دانش آموزان مناطق سفید هم گروه بندی شدند

دانش آموزان مناطق سفید هم گروه بندی شدند به گزارش كنكور هنر معاون آموزش ابتدایی با اشاره مؤكد نسبت به تجربه بازگشایی مدارس كشورهای غربی اظهار داشت: در مناطق سفید این امكان را داشتیم كه بدون حفظ فاصله اجتماعی و ماسك مدارس را دایر نماییم اما در آن مناطق هم گروه بندی ها را انجام دادیم.


به گزارش کنکور هنر به نقل از ایسنا، رضوان حکیم زاده با اشاره به تکمیل ۹۹درصد ثبت نام ها در دوره ابتدایی، اظهار نمود: امیدواریم باقی اطلاعات کامل شود و ثبت نام دوره ابتدایی تکمیل گردد.
وی شرایط پایه ابتدایی را خاص و ویژه توصیف کرد و اضافه کرد: شیوع کرونا جهانگیر است و اغلب کشورها درگیر این بحران هستند؛ اما اکثرا مدارس را بازگشایی کرده و آموزش را به صورت حضوری شروع کرده اند.
حکیم زاده با اشاره به نحوه یادگیری دانش آموزان ابتدایی اظهار داشت: مساله مهم، نگاه جامع به سلامت است که فقط شامل جسم کودکان نمی گردد و در این بین، سلامت روحی و روانی آنها از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد.
معاون آموزش ابتدایی افزود: طبق گزارش های جهانی و پژوهش های صورت گرفته، دور ماندن طولانی مدت دانش آموزان از مدرسه صدمه روانی بسیاری به آنها وارد می آورد و باعث انزوای اجتماعی و تأثیر منفی در رشد مهارت های اجتماعی آنان می شود.
حکیم زاده این مساله را برای کلاس اول ابتدایی که دانش آموزان برای نخستن بار دنیای مدرسه را تجربه می کنند، از اهمیت بالاتری برخوردار دانست و خاطرنشان کرد: دانش آموزان ابتدایی حتما باید با معلمان ارتباط نزدیک برقرار کنند تا تصوری از دنیای مدرسه و یادگیری داشته باشند.
او همینطور به عدالت آموزشی به عنوان یکی از دستاوردهای حضور در مدرسه اشاره نمود و اظهار داشت: بر این اساس آموزش و پرورش مدل ترکیبی را به کار گرفت به شکلی که آموزش ها نیمی حضوری و نیمی مجازی باشد.
به قول حکیم زاده سخت گیرانه ترین پروتکل های بهداشتی باید در مدارس اعمال شود و دانش آموزان در گروه هایی با حفظ فاصله اجتماعی دسته بندی شده و قسمتی از آموزش را در مدارس بگذرانند.
وی با اشاره به مدل ترکیبی مدارس در شهر تهران اظهار داشت: همکاران ما در مدرسه حضور دارند و به خانواده ها سفارش می نماییم اجازه دهند دانش آموزان در ساعت کوتاه در نظر گرفته شده، در مدرسه حاضر شوند.
حکیم زاده اضافه کرد: آگاه نیستیم کرونا تا چه زمانی با ما خواهد بود و بچه ها باید زندگی کردن را فرا گیرند و البته باید این نکته را به یاد داشته باشیم که کودکان از محیطی کاملا قرنطینه خارج نمی شوند.
وی در مصاحبه با برنامه "صبح و گفتگو" اظهار داشت: تقاضا می نماییم خانواده ها اجازه دهند بچه ها در مدارس حضور پیدا کرده و زندگی کردن را در شرایط دشوار امتحان کنند.
حکیم زاده افزود: یکی از برنامه های ما سرمایه گذاری روی ارتقای سواد سلامت است تا بچه ها را برای آینده آموزش دهیم؛ خاصه اینکه در این سن هر رفتاری به کودک بیاموزیم، جزئی از رفتارهای او و در بزرگسالی نهادینه خواهد شد.
وی ادامه داد: دغدغه متخصصان هم موضوعی مهم می باشد اما با عنایت به تنوع اظهار نظرها، ما با وزارت بهداشت هماهنگ هستیم و در مورد تهیه پروتکل، با هماهنگی و نظارت کامل وزارت بهداشت مبادرت به تهیه آن کرده ایم.
حکیم زاده همینطور کار با کودکان را در شرایط سخت همراه با دشواری دانست و یادآوری کرد: در همه کشورها علیرغم مخاطرات، تصمیم به بازگشایی مدارس گرفته اند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، حکیم زاده با اذعان به اینکه پروتکل اجرایی در مدارس کشور سخت گیرانه تر از سایر کشورها است، اضافه کرد: ما در مناطق سفید این امکان را داشتیم که دانش آموزان بدون حفظ فاصله اجتماعی و ماسک در مدارس حاضر شوند ولی در آن مناطق هم گروه بندی ها را انجام دادیم.




منبع:

1399/06/20
11:41:13
5.0 / 5
374
تگهای خبر: اجرا , پژوهش , تخصص , ثبت نام
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
کنکور دکترای هنر
phdhonar.ir - تمام حقوق برای كنكور هنر محفوظ است

كنكور هنر

کنکور دکترای هنر