تصمیم گیری برای حضور دانش آموزان در مدارس به اولیاء و مدیران واگذار شد

تصمیم گیری برای حضور دانش آموزان در مدارس به اولیاء و مدیران واگذار شد به گزارش کنکور هنر سرپرست وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: نهاد «خانواده»، «تعلیم و تربیت» و «جامعه» نقش اساسی در تربیت کودکان دارند.


به گزارش کنکور هنر به نقل از ایسنا، علیرضا کاظمی با حضور در آیین انتخابات انجمن اولیا و مربیان مدارس که در دبیرستان دخترانه شایسته، واقع در منطقه ۱۱ تهران برگزار شد، ضمن قدردانی از اقدام پرارزش اداره کل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش در برنامه ریزی قبل از شروع سال تحصیلی، اظهار نمود: حضور دانش آموزان و اولیا آنها در مدارس، برای انتخابات انجمن اولیا و مربیان، آن هم یک هفته مانده تا آغاز مهر و بازگشایی مدارس، نشان از این دارد که آموزش و پرورش از حمایت خانواده ها برای بازگشایی حضوری مدارس برخوردار می باشد و جامعه آمادگی لازم برای آغاز باشکوه سال تحصیلی با کمک همه همکاران، عوامل اجرایی و اولیا را دارد.

کاظمی اضافه کرد: پیام دوم آماده سازی فضای تعلیم و تربیت برای بازگشایی مدارس و حضور تدریجی دانش آموزان در این فضاها است. در واقع، غیبت دانش آموزان در فضای مدارس، فضای غم بار و غمگینی را بر سطح جامعه بوجود آورده است و صدمه های فراوانی از نظر روحی و جسمی به دانش آموزان وارد کرده است. باید تلاش نماییم با ایجاد روحیه شادی و نشاط در جامعه از مشکلات عبور نماییم که اگر قرار باشد این اتفاق بیافتد؛ برای کاهش دغدغه های مردم، احتیاج به همکاری، همراهی و همدلی همکاران عزیز، معلمان دلسوز و زحمتکش، اولیا و مربیان و اصحاب رسانه که همیشه به ما کمک کردند، داریم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش ضمن اشاره به اینکه با تمام وجود آماده هستیم تا سال تحصیلی را آغاز نماییم، اظهار داشت: آنچه که در بازگشایی مدارس برای ما مهم می باشد، تأمین سلامت و امنیت دانش آموزان است.

کاظمی با تاکید بر اهمیت نقش اولیا و مربیان در شکل گیری تربیت شایسته فرزندان کشور و تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت، خاطرنشان کرد: نهاد «خانواده»، «تعلیم و تربیت» و «جامعه» اساسی ترین نقش را در تربیت کودکان دارند و زمانی ما به اهدافمان دست پیدا می نماییم که این سه نهاد در کنار هم، با هم، یک صدا و همدل کار را جلو ببرند و البته مهم ترین بستر شکل گیری تربیت در خانه شکل می گیرد و خانواده، محوری ترین نقش را در تربیت کودکان دارد.

وی ادامه داد: مشارکت اولیا و مربیان در تربیت دانش آموزان، مشارکت واقعی اولیا در تصمیم گیری، تصمیم سازی و سیاستگذاری در اجرا و در تمام فرآیندهای تربیتی، بسیار مهم می باشد و اگر نقش اولیا و مربیان تبدیل به یک نقش تشریفاتی و شعاری شود؛ دانش آموزان در مدرسه صدمه خواهند دید و من سفارش می کنم، در فضای آموزشگاه ها و مدارس، نقش ها را خوب تبیین نماییم تا از صدمه ها جلوگیری شود.

کاظمی اظهار داشت: یکی از فرصت های ارزشمندی که کرونا در اختیار نظام تعلیم و تربیت و جامعه قرار داد، این بود که خانواده ها به اهمیت، حساسیت و سختی کار تعلیم و تربیت پی بردند و سختی کار معلمان را درک کرده و در کنار آن توانمندی های خویش را هم ارتقا دادند؛ در زیست بوم جدید، نقش اولیا و مربیان، «پدران و مادران» به سمت «معلم یاری» تغییر نمود و در خیلی از خانواده ها، والدین، معلم یار مدرسه، بودند. خانواده ها در این دوران، نقش «مکمل»، «معلم» و «مقاوم» را ایفا کردند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: این خیلی کمک بزرگی بود که حداقل از افت بیشتر کیفیت آموزشی پیشگیری بشود، بدون شک کرونا صدمه های فراوانی در کنار صدمه های جانی و خسارت های مالی و اقتصادی به جامعه وارد کرد صدمه های اجتماعی فراوانی را هم به جامعه ما بخصوص نسل آینده ما وارد کرد.

کاظمی افزود: شرایط امروز ما به این نتیجه رسانده است که حتما باید زمینه های ارتباط دانش آموزان و حضور دانش آموزان در مدارس را مهیا نماییم.

وی اظهار داشت: در اغلب کشورهای دنیا، آخرین جایی که تعطیل شد و نخستین جایی که باز شد، مدرسه بود؛ چون اهمیت «تعلیم و تربیت» و خساراتی که به واسطه عدم حضور دانش آموزان در مدارس، به جامعه وارد می شود به مراتب بالاتر از خسارت های اقتصادی و عرصه های مختلف دیگر است؛ ما امروز بر بازگشایی به صورت حضوری کامل، با اولویت سلامت دانش آموزان، تاکید داریم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: پیگیری اتمام فرآیند واکسیناسیون معلمان، اولیا و مربیان و رانندگان سرویس مدارس و واکسیناسیون دانش آموزان در دستور کار دولت قرار دارد، البته بخش هایی انجام شده و بخشی هم درحال پیگیری و انجام است. بنابراین با همه این ملاحظات، سال تحصیلی را در ابتدای مهر با «شاد» آغاز می نماییم و در فضای مجازی با اولیا و مربیان صحبت نماییم لزوم ها را بیان نماییم.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی ضمن اشاره به اینکه در نهایت تصمیم گیری برای حضور دانش آموزان در مدارس را به اولیا و مربیان و مدیر مدرسه در هر منطقه، واگذار کرده ایم، بیان نمود: سیاست ما این است که در مدارسی که می توانیم با رعایت فاصله های اجتماعی، استاندارد مورد تأیید وزارت بهداشت را تأمین نماییم، حضور حداقلی دانش آموزان را مهیا نماییم تا دانش آموزان بتوانند مهربانی ها را باردیگر تجربه کنند و معادلات ارتباطی را یاد بگیرند، به زندگی واقعی برگردند و از رفتارهای معلمانشان الگو بگیرند.

کاظمی با اشاره بر لزوم ارتقای کیفیت آموزشی و حرکت به سمت نرمال سازی فعالیتهای جامعه با اولویت آغاز مدارس، اظهار داشت: در شرایط بحرانی، باید نزدیک تر و همدل تر با هم کار نماییم تا بتوانیم موفق باشیم.




منبع:

1400/06/26
14:14:31
5.0 / 5
1006
تگهای خبر: آموزش , اجرا , تحصیل , ساز
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
کنکور دکترای هنر
phdhonar.ir - تمام حقوق برای كنكور هنر محفوظ است

كنكور هنر

کنکور دکترای هنر