معافیت پسران از سربازی با ورود به دانشگاه فرهنگیان

معافیت پسران از سربازی با ورود به دانشگاه فرهنگیان به گزارش کنکور هنر سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، از ارزیابی میزان اثربخشی محتوی و نحوه آموزش های مجازی و تولید محتواهای الکترونیکی انجام شده در دانشگاه فرهنگیان اطلاع داد.


به گزارش کنکور هنر به نقل از ایسنا، رضا کچوئیان، درباره روند ارزیابی کیفیت خروجی های دانشگاه فرهنگیان و با اشاره به فارغ التحصیل شدن اولین گروه از دانشجو معلمان این دانشگاه در سال ۱۳۹۴ و ورود این افراد به دستگاه عظیم آموزش و پرورش، مسئولیت سنجش و ارزیابی عملکرد همه معلمان کشور را متوجه دستگاه اعلام شده دانست و اظهار داشت: بعد از اختتام سال تحصیلی ۹۴ ارزیابی عملکرد نو معلمان نیز همچون دیگر معلمان توسط وزارت آموزش و پرورش انجام شد.
وی با مهم خواندن چگونگی و نحوه ارزیابی خروجی های دانشگاه فرهنگیان و تاکید وزیر آموزش و پرورش در این خصوص اظهار داشت: سال قبل به دستور وزیر آموزش و پرورش، کارگروهی با محوریت مرکز سنجش این وزارت با حضور معاونان آموزش ابتدایی، متوسطه، پرورشی و فرهنگی و همین طور مدیران مرکز سنجش صلاحیت های حرفه ای منابع انسانی دانشگاه فرهنگیان در محل دفتر رئیس مرکز سنجش و پایش آموزش وزارت آموزش و پرورش بمنظور برنامه ریزی و اقدام اساسی برای ارزیابی خروجی های این دانشگاه انجام شد.
عضو هیئت رئیسه دانشگاه فرهنگیان، طراحی فاکتورهای مربوط به ارزیابی عملکرد اثربخش معلمان خصوصاً مهارت آموزان ماده ۲۸ را از مصوبات جلسه برگزار شده برشمرد و اظهار داشت: در این جسه قرار شد با مشخص شدن شاخص ها و سنجه های در رابطه با ارزیابی عملکرد خروجی های دانشگاه فرهنگیان، مسئولیت انجام کار به سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش و یا معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان محول شود.
وی مراحل اولیه این پروسه را در حال اجرا شدن دانست و اضافه کرد: پس از تکمیل شدن فرآیند، ارزیابی و سنجش عملکرد معلمان هم صورت خواهد گرفت و ما می توانیم آمار و اطلاعاتی دقیق از میزان کیفیت عملکرد خروجی های دانشگاه فرهنگیان کسب نماییم.
دبیر شورای تخصصی نظارت دانشگاه فرهنگیان، در پاسخ به این پرسش که چه تدابیری برای تمایل دانش آموزان سرآمد و برجسته بمنظور ادامه تحصیل در این دانشگاه اتخاذ شده است؟ اظهار نمود: امتیازات خاص دانشگاه فرهنگیان، در قیاس با سایر دانشگاه ها موقعیتی مناسب برای استقبال دانش آموزان فارغ التحصیل شده از مدارس کشور برای انتخاب این دانشگاه بمنظور ادامه تحصیل است.
وی، معاف شدن از خدمت سربازی را یکی از مهم ترین امتیازات دانشگاه فرهنگیان برای دانش آموزان پسر و انتخاب این دانشگاه برای ادامه تحصیل برشمرد و اظهار داشت: علاوه بر این عامل انگیزشی مهم، دانشجویان دختر و پسر به محض پذیرش بوسیله کنکور سراسری و ورود به دانشگاه فرهنگیان با دارا بودن حکم کارگزینی بعنوان دانشجو معلم و کارمند رسمی وزارت آموزش و پرورش با تعیین حقوق از جانب سازمان امور اداری و استخدامی کشور مشغول به تحصیل می شوند.
کچوئیان، برخورداری از مزایای بیمه را یکی دیگر از امتیازات دانشگاه فرهنگیان برای ورودی های خود دانست و اشاره کرد: حداقل طی ۳ سال قبل شاهد انتخاب رشته و حضور رتبه های تک رقمی و برتر کنکور سراسری بعنوان دانشجو معلم در این دانشگاه بودیم.
سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، در پاسخ به سوالی درباب اقدامات انجام شده برای تقویت اعضای هیئت علمی دانشگاه اشاره کرد: تقویت اعضای هیات علمی دانشگاه فرهنگیان، در ۲ محور قابل بررسی است.
وی ترمیم اعضای هیات علمی از نظر آمار را از اهم موارد برشمرد و اشاره کرد: ترمیم و تقویت کمی هرم اعضای هیات علمی دانشگاه از برنامه های اولویت دار دانشگاه محسوب می شود. چونکه تعداد اعضا از نظر مرتبه استادیار، دانشیار و مربی باتوجه به افزایش جمعیت دانشجو معلم این دانشگاه، بسیار محدود و کم است.
