ظرفیت پذیرش دو میلیون دانشجو

ظرفیت پذیرش دو میلیون دانشجو به گزارش كنكور هنر، به نقل از ایرنا مدیركل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم گفت: ظرفیت پذیرش 2 میلیون دانشجو در موسسات و مراكز دانشگاهی كشور وجود دارد.


به گزارش كنكور هنر به نقل از ایرنا اصغر مولائی دهكردی پنجشنبه در جشنواره تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری خراسان شمالی اظهار نمود: ظرفیت پذیرش دانشجو در سال 96 در مقاطع مختلف به استثنای دانشگاه آزاد اسلامی، 780 هزار نفر بود.
وی با اشاره به اینكه یك میلیون و 400 هزار كلاس اولی در مدارس كشور مشغول به تحصیل هستند اظهار داشت: به فرض اینكه تمام این دانش آموزان وارد مراكز آموزش عالی شوند، ظرفیت برای پذیرش وجود دارد و با توسعه خوبی كه در آموزش عالی رخ داده است، ظرفیت برای پذیرش 2 میلیون نفر دانشجو هم در كشور فراهم است.
مدیركل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم اظهار داشت: البته رویكرد ما توسعه كیفی دانشگاه ها و مراكز آموزش عالی است.
وی تصریح كرد: پیش از انقلاب اسلامی شمار دانشجویان كشور كمتر از 200 هزار نفر بود اما اكنون در كشور بیش از چهار میلیون دانشجو در مقاطع مختلف در حال تحصیل هستند كه این، یك ثروت و سرمایه بزرگ برای كشور به حساب می آید.
مولائی دهكردی اضافه كرد: شورای گسترش آموزش عالی بعنوان نهاد تصمیم گیر و تصمیم ساز در عرصه پژوهش و فناوری در تلاش است تا گسترش آموزش عالی بر مبنای نیاز و هدفمند انجام شود.
وی درباره پذیرش دانشجو در تحصیلات تكمیلی اظهار داشت: اكنون در مقطع كارشناسی ارشد، ظرفیت برای پذیرش یك نفر از هر 2 نفر داوطلب وجود دارد و سالانه 300 هزار نفر ظرفیت برای تحصیل در مقطع كارشناسی ارشد در كشور فراهم است.
مدیركل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم خاطرنشان كرد: ظرفیت پذیرش سالانه 20 هزار نفر دانشجو در مقطع دكتری در كشور بوجود آمده است.
مولائی دهكردی با اشاره به هفته پژوهش اظهار داشت: اقدامات پژوهشی هدفمند ظرفیتی برای حل مشكلات و معضلات جامعه هستند و می تواند برای حل خیلی از مشكلات جامعه مورد توجه قرار گیرند.
وی با اشاره به اینكه توسعه باید هدفمند، بر مبنای نیاز و مزیت های نسبی استان ها باشد اظهار نمود: یكی از دغدغه های شورای گسترش، ساماندهی موسسات آموزش عالی است و در این باره طرح آمایش آموزش عالی در شورای انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است.
مدیركل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم با اشاره به اینكه دانشگاه ها باید هدفمند و ماموریت گرا حركت كنند اضافه كرد: رویكرد ما حركت در جهت اسناد بالادستی است تا بتوانیم كیفیت آموزش عالی را ارتقا دهیم.
7185/ 6042 خبرنگار: كبری علی آبادی** انتشار: سیدحسین قدسی

 

1396/09/09
01:15:53
5.0 / 5
4520
تگهای خبر: دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۵
کنکور دکترای هنر
phdhonar.ir - تمام حقوق برای كنكور هنر محفوظ است

كنكور هنر

کنکور دکترای هنر