نوری:

رتبه بندی معلمان بیشتر همسان سازی حقوق است تا رتبه بندی

رتبه بندی معلمان بیشتر همسان سازی حقوق است تا رتبه بندی به گزارش کنکور هنر وزیر آموزش و پرورش با اعلان اینکه روی جزییات رتبه بندی معلمان،  ابهاماتی هست که باید برطرف شود اظهار داشت: این طرح را بیشتر همسان سازی حقوق می دانم تا رتبه بندی.


به گزارش کنکور هنر به نقل از ایسنا، یوسف نوری در حاشیه مراسم روز ملی پژوهش دانش آموزی در پاسخ به پرسشی در خصوص گلایه معلمان از روند تصویب و اجرای طرح رتبه بندی اظهار داشت: طبق آنجه اطلاع پیدا کردم، رتبه بندی این هفته در دستورکار مجلس باشد. اساسا برای همسان سازی حقوق معلمان باید تلاش هایی صورت گیرد.
وی ادامه داد: ما هم از ابتدا پیگیر آن بودیم. روی جزئیات، ابهاماتی هست که باید برطرف شود. این طرح را بیشتر همسان سازی می دانم تا رتبه بندی؛ چون برای رتبه بندی باید سندی بیاید و بعد روی آن سند کار شود که اثرش را روی کیفیت آموزش بگذارد و به حق معلم هم توجه گردد. هرچند حالا تحت عنوان رتبه بندی در مجلس است و کار در این قالب جلو می رود.


کلاسی بدون معلم نباشد؛ به هر طریقی شده باید معلم پیدا کنیم

وزیر آموزش و پرورش درباره مشکل کمبود معلم باتوجه به حضوری شدن کلاس ها اظهار داشت: ما کلاس بدون معلم نباید داشته باشیم و قبول نداریم. به هر طریقی شده باید معلمی را پیدا نماییم و از ظرفیت های مختلف استفاده نمائیم که کلاس درس ما بدون معلم نماند.
نوری درباره گلایه برخی دانش آموزان که در فضای مجازی آموزش دیده اند و امتحانات نیمسال اولشان حضوری شده است اظهار نمود: امتحان حضوری برای همه است. باید به تدریج به سمت حضوری شدن با رعایت پروتکل ها برویم.


با آموزش های مکمل باید «افت یادگیری» را جبران کرد

وی درباره افت یادگیری در دوران آموزش های مجازی اظهار نمود: هیچ آموزشی، آموزش حضوری نمی گردد. آموزش مجازی مکمل است و در ناچاری از آن استفاده شده است. برای جبران افت یادگیری رخ داده، باید بوسیله روش ها و مکمل های آموزشی خلاءهای موجود را پرکنیم.

وزیر آموزش و پرورش درباره سرانه پژوهشی دانش آموزان اظهار نمود: سرانه پژوهشی در قانون تصویب شده و یک درصد است. اگر ظرفیت این پژوهش به شکلی باشد که بتواند جذب نماید اختصاص داده می شود. خاطرم هست قبلا که در وزارتخانه بودم سرانه ویژه ای برای دانش آموزان درنظر گرفته بودیم، اما حالا سرانه خاصی برای دانش آموزان قرار داده نشده است و بطور کلی سرانه اصلی که در قانون بودجه سنواتی برای پژوهش دیده شده، یک درصد است. باید بررسی نماییم که تا کنون چه میزانی هزینه شده و باید از این پس بنا را بر این بگذاریم که بودجه خاصی برای پژوهش های دانش آموزی تعلق بگیرد.

نوری در پاسخ به پرسشی در خصوص این که نظام های رسمی، آموزش خلاقیت بچه ها را از بین می برند اظهار داشت: واقعیت این است که دانش آموزان ما هرکدام می توانند در یک زمینه یک انسان سرآمد باشند. مهم این است که بتوانیم آنها را شناسایی و زمینه را برای شکوفایی استعداد آنها فراهم نماییم. این مساله در اسناد بالادستی مورد تاکید قرار گرفته است. باید هم اولیاء و هم معلمان بیشتر مسلح، مسلط و توانمند شوند تا دانش آموزان را در این پروسه قرار دهند. یکی از کارهایی که باید انجام دهیم این است که مرکز سنجش را برای استعدادیابی همه دانش آموزان فعال نماییم.


«کنکور» استرس زای اعظم است؛ نتایج بررسی ها اعلام می شود

وی در پاسخ به پرسشی درباره مصوبات کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی و استرس زا بودن برگزاری دو مرتبه کنکور در سال اظهار داشت: جوانب و زوایای مصوبه شورای عالی را از همین هفته پیش رو بررسی می نماییم. کنکور خودش استرس زای اعظم است و نباید بیش از این به دانش آموزان استرس بدهیم. نتایج بررسی ها را اعلام می نماییم. نباید کاری نماییم که از روند فعلی استرس زاتر شود.





منبع:

1400/09/20
20:55:32
5.0 / 5
712
تگهای خبر: آموزش , اجرا , پژوهش , ساز
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
پربیننده ترین ها

پربحث ترین ها

جدیدترین ها

کنکور دکترای هنر
phdhonar.ir - تمام حقوق برای كنكور هنر محفوظ است

كنكور هنر

کنکور دکترای هنر

با کنکور هنر، دکترای هنر را به حقیقت تبدیل کنید! راهنمای طلایی دکترای هنر!