دغدغه هایی از جنس دانشجویی

دغدغه هایی از جنس دانشجویی به گزارش كنكور هنر روز گذشته (16 آذر) به نامشان بود، هر چند خودشان می گویند این روز و روزهایی از این جنس به كام شان نیست، اما هنوز به همان رسالت اصلی خود پایبند هستند و دنیا را طور دیگری می خواهند.


به گزارش كنكور هنر به نقل از ایرنا، شلوغی سالن دانشكده علوم انسانی حكایت از خبری دارد، هر چه به سمت تالار مولوی می روم همهمه و شلوغی ها بیشتر می شود، امروز بعضی ها لباسب متفاوت به تن دارند، لباس های محلی كُردی كه دانشجویان دختر هم به تن كرده اند محیط آموزشی را از روزهای دیگر متفاوت كرده است.
كم كم همه می رسند و دیگر جایی برای سوزن انداختن نیست، حتی جا برای نشستن هم نمانده و برخی یا سر پا ایستانده و یا روی زمین نشسته اند، هر چه باشد، روز آنها است.
بر خلاف همه برنامه ها، سخنران ها آغاز گر نیستند و برنامه با موسیقی آغاز می شود، گروه موسیقی هم از خود دانشجویان است كه می نوازند.
سخنرانی مسئولان كه به آخر رسید تریبون به نمایندگان تشكل های دانشجویی رسید تا حرف دل شان را بزنند و البته حرف دل همه همجنس هایشان را.

** از مسئولین جناحی بگذرید
مسئول بسیج جامعه دانشجویی دانشگاه كردستان نخستین نفری بود كه برای قرائت بیانیه پشت تریبون رفت و اظهار داشت: تا زمانی كه شعار حق طلبی ابزار دست دشمنان باشد، امنیت ملی كشور مخدوش خواهد بود و نباید انتظار داشت كه چرخ سانتریفیوژها بچرخد.
سید عنایت الله جویباری معضلات جدید اقتصادی، گرانی و فشار و تورم را به پای عملكرد نادرست دولتمردان نوشت و اضافه كرد: برجام و مذاكره با آمریكا و اروپا هم نتوانست كاری از پیش ببرد بلكه وضع بدتر هم شد.
وی به كوتاهی مسئولان در حل مشكلات هم اشاره نمود و خطاب به مسئولان تصریح كرد: پرداختن به منازعات حزبی مشكل مردم را حل نمی نماید.
این دانشجوی بسیجی تنها راه مقابله و حل مشكلات اقتصادی را تكیه بر اقتصاد مقاومتی و مبارزه با مفاسد اقتصادی دانست و تصریح كرد: ملت مبارز ایران، داغ سازش با آمریكا را بر دل یاوه گویان می گذارد.

** مسئولینی را كه آنسوی مرز سرمایه دارند، نمی خواهیم
مسئول جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه كردستان دیگر نماینده دانشجویی بود كه سپردن كلید حل مشكلات جامعه بدست بیگانگان را اشتباهی بزرگ دانست و اظهار داشت: برجام نمونه عینی این ناكامی بود.
ابوالفتحی خطاب به لیبرال ها هم تصریح كرد: ما، كسانی را كه زندگی شان در آن سوی مرزهاست و كشور را بخاطر منافع شان میخواهند، نمی خواهیم.
وی بخش دیگری از انتقادش را متوجه نمایندگان مجلس كرد و تصریح كرد: اینها كه رای شان را از مردم گرفته اند چرا در هنگام بررسی قانون و بودجه مردم را در نظر نمی گیرند و به فكر جناح بازی و حزب خود هستند؟
ابوالفتحی از مسئولان ارشد استان كردستان هم خواست با روحیه جهادی وارد كار شده و برای بیكاری جوانان استان فكری بكنند نه اینكه برای سرگرمی آنها برنامه های رقص و پایكوبی را بیشتر كنند.
این نماینده دانشجویان به مسئولان دانشگاه هم اخطار داد نظارت خویش را بر خوابگاه های پسران بیشتر كنند تا تبدیل به كمپ های ترك اعتیاد نشود و خوابگاه های دخترانه هم به بهانه نظارت محل رفت و آمد آقایان نگردد.

