكران نمی كردیم زمان خوب دیگری نیز به ما داده نمی شد چون شورای صنفی نمایش كه بیشتر از اعضای سینماداران تشكیل شده است، به این نوع فیلم ها نوبت اكران نمی دهد ما اگر «وكیل مدافع» را در ماه رمضان هم اكران نمی كردیم باید آنرا در دی ماه كه اساسا فیلمسوزی رخ می دهد، به نمایش می گذاشتیم.
علی اكبری: «غلامرضا تختی» هم كه همه مختصات را داشت نفروخت چونكه تعویض طبع مردم موجب شد این فیلم بسیار عالی هم شكست بخورد اساسا وقتی برای تولید یك فیلم بیشتر از ۱۰ میلیارد تومان هزینه می شود، آن فیلم حتی با فروش ۲۰ میلیاردی باز هم یك شكست خورده استعلی اكبری اشاره كرد: نداشتن سوپراستار یكی دیگر از علت های نفروختن یك فیلم است و «وكیل مدافع» هم سوپراستار نداشت به هر حال مردم عادت كرده اند در فیلم ها سوپراستارهای خودرا ببینند. البته «غلامرضا تختی» هم كه همه مختصات را داشت نفروخت چونكه تعویض طبع مردم موجب شد این فیلم بسیار عالی هم شكست بخورد اساسا وقتی برای تولید یك فیلم بیشتر از ۱۰ میلیارد تومان هزینه می شود، آن فیلم حتی با فروش ۲۰ میلیاردی باز هم یك شكست خورده است چون بر طبق فرمول «۳۵ درصد سهم صاحب فیلم» حتی با فروش ۲۰ میلیاردی باز هم تنها ۷ میلیارد تومان هزینه تولید حاصل شده است.
این تهیه كننده با اشاره به اینكه هزینه تمام شده تولید فیلم «وكیل مدافع» ۲ میلیارد و چهار صدمیلیون تومان بود، عنوان كرد: شكست در سینمای ایران وجود دارد اما نوع سرمایه گذاری هم مهم می باشد برای مثال سرمایه گذاری «وكیل مدافع» توسط یك فرد خیری انجام شد كه دوست داشت از شهید بابایی قدردانی كند از همین رو گفت دوست دارد به فرزند شهید بابایی كمك نماید تا او رشد كند، او از همان اول گفت توقعی ندارد كه پولش برگردد فقط می خواهد كمكی به پیشرفت فرزند شهید بابایی به جهت ارادتی كه به شهید بابایی دارد، كرده باشد اما در مجموع كار خوبی نیست كه اصل سرمایه یك فیلم برنگردد چونكه خود ما تهیه كنندگان از این مساله به لحاظ روحی و مالی متضرر می شویم و دوست داریم فیلم هایمان حداقل اصل سرمایه را برگرداند كه این اتفاق در «وكیل مدافع» رخ نداد.
سرمایه گذار به خاطر «شهاب» حاضر به اصلاح فیلمنامه نشد
هوشنگ نوراللهی تهیه كننده فیلم سینمایی «نبات» به كارگردانی پگاه ارضی هم در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار نمود: بله فیلم ما به لحاظ مالی شكست خورد كه این شكست دلیلهای متنوعی دارد؛ فیلم ما در زمان بدی اكران شد البته من در همان ابتدا بعنوان تهیه كننده به سرمایه گذار گفتم كه فیلمنامه مقداری ایراد دارد اما متاسفانه سرمایه گذار به سفارش های من توجه نكرد چون دوست داشت شهاب حسینی حتما در فیلم باشد. من هم شهاب حسینی را مانند پسرم دوست دارم، قصه این است كه شهاب حسینی روی فیلمنامه اولیه اتفاق نظر داشت در صورتیكه می دانم با فیلمنامه دوم موفقیت بیشتری حاصل می شد اما بنا بر این سرمایه گذار حاضر نشد به فیلمنامه تغییراتی بدهیم.
نواللهی: سرمایه گذار فیلم ما حسن غلامی بود؛ همان سرمایه گذاری كه «دختر شیطان» را ساخته است.آقای غلامی اصلا به صحبت های من توجه نكرد كه اگر این كار را می كرد چه بسا فیلم به سوددهی هم می رسیدوی با اشاره به اینكه اصولا تمام فیلم هایش را با سرمایه خودش می سازد اما استثنائا «نبات» را با سرمایه شخص دیگر ساخته، درباره دیگر علت های شكست این فیلم عنوان كرد: برای این فیلم تبلیغ نشد و در عین حال «نبات» در ماه مبارك رمضان اكران شد كه تعطیلات زیادی در آن وجود دارد بعنوان یك پخش كننده حرفه ای می گویم اگر هر فیلمی در زمانی اكران شود كه در آن چهار روز تعطیل می باشد، آن فیلم با شكست مواجه می شود یا حداقل فروشش كاسته می شود كه «نبات» هم گرفتار همین مشكل شد.
نوراللهی توضیح داد: سرمایه گذار فیلم ما آقای حسن غلامی بود؛ همان سرمایه گذاری كه «دختر شیطان» را ساخته است. من بعنوان یك تهیه كننده همان ابتدا حرف هایم را زدم چونكه من هیچ گاه به آقای غلامی و امثال او احتیاجی ندارم و همیشه فیلم هایم را با سرمایه خودم ساخته ام اما در این مورد آقای غلامی اصلا به صحبت های من توجه نكرد كه اگر این كار را می كرد چه بسا فیلم به سوددهی هم می رسید.
وی درانتها اظهار داشت: یك عده از سرمایه گذاران پول های بادآورده دارند و دوست دارند به شهرت برسند اما عده ای برای كار فرهنگی ارزش قائل هستند و از همین رو در این عرصه سرمایه گذاری می كنند و اگر این سرمایه گذاران با تهیه كننده های حرفه ای كار كنند، نتیجه خوبی می گیرند.

1398/05/06
13:42:30
5.0 / 5
4328
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۵
کنکور دکترای هنر
phdhonar.ir - تمام حقوق برای كنكور هنر محفوظ است

كنكور هنر

کنکور دکترای هنر