مدیركل بنیاد مسكن خوزستان:

5000 واحد بندرامام احتیاج به بازسازی دارد

5000 واحد بندرامام احتیاج به بازسازی دارد به گزارش کنکور هنر مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان اظهار داشت: بافت در معرض خطر در بندرامام خمینی موضوعی نگران کننده است بگونه ای که پنج هزار واحد در این شهر احتیاج به بازسازی دارند.



به گزارش کنکور هنر به نقل از مهر، حسین جنتی بامداد امروز در جمع خبرنگاران اظهار نمود: برای بازسازی بندرامام در زمینه بافت های در معرض خطر باید برخی از واحدها تخریب و بازسازی می شد؛ با این وضعیتی که هم اکنون در بندر امام وجود دارد، باید پنج هزار واحد بازسازی شود.
وی اضافه کرد: برخی واحدها باید تخریب شوند ولی برای درجاسازی در بعضی مناطق زمین به اندازه کافی نبود، ازاین رو برای جابجایی دو هزار واحد مسکونی از مسکن و شهرسازی زمین گرفتیم.
مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان ضمن اشاره به این که تابحال عملیات اجرایی یک هزار واحد مسکونی از طرح درجاسازی و طرح جابجایی شروع شده است، خاطرنشان کرد: پیشبینی می شود که سایت های جدید مسکن (دو هزار واحد) را تا خرداد ماه سال آینده تحویل دهیم.
جنتی ضمن اشاره به پرداخت تسهیلات ۱۳۰ میلیون تومانی و کمک بلاعوض ۵۵ میلیون تومانی برای ساخت و ساز این واحدها در بندرامام اظهار داشت: عملیات اجرایی ساخت یک هزار واحد شروع و مابقی هم به صورت تدریجی انجام می شود؛ برای شبکه فاضلاب این واحدها هم اقدامات لازم را خودمان انجام می دهیم.
وی ضمن اشاره به این که اعتبار ۴۵۰ میلیارد تومانی برای بهبود زیرساخت های بندرامام در نظر گرفته شده است، بیان نمود: مراحل ساخت هر واحد مسکونی بوسیله ی یک ناظر نظام مهندسی نظارت و هزینه های در ارتباط با دریافت پروانه و نظارت را بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پرداخت می کند.
مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان خاطرنشان کرد: در مورد بندر امام، بنیاد بتن برای تأمین میلگرد، آجر، بلوک و دیگر مصالح ساختمانی با قیمت مناسب اقدام و به مردم تحویل می دهد؛ همینطور برای تهیه مصالح ساختمانی، بکارگیری مهندسان، ناظران و کارگران از نیروهای بومی استفاده می نماییم.
تصویب کمک های بازسازی اندیکا
جنتی در مورد اقدامات انجام شده برای اندیکا اظهار داشت: در مرحله اول ارزیابی و گزارش های مربوطه را به مدیریت بحران کشور و استانداری خوزستان گزارش دادیم که در نهایت هیئت دولت هم اعتبارات در ارتباط با کمک رسانی را تصویب کرد.
وی با بیان این خبر که در زلزله اندیکا، دو هزار و ۹۳۰ واحد مسکونی صدمه دیده و از این بین ۹۸۰ واحد تخریب شدند، افزود: تابحال برای ۵۰۰ واحد مسکونی پروانه ساختمانی دریافت شده، آواربرداری ۴۰۰ واحد به اتمام رسیده و عملیات اجرایی ۲۵۰ واحد هم شروع شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان اظهار نمود: در بحث بازسازی واحدهای مسکونی سلیقه متقاضیان ملاک قرار گرفته ولی کیفیت و مقاومت در مقابل زلزله را بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مشخص می کند؛ البته برای بحث متراژ ساختمان میزان توانایی مالی مردم هم ملاک است.
روستاهای اندیکا مشکل دسترسی دارند
جنتی ضمن اشاره به پرداخت تسهیلات ۱۵۰ میلیون تومانی و کمک های بلاعوض ۶۰ میلیون تومانی خاطرنشان کرد: بر مبنای برنامه زمان بندی تلاش می شود تا آخر سال کار به پایان برسد ولی متأسفانه اغلب روستاهای شهرستان اندیکا مشکل دسترسی راه دارند.
وی افزود: عملیات اجرایی راه روستایی سرشط را برعهده گرفتیم و برای بقیه روستاها هم در صورت تأمین اعتبار کار آنها را انجام می دهیم ولی از دیگر دستگاه ها هم انتظار داریم تا جهت کمک به میدان بیایند.
مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان بیان نمود: مثلا برای رسیدن به روستای کوموفه امکان انتقال مصالح ساختمانی نیست و انتظار داریم راه های دسترسی بهبود پیدا کند تا رسیدگی به روستاها سریع تر صورت گیرد.


منبع:

1400/09/03
14:23:01
5.0 / 5
688
تگهای خبر: اجرا , پروانه , دستگاه , ساز
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
کنکور دکترای هنر
phdhonar.ir - تمام حقوق برای كنكور هنر محفوظ است

كنكور هنر

کنکور دکترای هنر