انتشار سؤال های پرلز و پرلز لیترسی۲۰۱۶ توسط آموزش و پرورش

انتشار سؤال های پرلز و پرلز لیترسی۲۰۱۶ توسط آموزش و پرورش كنكور هنر: كتاب مجموعه داستان ها و سؤال های پرلز و پرلز لیترسی 2016 كه توسط پژوهشگاه مطالعات آموزش وپرورش انتشار یافته به نمایش خلاصه ای از نتایج مطالعات بین المللی پیشرفت سواد خواندن (پرلز) 2016 در طول سال (2001 تا 2016) به همراه كلید و درصد پاسخ های درست دانش آموزان ایرانی در مقایسه با میانگین بین المللی و نیز راهنمای تصحیح و نمره گذاری سؤالات پاسخ ساز می پردازد كه مخاطب اصلی این مجموعه، معلمان دوره ابتدایی خصوصاً معلمان پایه چهارم هستند.


به گزارش كنكور هنر به نقل از ایسنا، این كتاب با شرحی مناسب و گزارشی مكتوب، مصور و ترجمانی از نمونه هایی از متون ادبی و اطلاعاتی و سؤالات قابل انتشار مطالعات بین المللی پیشرفت سواد خواندن (پرلز) ۲۰۱۶ به نمایش خلاصه ای از نتایج این مطالعه در طول سال (۲۰۰۱ تا ۲۰۱۶) به همراه كلید و درصد پاسخ های درست دانش آموزان ایرانی در مقایسه با میانگین بین المللی و نیز راهنمای تصحیح و نمره گذاری سؤالات پاسخ ساز می پردازد.
مخاطب اصلی این مجموعه، معلمان دوره ابتدایی خصوصاً معلمان پایه چهارم هستند
ازآنجاكه توانایی «خواندن» و درك مطلب، زیربنای همه یادگیری ها است؛ مخاطب اصلی این مجموعه، معلمان دوره ابتدایی خصوصاً معلمان پایه چهارم هستند كه نقش مهم و تعیین كننده ای در تقویت و پرورش سواد خواندن دانش آموزان به عهده دارند.
محتوای كتاب بیان كننده نكات قابل توجه و ازجمله این نكته است كه از رفع دغدغه چگونگی برخورد و راهبری دانش آموزان باهوش و باانگیزه ای كه در توانایی درك مطلب و مهارت تركیب و تلفیق عبارت ها و مفاهیم در لایه های عمیق تر یادگیری گرفتار مشكل هستند می كاهد. همین طور مقایسه عملكرد كشورهای برتر موفق در مواجهه با این مساله و با نگاهی اجمالی به نتایج پرلز در سال های اخیر می توان دریافت كه یكی از مهم ترین عوامل رفع مشكل و ایجاد این برتری، صلاحیت های حرفه ای معلمان در آموزش خواندن به دانش آموزان بوده است. اگر معلمان بتوانند مهارت سواد خواندن را در دانش آموزان ارتقا دهند پروسه یادگیری را در همه زمینه ها فراهم می سازند.
نویسندگان كوشیده اند روش های نوین خواندن و درك مطلب در دوره آموزش ابتدایی را توسعه و تعمیم بخشند
این كتاب با معرفی ماهیت متن های آزمون پرلز كه با طرح سؤالات پاسخ ساز و چندگزینه ای در بخش های ادبی و اطلاعاتی لایه های یادگیری دانش آموزان را از ساده به پیچیده در حیطه های مختلف موردسنجش قرار می دهد و این پیام مهم را به معلمان منتقل می كند تا با بهره گیری از روش های فعال و درگیر ساختن دانش آموزان در پروسه یادگیری خواندن بوسیله متن های موردعلاقه و طرح سؤال های تفكر برانگیز، آنان «خواندن» را نه در حد یك تكلیف درسی، بلكه به منزله یك نیاز اساسی در زندگی خویش تلقی كنند. نویسندگان گزارش كوشیده اند روش های نوین خواندن و درك مطلب در دوره آموزش ابتدایی را توسعه و تعمیم بخشند تا از این طریق آموزش خواندن را به استانداردهای جهانی نزدیك تر سازند.
به گزارش معاونت رسانه و ارتباطات آموزش وپرورش، این كتاب را می توان مجموعه ای از اطلاعات و ملزومات آموزشی برای كیفیت بخشی به پروسه یاددهی- یادگیری در حوزه زبان آموزی، درك مطلب و مهارت خواندن در دانش آموزان و آشنایی اجمالی بامطالعه پرلز (پیشینه و نقش آن در سواد خواندن)-پرلز لیترسی PIRLSLITERACY و ای پرلز ePIRLS برشمرد كه علاوه بر جامعه مربیان و معلمان آموزشی قبل از دبستان، دوره دبستان و حتی دوره متوسطه اول و مدیران مدارس می تواند منبعی برای سیاست گذاران تصمیم گیران آموزشی، كارشناسان، پژوهشگران و دانشجویان در سطوح مختلف ستادی و اجرایی كشور باشد.
این كتاب در شمارگان محدود منتشرشده است و بزودی نحوه تهیه آن بوسیله سایت پژوهشگاه مطالعات آموزش وپرورش به اطلاع علاقه مندان خواهد رسید.




منبع:

1398/03/08
11:09:21
5.0 / 5
87
تگهای خبر: اجرا , پژوهش , دانشجو , سایت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۵
کنکور دکترای هنر
phdhonar.ir - تمام حقوق برای كنكور هنر محفوظ است

كنكور هنر

کنکور دکترای هنر