** آموزش كالای بازار مكاره
نوبت به نماینده شورای صنفی دانشگاه كردستان كه رسید، اظهار داشت: آموزش دانشگاه ها به كلایی قابل عرضه در بازار مكاره تبدیل گشته و نه بعنوان جستجوی حقیقت كه كلایی بسته بندی شده در خدمت دولتمردان در آمده است.
محمدی از رشد سرطانی دانشگاه های پولی و افت خدمات آموزشی انتقاد نمود و اظهار داشت: این بستر تنها به افت علمی و آموزشی در كشور منجر گردیده است.
وی به تبعیض در پذیرش دانشجو هم اشاره و آنرا عامل كاهش ورود دانشجویان به دانشگاه های درجه یك دانست كه بر نابرابری آموزشی دامن می زند و خاطرنشان كرد: این مساله در كردستان هم مشهود است.
محمدی از سامانه كارورز هم انتقاد نمود و در ادامه گریزی به سیاست پذیرش بی رویه دانشجو بدون پشتوانه در بازار كار را زمینه ای برای بهره گیری از نیروی كار ارزان دانست و اظهار داشت: ما می خواهیم دانشجویان در برنامه ریزی ها و تصمیم گیری های كلان بودجه ای دخالت داشته باشند.

** پای كولبران هم به دانشگاه باز شد
مسئول انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه كردستان وقتی میكروفن را به دست گرفت، پای كولبرن را به دانشگاه كشید و در بیان مشكلات جامعه تصریح كرد: چند دسته از مردم گرفتاری بسیار زیادی دارند همچون كارگرانی كه نانشان با سیاست های غلط آجر شده و كولبرانی كه هیچگاه به رسمیت شناخته نشدند.
مسلم سلیمانی به اختلاس های میلیاردی هم اشاره نمود و اظهار داشت: دادگاه هایی كه باید با حضور مردم و علنی برگزار می شد همیشه پشت درهای بسته مسكوت ماند و این مشكل جامعه ما است.
سوء مدیریت در بحران زلزله، استفاده نكردن بهینه از زمین های كشاورزی در كردستان با عنایت به بیكاری جوانان در صورتی كه منابع آبی غنی در استان وجود دارد و بهره گیری نادرست از نفت خوزستان از دیگر مواردی بود كه این دانشجو آنرا مایه سلب اعتماد مردم اعلام نمود.
سلیمانی اضافه كرد: در كشور مدیریت كارآمد نداریم چون تمام جریان ها با بازی های جناحی و سیاسی آمیخته شده است.
وی با انتقاد از تبدیل دانشگاه به بنگاه اقتصادی اظهار داشت: دانشگاه ها فقط برای كسب درآمد در حال افزایش ظرفیت های پذیرش هستند تا بیكاران آینده زیادتر شوند.
سلیمانی با اشاره به اینكه دانشجویان قبلا بهای خویش را برای آزادی پرداخته اند، تصریح كرد: خطاب به كسانی كه می خواهند جنبش دانشجویی خفه شود، می گوییم: دانشجو می میرد، ذلت نمی پذیرد.

** مطالباتی كه رنگ و بوی آشپزی داشت
نامه 2 هزار و 100 دانشجوی دانشگاه كردستان هم با كمی پا فشاری و اعمال نفوذ چند نفر از دانشجویان قرائت شد، چون قرار بود این نامه را هم شورای صنفی مطرح كند، اما دانشجویان معترض می خواستند كه خودشان قرائت كنند.
افزایش هزینه های تحصیلی و كاهش كیفیت آموزشی، لغو افزایش قیمت 10 درصدی غذای دانشجویی، ارتقای سطح كیفی سلف سرویس ها، برگرداندن ودیعه خوابگاه به دانشجویان و كاهش شهریه خوابگاه و هم گنجاندن میوه و سالاد در برنامه غذایی دانشجویان از مواردی بود كه این دانشجویان در این نامه خواستار تحقق آن بودند.

** آقای نماینده دست به جیب شد
در ادامه این مراسم بیانیه كانون های جلوگیری از صدمه های اجتماعی هم حول مطالبه و احقاق حقوق دانشجویان قرائت شد و سیاست های خصوصی سازی دانشگاه ها را به چالش كشید.
سید احسن علوی نماینده مردم سنندج، كامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی وقتی درد دل دانشجویان را شنید، دست به جیب شد و 100 میلیون تومان برای ارتقای كیفیت غذا و سرویس های دانشجویان اختصاص داد.
دانشگاه كردستان بیشتر از 9 هزار دانشجو در 30 رشته دكتری، 104 رشته كارشناسی ارشد و 52 رشته كارشناسی مشغول به تحصیل دارد، این دانشگاه همینطور دارای 385 عضو هیات علمی است.
9937/9102


1397/09/18
14:04:01
5.0 / 5
4874
تگهای خبر: تحصیل , خدمات , دانشجو , دانشكده
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۱
کنکور دکترای هنر
phdhonar.ir - تمام حقوق برای كنكور هنر محفوظ است

كنكور هنر

کنکور دکترای هنر