شناسایی و ابلاغ 12 اولویت به شوراهای آموزش و پرورش

شناسایی و ابلاغ 12 اولویت به شوراهای آموزش و پرورش به گزارش كنكور هنر رئیس سازمان مدارس و مراكز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش از شناسایی و ابلاغ 12 اولویت آموزش و پرورش امسال به شوراهای آموزش و پرورش آگاهی داد و اظهار داشت: از معاونت ها و حوزه های زیرمجموعه وزارتخانه خواستیم تا اولویت های خودرا مشخص كنند كه حدودا در حال نهایی شدن است.



به گزارش كنكور هنر به نقل از ایسنا، مجتبی زینی وند در نشست خبری كه امروز انجام شد با اشاره به روند اجرایی سازی قانون شوراهای آموزش و پرورش اظهار نمود: این ۱۲ اولویت را به استانها ابلاغ می نماییم. حتما باید ۱۲ جلسه برگزار و در هر جلسه یك موضوع اولویت دار بررسی شود.

رئیس سازمان مدارس و مراكز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش در بخش دیگری از صحبت های خود اظهار داشت: شوراهای آموزش و پرورش ظرفیت خوبی برای مدیران آموزش و پرورش و بخش های دیگر فراهم نمود تا در مدار قانون با یكدیگر مشاركت داشته باشند.

وی اضافه كرد: معتقدیم حضور نخبگان، نمایندگان انجمن اولیا و مربیان و مدیران ارشد اجرایی استان در تركیب شورا فرصت خوبی است تا در پرتو هم اندیشی، مسائل آموزش و پرورش را حل و فصل كنند.

رئیس سازمان مدارس و مراكز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تعامل خوب با وزارت كشور اظهار داشت: جلسات منظم برگزار شده و بركات خوبی برای آموزش و پرورش داشته است. یكی از گلایه ها و نقدها عدم اطلاع رسانی اقدامات انجام شده بوده است.

زینی وند افزود: چند رویكرد را در قانون شوراها اتخاذ كردیم كه نخست ارتقای تشكیلاتی بود. اداره شوراها با قلت نیرویی كه داشت نمی توانست در چارچوب مدیریت كار را پیش ببرد. اصلاح ساختار اداری و تشكیلاتی نخستین كار مهمی بود كه انجام شد و مدیریت شوراها به اداره كل شوراها با سه اداره زیرمجموعه تغییر نمود.

وی اضافه كرد: رویكرد دوم اثربخشی قانون شوراها و اجرای مطلوب آن بود. تدوین بخشنامه ها و دستورالعمل ها كه بعضی از آنها از زمان تصویب قانون انجام نشده بودند با هماهنگی سایر دستگاه ها به پایان رسید و ابلاغ گردید.

رئیس سازمان مدارس و مراكز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش به حل برخی اختلاف نظرها با دستگاه های دیگر اشاره نمود و اظهار داشت: بعنوان نمونه اختلاف نظر در بند ۳ ماده ۱۳ و اختصاص درصدی از عوارض شهرداری ها به آموزش و پرورش بود كه با تعامل خوب با وزارت كشور این مصادیق مشخص و عناوین عوارضی كه باید گرفته می شد تعیین تكلیف شده و درنامه ابلاغی وزیر كشور به استانداران در سال قبل این موارد قید شده است. امیدارم شاهد اجرای صحیح این بند از قانون شوراها باشیم.

وی افزود: جلسات شوراهای آموزش و پرورش در ۶۷۹ شهرستان و منطقه و ۳۲ شورای آموزش و پرورش استانها به صورت منظم برگزار شده است. در این میان شهرستان های تهران، همدان و یزد بیشترین جلسات را داشتند. میانگین تشكیل جلسات از ۷ جلسه در سال ۹۶ به ۹ جلسه در سال ۹۷ رسید و امسال تابحال بیشتر از ۱۰ جلسه برگزار شده است. ۹۰ موضوع به پیشنهاد ستاد و ادارات آموزش و پرورش احصا و به دبیرخانه های شوراها ابلاغ گردید و نقش خوبی در غنی سازی محتوایی جلسات داشت.

زینی وند از شناسایی و ابلاغ ۱۲ اولویت آموزش و پرورش امسال به شوراهای آموزش و پرورش آگاهی داد و اظهار داشت: از معاونت ها و حوزه های زیرمجموعه وزارتخانه خواستیم تا اولویت های خودرا مشخص كنند كه حدودا در حال نهایی شدن است. این ۱۲ اولویت را به استانها ابلاغ می نماییم. حتما باید ۱۲ جلسه برگزار و در هر جلسه یك موضوع اولویت دار بررسی شود.

