تولید برنامه های درسی حضوری و غیرحضوری متناسب با اوضاع كرونائی در سال 1400

تولید برنامه های درسی حضوری و غیرحضوری متناسب با اوضاع كرونائی در سال 1400 کنکور هنر: اهم اقدامات تحولی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی سال 1400 در نشست شورای اقدامات تحولی سازمان تبیین شد.


به گزارش کنکور هنر به نقل از ایسنا، دکتر حسن ملکی در جمع معاونین و مدیران سازمان ضمن تقدیر از فرد فرد اعضاء در همراهی و مجاهدت مدیریتی و اجرائی در پیشبرد برنامه های سازمان؛ به مرور تعدادی از اقدامات لازم برای سال آتی پرداخت.
وی با اشاره به تدوین ۱۱ راهنمای برنامه درسی که به تازه گی تایید و تصویب رسیده، اظهار داشت: طراحی و تدوین راهنماهای برنامه درسی و راهنمای پیش دبستانی بر طبق برنامه ریزی درسی و سند تحول بنیادین کاری بسیار ریشه ای است.
برنامه ویژه مدرسه (بوم)، شبکه ملی رشد بعنوان یکی از با اهمیت ترین اقدامات فناورانه سازمان، رمزینه پاسخ سریع و ۴۰۰۰ هزار عنوان محتوای کتاب های درسی، تولید محتوای الکترونیک تعاملی برای ۲۰۳ عنوان کتاب با ۵۷۰۰ محتوای مکمل در شبکه ملی رشد، طراحی دوره های جدید در فنی و حرفه ای با همکاری سایر معاونت های وزارتخانه، تولید بیش از ۶۰۰۰ هزار دقیقه الگوی تدریس در مجموعه استودیو های سازمان، درج معارف انقلاب در کتاب های درسی، تولید ۲۴ پروژه فیلم فنی حرفه ای برای هنرجویان، تولید بسته های تربیت و یادگیری برای شرایط کرونا و ارسال به استانها همچون اقدامات تحولی است که در سال ۹۹ بدان ها پرداخته ایم.
طراحی و تدوین برنامه درسی؛ نقطه قوت سازمان
وی ادامه داد: تلقی بنده این است که سازمان در طراحی و تدوین برنامه درسی در نقطه قوت قرار دارد و از منظرحمایتی و مشارکتی و نظارت بر عملکرد استانها در امتداد برنامه های درسی نیاز به تقویت بیشتر دارد.
اهم اقدمات سال ۱۴۰۰
معاون وزیر با اشاره به اقداماتی که برای سال ۱۴۰۰ باید صورت گیرد اضافه کرد: اجرای فاز دوم محتوای الکترونیک، تولید الگوها و دستورالعمل های بسته های تربیت و یادگیری و تصویب آنها با رویکرد بهره مندی جامعه ازبسته ها، تولید چند نمونه بسته های تربیت و یادگیری بعنوان فاز آزمایشی برای دو پایه ابتدایی و متوسطه اول، تداوم نصب رمزینه پاسخ سریع روی کتاب های درسی، تهیه الگوی چند تالیفی؛ تولید برنامه های درسی حضوری و غیر حضوری متناسب با اوضاع کرونائی، برنامه ریزی مدون برای رشته علوم و معارف اسلامی؛ اعتبارسنجی و ارزشیابی تولیدات مکتوب و الکترونیکی سازمان همچون مواردی است که در سال ۱۴۰۰ باید دنبال شود و مورد اهتمام مدیران در برنامه ریزی عملیاتی و اجرائی قرار گیرد.
ملکی اظهار داشت: ارزشیابی برنامه درسی به خصوص در بخش فنی و حرفه ای و کاردانش نیاز به تقویت دارد چونکه ارزشیابی موجب مشروعیت برنامه ریزی درسی می شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، ایشان سپس به برخی اقدامات لازم در حوزه امور اداری و رفاهی، روابط عمومی و عملکرد شوراهای سازمان بعنوان عقول منفصله اشاره نمود.




منبع:

1399/12/25
13:25:45
0.0 / 5
156
تگهای خبر: آموزش , اجرا , پژوهش , ساز
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۴
کنکور دکترای هنر
phdhonar.ir - تمام حقوق برای كنكور هنر محفوظ است

كنكور هنر

کنکور دکترای هنر