مدیركل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری :

روابط عمومی پویا لازمه تولید تحول در دانشگاه است

روابط عمومی پویا لازمه تولید تحول در دانشگاه است كنكور هنر: اهواز – مدیركل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: اگر مقرر است دانشگاه طبق فرمایش امام خمینی (ره) مبدا تحولات باشد و به سمت كارآفرینی حركت نماید این امر بدون وجود روابط عمومی حرفه ای، پویا، مطالبه گر، مسلط به دانش روز و تجربه محور امكان پذیر نیست.


علیرضا عبداللهی نژاد شنبه در نشست دبیران شورای روابط عمومی های كشور و مدیران روابط عمومی های منطقه هفت و 10 كشور در سرسرای اداری دانشگاه شهید چمران اهواز تصریح كرد: عمر روابط عمومی ها در ایران جوان است ودر نتیجه با عنایت به این تجربه كوتاه در خیلی از حوزه ها فعال و پویا وارد عرصه نشده است.
وی اضافه كرد: روابط عمومی ها شبكه اعصاب و نبض تپنده و منظم یك سازمان هستند و اگر پویا نباشند چرخ دنده های سازمان به خوبی كارنمی كند.
عبداللهی نژاد بیان كرد: تسهیل ارتباطات داخل سازمان و برقراری و تنظیم ارتباطات بیرونی وظایف مهم روابط عمومی ها به حساب می آید.
مدیركل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: از برخی مدیران دستگاههای اجرایی و مدیران دانشگاهی تعجب میكنم كه با وجود نقش مهم روابط عمومی در بهبود عملكرد سازمان و كمك رسانی در ایفای مسئولیت های اجتماعی و حرفه ای از نیروی متخصص استفاده نمی كنند.
وی اظهار داشت: روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بدون كمك دانشگاهها در سراسر كشور هویت مستقلی از منظر حرفه ای و كاركردی ندارد.
عبداللهی نژاد به نقش رسانه ها اشاره نمود و اضافه كرد: رسانه بازوی فكری و بازوی كمك كننده روابط عمومی هاست و ویترین بیرونی روابط عمومی، رسانه ها هستند.
مدیركل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: مدیران دانشگاهی باید به این باور برسند كه هر چه بیشتر از ظرفیت روابط عمومی های دانشگاه و رسانه ها استفاده كنند.
وی با اشاره به اینكه یك فعال روابط عمومی در یك حوزه سخت و در ردیف مشاغل سخت و زیان آور فعالیت می كند تصریح كرد: از مهمترین خصوصیت های روابط عمومی ها سخت كوشی و انعطاف پذیری است و باید در جهت مسئولیت اجتماعی و حرفه ای و نیل به آن هدف حركت نماید.
عبداللهی نژاد افزود: یك مدیر روابط عمومی موفق باید مطالبه گر البته بدون خشونت و مبتنی بر برنامه باشد.
رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز هم اظهار داشت: روابط عمومی دانش و هنر پیچیده ای است كه در اعتبار بخشیدن و جلب اعتماد مخاطب نسبت به سازمان و دستیابی به اهداف و ارتباطات درون و برون سازمانی نقش مهمی دارد.
غلامحسین خواجه اضافه كرد: عمده سازمان ها به علت نداشتن روابط عمومی های تخصصی، توانمند و مجهز به علم روز ارتباطات، در برقراری ارتباطات و انعكاس توانمندی های خود دچار مشكل هستند چون روابط عمومی ها آنگونه كه باید مورد توجه قرار نگرفته اند.
وی بیان كرد: نباید به بعنوان تشكیلات جنبی به روابط عمومی نگاه شود، این تشكیلات می تواند قلب سازمان باشد.
خواجه افزود: به علت استفاده نكردن از مدیران با دانش روابط عمومی، اهمیت جایگاه این واحد، برای خیلی از مدیران ناشناخته است.
رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز در مورد چالش های پیش روی روابط عمومی ها اظهار داشت: برخی ازروابط عمومی ها از دانش و اطلاعات روز بهره چندانی ندارند كه اگر مجهز به این سلاح باشند در تحقق اهداف سازمان موثر واقع می شوند.
وی تصریح كرد: تبیین جایگاه و نقش روابط عمومی برای مدیران هم از نقش های این حوزه است كه باید در این بخش توانمند شوند تا مدیران را قانع كنند كه روابط عمومی نقش تاثیر گذاری در روند فعالیت یك مجموعه دارد.
خواجه افزود: بی اطلاعی مدیران از جایگاه و نقش روابط عمومی در ارتقای جایگاه سازمان، نداشتن برنامه و دچار روزمرگی شدن از دیگر چالش ها است.
رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز افزود: نگاه به روابط عمومی باید تغییر كند و در درجه اول مدیران این حوزه باید اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهند.
وی افزود: برگزاری كارگاهها و نشست ها برای مدیران دانشگاهها در سطوح مختلف مدیریت، برای روشن شدن نقش روابط عمومی ها در ارتقای جایگاه دانشگاه اهمیت دارد و مدیران روابط عمومی بعنوان مشاورین روسای دانشگاه نقش تاثیر گذاری دارند.
نشست دبیران شورای روابط عمومی های كشور و مدیران روابط عمومی های منطقه هفت و 10 كشور با حضور دانشگاههای خوزستان، بوشهر، فارس و كهگیلویه و بویر احمد برگزار گردید.
3004/6002


1397/08/07
15:11:09
5.0 / 5
10
تگهای خبر: اجرا , دانشگاه , عكاس , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۴
کنکور دکترای هنر
phdhonar.ir - تمام حقوق برای كنكور هنر محفوظ است

كنكور هنر

کنکور دکترای هنر