30 درصد دانش آموزان فاقد تجهیزات هوشمند آموزشی

30 درصد دانش آموزان فاقد تجهیزات هوشمند آموزشی به گزارش کنکور هنر رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی ضمن اشاره به آمار دانش آموزان فاقد موبایل و تبلت برای پیگیری آموزشها، اظهار نمود: ۳۰ درصد دانش آموزان فاقد تجهیزات هوشمند آموزشی هستند که رفع این مورد به اعتباری بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد تومان نیاز دارد. همینطور ۸ درصد دانش آموزان از تجهیزات پدران خود استفاده می کنند؛ بنابراین ۵ میلیون دانش آموز نیازمند تجهیزات هوشمند آموزشی هستند.


به گزارش کنکور هنر به نقل از ایسنا، سید جواد حسینی در مورد تأمین تبلت برای دانش آموزان، ضمن اشاره به ایام کرونا و شروع آموزش های مجازی در کشور و نیاز دانش آموزان به موبایل و تبلت، اظهار نمود: در آغاز شروع طرح تأمین تبلت برای دانش آموزان در سه زمینه؛ اعتبار، ساختار و اختیار، هیچ زیر ساختی در کشور فراهم نبود و این زیرساخت ها به تدریج فراهم گردید.
وی ضمن اشاره به آمار دانش آموزان فاقد موبایل و تبلت برای پیگیری آموزش دانش آموزان، اظهار نمود: ۳۰ درصد دانش آموزان فاقد تجهیزات هوشمند آموزشی هستند که رفع این مورد به اعتباری بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد تومان نیاز دارد. همینطور ۸ درصد دانش آموزان از تجهیزات پدران خود استفاده می نمایند که این تجهیزات هم پایدار نیست و باید با تجهیزات پایدار جایگزین شود؛ بنابراین ۵ میلیون دانش آموز نیازمند تجهیزات هوشمند آموزشی هستند.
وی اظهار داشت: عدالت آموزشی در سه قلمرور عدم تعادل های های مدرسه، منطقه ای و بی عدالتی دیجیتالی دسته بندی می شود که تنوع مدارس یکی از عوامل کاهش عدالت آموزشی است.
وی ضمن اشاره به اجرای طرح هدایت، اظهار داشت: این طرح به صورت ساختار ماتریسی طراحی شد، که سبب هم افزایی خواهد شد، اما چالش جدی این طرح ضرورت همکاریهای بین دستگاهی است.
حسینی افزود: در ابتدای طرح هدایت، هفت محور و پرسش اساسی مد نظر بود که این پرسش ها عبارتند از: چه تعداد دانش آموز در چه سن، مقطع، جنسیت و کدام شهرستان و مدرسه به ابزار دیجیتال دسترسی ندارند؛ روشی برای تأمین ۱۲ هزار میلیارد تومان بودجه مورد نیاز برای تأمین تبلت و موبایل، روش تأمین منابع این طرح مشخص شود؛ چگونه تأمین تجهیزات هوشمند صورت گیرد، چونکه اگر پول داشته باشیم امکان خرید در کشور نداریم؛ تسهیل واردات و صادرات و تأمین ارز چگونه باشد؛ چگونه توزیع درست دستگاههای تهیه شده را داشته باشیم؛ اطلاع رسانی برای جذب مشارکت تأمین منابع مشخص شود و چگونه صدمه ها و چالش های بردن مدرسه در تبلت را به حداقل برسانیم.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی افزود: در محور اول با طراحی سامانه هدایت و ابلاغ بخشنامه آن، امکاناتی فراهم گشته است تا رفع شکاف های دیجیتالی در مناطق ممکن گردد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی با تشریح روند تأمین منابع اظهار داشت: تأمین منابع از راه اعتبارات دولتی، عمومی مانند شهرداری ها و... و خیرین و مردم بوده است که از ظرفیت هر سه این منابع استفاده شد و در چارچوب تفاهمنامه ۱ میلیون و هفتصد هزار، شوراهای آموزش و پرورش ۱۲۵ هزار و از بودجه کشور ۵۰۰ میلیارد تومان تعهد تأمین دستگاه هوشمند داده شده است که جمع تعهدات به ۲ میلیون ۹۸۰ هزار تبلت رسیده است.
او در آخر اظهار داشت: بر مبنای آخرین آمار تابحال ۲۷۰ هزار تبلت و موبایل تهیه و به دانش آموزان اهدا شده است.




منبع:

1400/03/07
23:54:19
5.0 / 5
276
تگهای خبر: آموزش , اجرا , دستگاه , ساز
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۴
کنکور دکترای هنر
phdhonar.ir - تمام حقوق برای كنكور هنر محفوظ است

كنكور هنر

کنکور دکترای هنر