جبران افت یادگیری در ۳ درس

جبران افت یادگیری در ۳ درس به گزارش کنکور هنر دبیرکل شورایعالی آموزش و پرورش جزئیاتی از مصوبه اخیر شورایعالی آموزش و پرورش پیرامون تقویت یادگیری در سه درس علوم، فارسی و ریاضی را بیان و اظهار نمود: «معلم»، «برنامه درسی» و «نقاط لازم التوجه» محورهای اصلی کار هستند و امیدوارم در هرکدام از زمینه ها، برنامه های عملیاتی در وزارت آموزش و پرورش طراحی شده، عینیت بیابد و به نتیجه برسد.


محمود امانی طهرانی در گفتگو با ایسنا، در پاسخ به پرسشی درباره روند جبران افت یادگیری دانش آموزان در روزهای کرونا و آموزش های غیرحضوری و همینطور نتایج ضعیف کسب شده در مطالعات تیمز و پرلز اظهار نمود: طرحی در شورایعالی آموزش و پرورش بررسی و به تازگی به تصویب رسید که می تواند اثرگذاری خوبی داشته باشد.
وی ادامه داد: راهکارهای خوبی در این مصوبه وجود دارد و به ابعاد خوبی توجه شده است. «معلم»، «برنامه درسی» و «نقاط لازم التوجه» محورهای اصلی کار هستند و امیدوارم در هرکدام از زمینه ها، برنامه های عملیاتی در وزارت آموزش و پرورش طراحی شده، عینیت بیابد و به نتیجه برسد.
دبیرکل شورایعالی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در جلسه اخیر شورایعالی آموزش و پرورش ماده واحده ای با عنوان «طراحی و مشارکت در مطالعات ملی، منطقه ای و بین المللی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و اجرا و کاربست نتایج آن» به تصویب رسید اظهار داشت: ارتقای کیفیت آموزش دروس فارسی، ریاضی و علوم در این طرح مدنظر است.
امانی به سه راهبرد توانمندسازی معلمان، مبنا قرار دادن استانداردهای ملی و بین المللی برای ارتقای عملکرد درس فارسی، علوم و ریاضی و سنجش و نظارت مستمر آن و بسط عدالت آموزشی در این طرح اشاره نمود و اظهار داشت: بعنوان مثال در راهبرد بسط عدالت آموزشی مواردی چون اولویت تخصیص منابع به مناطق، مدارس و دانش آموزان کم برخوردار برای پشتیبانی از خدمات اساسی آموزشی و تغذیه ای (تغذیه مجانی دانش آموزان در مدارس و مناطق کم برخوردار)، تعمیم دوره پیش دبستانی بخصوص در مناطق محروم و دو زبانه، طراحی ساز و کارهای ویژه برای ارتقای عملکرد مدارس لازم التوجه همچون تقویت انگیزه برای مدیران موفق در این مدارس و اولویت بخشی به اختصاص معلمان اثربخش و با کیفیت به کلاس ها و دانش آموزان کم پیشرفت، شناسایی دانش آموزان کم پیشرفت و تدوین و اجرای برنامه آموزش ترمیمی و جبرانی (مانند فوق برنامه و آموزش در گروههای کوچک خارج از ساعت جاری مدرسه) و تقویت فرآیندهای عرضه آموزش دروس در مناطق دو زبانه به زبان فارسی لحاظ شده است.
دبیرکل شورایعالی آموزش و پرورش به راهبرد توانمندسازی معلمان هم اشاره و اظهار داشت: این راهبرد معطوف به ارتقای ظرفیت های معلمان در عرضه دروس فارسی، علوم و ریاضی و سنجش دانش موضوعی معلمان بخصوص در موضوعات درسی مربوطه است.
وی افزود: در راهبرد مبنا قراردادن استانداردهای ملی و بین المللی برای ارتقای عملکرد معلمان هم اظهار داشت: نظارت و ارزشیابی مستمر عملکرد معلمان مبتنی بر شاخصهای در رابطه با ارتقای کیفیت از قبیل عملکرد تحصیلی دانش آموزان، استفاده بهینه از وقت و زمان آموزش، تدریس مشترک تیمی در کلاس، مشاهده کلاس های معلمان دیگر، مشارکت در یادگیری حرفه ای مبتنی بر همکاری آنان در این بخش مورد توجه و تاکید قرار گرفته است.
امانی طهرانی در پاسخ به پرسش دیگری درباره طرح آموزش زبان به دانش آموزان در مؤسسات آزاد هم اظهار داشت: این طرح هنوز در مراحل کار کارشناسی قرار دارد و به شورایعالی نرسیده است. آموزش زبان خارجی، نیمه تجویزی و انتخابی تعریف شده است. در کمیسیون برنامه درسی این مورد در دست بررسی می باشد که امکان انتخاب را در بحث آموزش زبان به دانش آموزان بدهیم تا اگر آموزش زبان را در مؤسسات مجاز گذرانند، مدرسه، این آموزش را بپذیرد که در این صورت، تنوع یادگیری زبان خارجی هم محقق می شود.




منبع:

1400/12/17
21:48:23
5.0 / 5
394
تگهای خبر: آموزش , اجرا , تحصیل , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
کنکور دکترای هنر
phdhonar.ir - تمام حقوق برای كنكور هنر محفوظ است

كنكور هنر

کنکور دکترای هنر