به گفته وی ۲۹ هزار و ۷۷۹ مصوبه در شوراها داشتیم كه ۲۵ هزار مورد به مرحله اجرا درآمد كه ۸۶ درصد مصوبات را دربرمی گیرد. ۲۲ درصد مصوبات آموزشی، ۲۰ درصد پرورشی، ۴۳ درصد پشتیبانی، ۴ درصد پژوهشی و ۱۱ درصد سایر موارد بوده است.

به گزارش كنكور هنر به نقل از ایسنا، رئیس سازمان مدارس و مراكز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینكه۱۴۰۰ میلیارد تومان در سال۹۷ از محل قانون شوراها درآمد داشتیم كه نسبت به ۱۱۰۰ میلیارد تومانی درآمد سال ۹۶، رشد ۲۷ درصدی را نشان میدهد. از بند ۲ ماده ۱۱ و ماده ۱۶ شوراها افت درآمد داشتیم. در سایر موارد رشد خوبی داشته ایم.

زینی وند افزود: بند ۲ ماده ۱۱ به كمك های داوطلبانه به مدارس برمی گردد افت ۴۰ درصدی داشته ایم اما در اجرای كلاس های فوق برنامه مدارس شاهد رشد ۴ برابری بودیم و این رقم از ۱۰۶ میلیارد و ۵۳۴ میلیون در سال ۹۶ به ۴۶۳ میلیارد و ۷۶۱ میلیون تومان در سال ۹۷ رسیده است.

وی اضافه كرد: خوشبختانه در تفاهمی كه با وزارت كشور داشتیم و قول مساعدی كه دادند خواستار دسترسی در همه مناطق و استانها تسهیل دسترسی ما به حساب های واریزی عوارض شهرداری ها فراهم گردد كه پذیرفته اند. امیدواریم این دسترسی در سال ۹۹ برای مدیران ما حتما ایجاد شود.

رئیس سازمان مدارس و مراكز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینكه رویكرد اصلی ما صیانت از فضاهای مهم آموزش و پرورش است، اظهار داشت: اگر مقرر است در منطقه ای تغییر كاربری از آموزشی به تجاری صورت گیرد حتما سرانه فضای آموزشی دیده شود تا در آینده گرفتار كمبود فضای آموزشی نشویم.

وی با اشاره به تدوین طرحی درباره چگونگی ایفای نقش مسئولیت اجتماعی نهادها و شركت های بزرگ نسبت به آموزش و پرورش كه در حال نهایی شدن است، اظهار نمود: اگر آموزش و پرورش پویایی داشته باشیم شاهد توسعه پایدار در آینده خواهیم بود و به همین علت معتقدیم همه دستگاه ها باید مسئولیت اجتماعی خودرا نسبت به آموزش و پرورش ایفا كنند.

رئیس سازمان مدارس و مراكز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ماده ۱۸ قانون شوراها كه به انبوه سازی ها و گردنگیر آنها برای ساخت فضای آموزشی برمی گردد، اظهار داشت: موارد مغفول مانده با مكاتبات انجام شده با ریاست جمهوری در دستور كار كمیسیون زیربنایی دولت قرار گرفت و گشایش خوبی به وجود آمد و رشد ۸۹ درصدی در اجرای این قانون را نسبت به سال۹۶ شاهد می باشیم. در سال ۹۸ جهش خوبی را شاهدیم و معتقدیم حتما باید تمام كسانی كه واحدهای مسكونی انبوه در شهرك ها می سازند، مدرسه سازی نیز انجام دهند.

رئیس سازمان مدارس و مراكز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به اینكه به پرسشی درباره گردنگیر شهرك سازان به ساخت فضای آموزشی اظهار داشت: به سبب اشكالات و موانعی كه به وجود آمده بود بیشتر از ۸۰ درصد سازندگان شهرك های مسكونی نسبت به تعهدشان عمل نكردند.

وی درانتها اظهاركرد: اما همانطور كه گفته شد مشكلات رو به برطرف شدن و در سال ۹۸ اقدامات خوبی انجام شده است. درباره تهران باید اظهار داشت كه سال قبل تصویب گردید شورای آموزش و پرورش تهران پیگیر موضوع باشد. در منطقه ۲۲ با مشكل جدی مواجهیم. فضاهایی واگذار شده و در مرحله پیگیری برای گرفتن این فضاها هستیم.




منبع:

1398/10/22
16:10:27
5.0 / 5
2864
تگهای خبر: اجرا , پژوهش , داوطلب , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۴
کنکور دکترای هنر
phdhonar.ir - تمام حقوق برای كنكور هنر محفوظ است

كنكور هنر

کنکور دکترای هنر