رئیس سازمان مدارس و مراكز غیردولتی و مشاركت های مردمی تاكید كرد

ضرورت بازبینی جدی مدارس غیردولتی

ضرورت بازبینی جدی مدارس غیردولتی به گزارش کنکور هنر، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی اظهار داشت: شاخصهای الگوی شهریه مدارس غیردولتی سال جاری تغییر می کند و به مدلهای سند تحول بنیادین و سند استراتژیک سازمان مدارس غیردولتی مرتبط می شود.



به گزارش کنکور هنر به نقل از ایسنا احمد محمودزاده در سلسله نشست‎های تبیین برنامه‎های فرهنگی، تربیتی سند تحول مدارس غیردولتی، همایش مدیران مدارس غیردولتی مناطق یک و سه شهر تهران با اشاره به اینکه تشکیل بسیج با صدور فرمان تاریخی بنیانگذار جمهوری اسلامی که سبب حضور مردم و مشارکت آنان در سرنوشت اجتماعی جامعه خویش برای ادامه مسیر انقلاب اسلامی شده است، اظهار داشت: امیدوار هستم همه ما بخصوص در سنگر نظام تعلیم و تربیت در ادامه مسیر و در امتداد منویات مقام معظم رهبری قدردان عطیه الهی بسیج و ادامه دهنده این مسیر بخصوص زمانی که در معرض آزمون‎های سخت قرار می‎گیریم، باشیم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی افزود: برپایه فرمایش مقام معظم رهبری سند تحول به عنوان نقشه راه و نسخه شفابخش نظام تعلیم و تربیت نامگذاری شده است و باید اجرایی سازی سند تحول بنیادین را برپایه تربیت دانش آموز شش ساحتی پیش ببریم؛ تربیت دانش آموزی با مشخصه‎های اعتقادی، علمی و اخلاقی که مزین به شاخص‎های مختلف است.

وی اضافه کرد: نگاه به سرمایه انسانی در تمام اسناد بالادستی بخصوص بیانیه گام دوم انقلاب، نگاه ویژه‎ایست و نیروی انسانی به عنوان بزرگترین و مهم‎ترین سرمایه کشور قلمداد می‎شود. نیروی انسانی عامل خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی است، بنابراین آموزش وپرورش و نظام تعلیم و تربیت همواره مهم بوده و تضمین کننده آینده جامعه کشور است.

معاون وزیر آموزش وپرورش اظهار داشت: نیروی انسانی عامل توسعه کشور است. تداوم، استمرار و حفظ دستاوردهای انقلاب و گسترش آن به وسیله نیروی انسانی شکل می‎گیرد. آینده انقلاب اسلامی در کلاس‎های درس و در لحظه لحظه حضور دانش آموز در کلاس درس به وسیله معلم و دانش آموز مهندسی و طراحی می‎شود.

وی افزود: چرخ‎های سیاست، اقتصاد و فرهنگ جامعه به وسیله نیروی انسانی حرکت می‎کند و باید طوری برنامه ریزی نماییم دانش آموزی که آینده ساز نظام است دارای هویت ملی و اسلامی، مانوس به آرمان‎های انقلاب و شهدا، آشنا به افتخارات جمهوری اسلامی ایران و دارای اعتماد به نفس و علاقه‎مند به دستاوردهای انقلاب و مزین به آداب اسلامی و باورها و اعتقادهای اسلامی باشد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی در ادامه اظهارکرد: بخشی از این مأموریت عظیم از جانب مدیران در مدارس غیردولتی انجام می‎شود. نظام جمهوری اسلامی ماموریتی دارد که تعلیم و تربیت باید با تمام قوت آنرا در حوزه مسایل آموزشی و پرورشی انجام دهد تا تربیت در تمام حوزه‎ها شکل بگیرد.

محمودزاده اضافه کرد: مدیران مسئولیت دارند در حوزه مدارس غیردولتی بازبینی جدی صورت دهند. در آموزش وپرورش در تمام عناصر برنامه ریزی درسی و آموزشی باید این امر صورت بگیرد و مدارس غیردولتی هم در این بین باید بتوانند نقش آفرینی کنند.

وی افزود: بخشی از این فرآیند در مدارس باید اتفاق بیفتد و معلمان باید نقش پیشتازی، مرجعیت، آگاهی بخشی و اطلاع رسانی را در مدارس داشته باشد، بنابراین امروز در راه پیشرفت و داشتن ایران قوی مهم می باشد که نقش آفرینی نماییم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی افزود: باید با تمام قدرت در میدان بود. دشمن در صحنه با تمام توان حضور دارد بنابراین جنگ ترکیبی وجود دارد و عوامل خویش را به کار بسته است بدین سبب وظیفه داریم به نسل حاضر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی جدی از دستاوردهای انقلاب داشته باشیم و آنرا با زمان‎های قبل مقایسه نماییم. نیازمندیم یک برنامه‎ریزی جدی داشته باشیم چونکه نسل امروز مطالبه‎گر و پرسش‎گر است و باید با تاکید بر منطق، تبیین محتوایی از اهداف، دستاوردها و ماموریت‎های انقلاب اسلامی داشته باشیم و باب گفت‎وگو در مدارس را با نسل جدید باز نماییم.