این استاد دانشگاه، از مذاکرات گوناگون انجام شده توسط وزیر آموزش و پرورش، رئیس و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در به رسمیت شناختن افراد معرفی شده این دانشگاه بعنوان اعضای هیئت علمی تصریح کرد: از نظر وزارت علوم شاخص هایی مورد نظر است که در بعضی موارد تبدیل وضعیت معرفی شدگان دانشگاه را برای مهمور شدن حکم کارگزینی این افراد به مهر هیئت ممیزه وزارت علوم دشوار می سازد.
کچوئیان، معدل های دوره های کارشناسی ارشد و دکتری، رتبه دانشگاه های فارغ التحصیل شده استادان، نوع دانشگاه های محل تحصیل و همین طور تعداد مقالات علمی و پژوهشی ISI و ISC را برخی ملاک های مهم وزارت علوم بمنظور پذیرش داوطلبان متقاضی عضویت در هیئت علمی دانشگاه اعلام و با اشاره به حضور استادان مدعو و حق التدریس از دیگر دانشگاه های کشور برای برای تدریس در دانشگاه فرهنگیان، ابراز امیدواری کرد: با پیگیری ها و اقدامات صورت گرفته بتوانیم به زودی مجوز جذب تعداد بیشتری از داوطلبان و افراد متقاضی هیئت علمی این دانشگاه را از وزارت علوم دریافت نماییم.
وی افزایش سطح دانش، مهارت و نگرش اعضای هیئت علمی را محور دوم اقدامات دانشگاه ذکر کرد و اظهار داشت: مدیریت بالندگی حرفه ای، موازی با اقدامات معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه در وضعیت کرونائی کشور با برگزاری دوره های توانمندساز، همایش و سمینارهای مجازی در رابطه با تخصص اعضای هیات علمی، درصدد افزایش کارایی و به روز بودن اعضا است.
دبیر شورای تخصصی نظارت دانشگاه فرهنگیان، تولید محتوا در قالب آواچه و پیام های صوتی کوتاه را برای مدیران و کارکنان دانشگاه شامل اعضای هیئت علمی و غیر هیئت علمی از دیگر اقدامات مدیریت بالندگی حرفه ای برای ارتقای علمی و مهارتی اعضای دانشگاه فرهنگیان ذکر کرد.
استاد دانشگاه، بعنوان آخرین سوال، از برنامه خود درباب نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه امسال با اشاره به استمرار برنامه های سنوات گذشته معاونت نظارت گفت: نظارت بر میزان تحقق برنامه های عملیاتی سالانه معاونت های دانشگاه و همین طور سایر بخش ها از مهم ترین اقدامات و کارهای کارکنان دفتر نظارت، ارزیابی و تعالی سازمانی محسوب می شود.
وی، ارزیابی عملکرد سالانه اعضای غیر هیات علمی، مدیران و کارکنان، ارزیابی پردیس ها و مراکز، همایش ها و جلسات برگزار شده در دانشگاه را از دیگر کارهای این دفتر عنوان و اشاره کرد: ارزیابی میزان اثربخشی آزمون های مجازی و تولید محتواهای الکترونیکی انجام شده نیز توسط کارکنان دفتر نظارت، ارزیابی و تعالی سازمانی دانشگاه در حال انجام می باشد. همین طور با تغییرات اعمال شده در فرم های ارزیابی عملکرد سالانه کارکنان دانشگاه و درج عوامل عملکردی بعنوان فاکتورهای ادراکی در فرم های مذکور، ارزیابی کارکنان متفاوت با سالهای قبل صورت خواهد گرفت.
کچوئیان، انجام مقدمات استقرار کانون های ارزیابی در سطح کشور طی سال ۹۹ را اقدام بسیار بزرگ و اساسی مشترک دفتر نظارت، ارزیابی و تعالی سازمانی و مرکز سنجش شایستگی های حرفه ای اعلام و تصریح کرد: با کوشش های صورت گرفته امید می رود امسال شاهد فعالیت این کانون ها در سطح استان های کشور باشیم.
وی از شرکت جمعیت ۸۸ هزار نفر معلم حق التدریس، خرید خدمات آموزشی و نهضت سوادآموزی در آزمون جامع آخر دوره آگاهی داد و اظهار داشت: مرکز سنجش معاونت نظارت، عهده دار برگزاری آزمون های در رابطه با این جامعه هدف گسترده است.
کچوئیان، مرکز سنجش را اجرا کننده برنامه جدید دانست و اظهار داشت: طی این برنامه فاصله میان برنامه آموزشی قصد شده و آن چه باید عملاً در کلاس درس اجرا شود اندازه گیری می شود. با اجرای این برنامه فاصله میان آموخته های دانشجو معلم و استانداردهای آموزشی، سنجش و در صورت همخوان نبودن این فاصله با برگزاری دوره های ضمن خدمت و بازآموزی، توانمندی دانشجو معلمان حفظ می شود.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، در آخر از برنامه ملی ارزیابی درونی گروه های آموزشی امسال بعنوان کامل ترین اقدام در قیاس با نحوه ارزیابی های گذشته گروه های آموزشی یاد کرد.




منبع:

1400/02/19
15:38:49
5.0 / 5
961
تگهای خبر: آموزش , اجرا , پژوهش , تحصیل
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
کنکور دکترای هنر
phdhonar.ir - تمام حقوق برای كنكور هنر محفوظ است

كنكور هنر

کنکور دکترای هنر