با اوضاع كنونی، سال تحصیلی غیرحضوری می شود

با اوضاع كنونی، سال تحصیلی غیرحضوری می شود رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با اعلان اینكه اوضاع كنونی كشور نشان میدهد كه برای سال تحصیلی آتی آموزش حضوری نخواهیم داشت؛ بدین سبب باید خودرا برای وضعیت قرمز و زرد آماده نماییم اظهار داشت: سؤال عمده آن است كه نحوه مواجه ما با معلمان، دانش آموزان و اولیای آنها در این شرایط چگونه باید مدیریت شود تا نگرانی‎های اوضاع كرونایی آن‎ها را كاهش دهیم؟.


به گزارش کنکور هنر به نقل از ایسنا، حسن ملکی در جلسه بحث و بررسی آماده سازی بسته های آموزشی مجازی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در شرایط زرد و قرمز کرونایی اظهار نمود: معاونت های مختلف این سازمان متناسب با ماهیت خود در حال تمهید مقدمات شروع سال تحصیلی پیش رو هستند.
وی با تاکید بر اینکه سازمان پژوهش در دو عرصه پیگیر کارهای وزارت متبوع هستند، اضافه کرد: میدان اول میدان سخت، یعنی تولید و چاپ سپاری کتاب های درسی است. یکی از موضوعات مهم در این حوزه ثبت سفارش مواد آموزشی است که هر روز بوسیله کارگروه های سازمانی و استانی پیگیری می شود و امیدواریم با پیگیری هایی که به عمل می آید نقصها آن برطرف شود.
معاون وزیر آموزش و پرورش حساسیت و ظرافت را دومین میدان پیگیری کارهای وزارت آموزش و پرورش برشمرد و اظهار داشت: تهیه و تدوین بسته آموزشی برای شرایط زرد و قرمز کرونایی در این بخش قرار می گیرد که سازمان این روزها در حال انجام آن است البته باید پیش از ارائه به مقام عالی وزارت، خودمان در مورد مناسب و کافی بودن آن، عادلانه قضاوت نماییم و ابهامات برطرف شود.
ملکی اضافه کرد: اوضاع کنونی کشور نشان میدهد که برای سال تحصیلی آتی آموزش حضوری نخواهیم داشت؛ بدین سبب باید خودرا برای وضعیت قرمز و زرد آماده نماییم، سؤال عمده آن است که نحوه مواجه ما با معلمان، دانش آموزان و اولیای آنها در این شرایط چگونه باید مدیریت شود تا نگرانی‎های اوضاع کرونایی آن‎ها را کاهش دهیم؟.
به گزارش کنکور هنر به نقل از ایسنا، در ادامه این جلسه علی محبی معاون برنامه ریزی درسی و تولید بسته های تربیت و یادگیری وزارت آموزش و پرورش اظهار نمود: دفاتر باید برای شرایط اضطرار، محتوا، زمان و روش را به طور شفاف تبیین کنند. سازمان پژوهش برای شروع سال تحصیلی جدید باید تکلیف برنامه درسی را روشن کند.
در ادامه دفاتر گزارشی از اقدامات انجام شده را ارائه کردند که نقش تلخیص ونمایانگری جدول تعیین شده، اتخاذ رویکرد تسهیل گری سازمان، آسان بودن ارائه آموزش مجازی دوره فنی و حرفه ای و کاردانش، ارتقای شبکه رشد، تبدیل مجلات رشد به مجلات چند رسانه ای بعضی از مهم ترین موارد مطرح شده بود.
ملکی در جمع بندی این جلسه بیان کرد: برای انجام کارهایمان باید مبنای نظری و تئوریک داشته باشیم اما نکته قابل توجه، شرایط غیرعادی اوضاع کنونی است که باید برای این قاعده غیرعادی، قوانینی وضع نماییم. شرایط باید طوری مدیریت شود که پانزدهم شهریور ماه برای معلمان، دانش آموزان و اولیای آنها بسته آموزشی قابل اجرا و متناسب با شرایط قرمزو زرد ارائه دهیم.
رئیس سازمان پژوهش چارچوب اقدام اساسی سازمان برای شرایط فعلی را سه محور؛ اصول و کلیات، تعاریف و مفهوم شناسی دانست.
ملکی افزود: مختصات جدولی که تهیه می شود باید معنادار، نمایانگر و تسهیل گرباشد. در واقع هر علامت جدول باید کارگشا و معلوم باشد. جدول باید مشخص نماید معلم چگونه می تواند در تدریس به شبکه شاد یا ملی رشد متصل شود و همین طور در جدول باید نقش و انتظارات عناصر نیز معلوم شود.
وی درباب تهیه جدول و راهنمای توصیفی به نکات مهمی همچون تفاوت های دو دوره ضمن توجه به چارچوب ارائه شده، توجه به تفاوت های دروس کارگاهی و غیرکارگاهی، اصالت دادن به تربیت دانش آموز و تهیه استلزامات اجرایی برای بسته های تولید شده اشاره و تاکید کرد.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در توصیه‎هایی به دفتر انتشارات و فناوری آموزشی، اظهار داشت: به سبب اهمیت سال تحصیلی تمام همّ و غمّ ما باید ارائه بسته مکمل و غنی ساز متمرکز برای تک تک دروس باشد، درون آن باید فیلم‎های آموزشی، الگوهای تدریس مطلوب، کتاب های آموزشی مناسب، فایل صوتی و امثالهم باشد.
وی ادامه داد: اجزای این بسته شامل فیلم های آموزشی مناسب؛ الگوهای تدریس موفق؛ کتاب های آموزشی مناسب؛ فایل صوتی کتاب و کارهای تکمیلی و علمی می شود.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، ملکی با تاکید بر اینکه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی باید درانجام کارهای خود مراقبت های ویژه ای به عمل آورد اظهار داشت: این مراقبت ها، مراقبت های علمی- آموزشی؛ مراقبت فرهنگی و ارزشی؛ عمل کردن زیر چتر اسناد تحولی و تبعیت از آنها؛ مراقبت در ارزیابی تولیدات بیرونی با تشکیل کمیته هایی در دفتر انتشارات و فناوری آموزشی با کمک سایر دفاتر و ارتباط با سایر بخش ها خصوصاً بخش های خصوصی برای ساماندهی برنامه ها وفعالیت های سازمان را شامل می شود.



1399/05/13
12:13:24
5.0 / 5
490
تگهای خبر: اجرا , پژوهش , تحصیل , ساز
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۱
کنکور دکترای هنر
phdhonar.ir - تمام حقوق برای كنكور هنر محفوظ است

كنكور هنر

کنکور دکترای هنر