محمودزاده افزود: این نسل باهوش است، بنابراین باید اقناع درست برای آنان صورت بگیرد. اقناع ظاهری جواب نمی‎دهد. خوشبختانه آورده‎های خوبی در انقلاب اسلامی در حوزه ارزش‎ها و اعتقادات داریم، بنابراین نیازمندیم توجیهاتی برای خود و دیگران داشته باشیم، باید معلم و مدیر مدرسه مسلح به این نگاه و رویکرد باشند.

وی در ادامه اظهارکرد: مبحث نمایشگاه دستاوردهای مدارس و اجرایی سازی سند تحول بنیادین جز سیاست‎های اجرایی مدارس غیردولتی است که بزودی در شهر تهران برگزار می‎شود و انتظار داریم مدارس غیردولتی با الگوبرداری از سند تحول بنیادین حضوری در خور توجه و بر پایه توانمندی‎های دانش آموزان - که یاوران نسل چهارمی انقلاب هستند - داشته باشند و یکی از اهداف اصلی آن، تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی اضافه کرد: برخی مدارس غیردولتی را عین عدالت آموزشی می‎دانند، برخی هم می گویند مبحث طبقاتی شدن در حال شکل گیری است، بنابراین باید سنجه خوبی برای کارهای مدارس غیردولتی داشته باشیم. سنجه‎ها نباید تک بعدی باشد، مدرسه‎ای که آموزش محور است و تست زنی می‎کند، موفق نیست چونکه این مدرسه تک ساحتی است و باید شش ساحتی شود.

معاون وزیر آموزش وپرورش افزود: مبحث اصلی در سازمان مدارس غیردولتی اینست که برپایه اینکه امر آموزش وپرورش یک امر حاکمیتی است و واگذاری به غیر، ممنوع می باشد، سیاست‎هایی را تدوین نماییم.

محمودزاده اشاره کرد: یک رهاشدگی در مدارس غیردولتی و حتی مدارس دولتی در سال‎های گذشته داشته‎ایم، بنابراین کارهای مشترکی را باید با همراهی مدیران مدارس برای جبران این نقص‎ها انجام دهیم که البته بخشی از فعالیت‎ها آموزشی و تربیتی شروع شده است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی اظهار داشت: شاخص‎های الگوی شهریه سال جاری تغییر می‎کند و به مدل‎های سند تحول بنیادین و سند استراتژیک سازمان مستند می‎شود و سنجه‎های شهریه سال آینده متغیر می‎شود همینطور بارگذاری شاخص‎های رتبه بندی مدارس غیردولتی در حال انجام می باشد.

وی اضافه کرد: در مدارس غیردولتی باید نیروی انسانی متخصص، با صلاحیت حرفه‎ای وجود داشته باشد و برای معلمی که آموزش دیده، توانمند شده و صلاحیت حرفه‎ای گرفته است، امتیاز قائل می‎شویم.

معاون وزیر آموزش وپرورش در ادامه اظهارکرد: در سند استراتژیک سازمان سه برنامه جدی داریم که محورهای سازمان در تدوین برنامه‎هاست و عبارتند از اجرای برنامه‎های تقنینی یا قانون‎گذاری، اجرای برنامه‎های مدیریتی که در این خصوص اعمال حاکمیت و سنجش از مدارس یکی از رویکرد های ماست. در مبحث برنامه سوم، برنامه‎های مشترک با سایر معاونت‎های آموزش وپرورش را مدنظر داریم.

وی توضیح داد: آمادگی داریم به مدارس غیردولتی کمک نماییم و این علاقه مندی در دولت و مجلس هم دیده می‎شود. فعالیت‎های ما حالا مدرسه‎ای است، بنابراین در حوزه‎های آموزشی و پرورشی همه مدارس غیردولتی باید نقش آفرینی کنند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محمودزاده اظهار داشت: روند علمی کشور پرشتاب در حال حرکت است، بنابراین در فرآیند تعلیم و تربیت باید نقش آفرینی نماییم، این رویکرد در برنامه‎های سال آینده ما هم خواهد بود. باید بخشی از فعالیت‎ها به صورت محتوایی در کتب درسی صورت بگیرد تا این نگاه که مدارس غیردولتی آموزش محور هستند از بین برود. ما این کار را شروع کردیم و نیازمند کمک مدیران مدارس هستیم.





منبع:

1401/09/12
10:25:20
5.0 / 5
301
تگهای خبر: آموزش , اجرا , تخصص , رمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۴
کنکور دکترای هنر
phdhonar.ir - تمام حقوق برای كنكور هنر محفوظ است

كنكور هنر

کنکور دکترای هنر