اصلاح مسیر جذب نیروی انسانی در آموزش وپرورش

اصلاح مسیر جذب نیروی انسانی در آموزش وپرورش به گزارش کنکور هنر وزیر آموزش و پرورش به اصلاح مسیر جذب نیروی انسانی اشاره نمود و اظهار داشت: ورود نیروی انسانی به آموزش وپرورش را اصلاح کردیم و برمبنای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، هرکس می خواهد وارد آموزش وپرورش شود، تنها از مبادی ورودی دو «دانشگاه فرهنگیان» و «شهید رجایی» می تواند اقدام و بعد از کسب صلاحیت های معلمی وارد عرصه تعلیم و تربیت شود.


به گزارش کنکور هنر به نقل از ایسنا، محسن حاجی میرزایی در «گفت وگوی مستقیم» با مدیران مدارس استان قزوین؛ که بصورت ویدئوکنفرانس و در بستر شاد برگزار شد، اظهار نمود: یکی از مهم ترین پیش نیازهای مدیریت و از وظایف مهم یک مدیر، ارزیابی از وضعیت موجود مجموعه مدیریتی خود، بررسی موقعیت های قرارگیری و تعیین چشم اندازی برای رسیدن به مقصد و هدف نهایی است.
حاجی میرزایی اضافه کرد: آموزش وپرورش ایران همیشه مشکلاتی داشته و از مسائل و مشکلات عدیده ای رنج می برد، تعدادی از این مشکلات در طول زمان ماندگار و بصورت مزمن رسوب یافته است که مدیران امروز باید برای حل این چالش ها تدبیر کنند.
وی مهم ترین سرمایه آموزش وپرورش را «نیروی انسانی» برشمرد و اظهار نمود: آموزش و پرورش برای رسیدن به اهداف بلند نظام تعلیم و تربیت، باید به منابع انسانی بعنوان اصلی ترین سرمایه خود اتکا کند. نیروی انسانی، باید از توانایی کافی برخوردار باشد و همیشه مورد سنجش قرار گیرد تا در صورت لزوم، توانایی های آنها، ارتقا یابد.
وزیر آموزش وپرورش افزود: برای ارتقای آموزش، گام هایی برداشته شد. و در همین راستا، بسته های تحولی و یادگیری را برای 11 پایه تحصیلی تهیه، تدوین و اجرائی کردیم تا آموزش ها را ارتقا دهیم.
وی افزود: امروز با اطمینان می توان اظهار داشت که در حوزه آموزش وضعیت بهتری نسبت به سال قبل داریم؛ بخش بزرگی از یک صد هزار نیروی آموزشی که باوجود همکاری با آموزش وپرورش، سال ها بلاتکلیف و نگران استخدام خود بودند را تعیین تکلیف و استخدام کردیم و تعداد کمی هم که باقی مانده اند، تا اختتام فصل بهار، استخدام خواهند شد.
وزیر آموزش و پرورش به اصلاح مسیر جذب نیروی انسانی اشاره نمود و اظهار داشت: ورود نیروی انسانی به آموزش وپرورش را اصلاح کردیم و برمبنای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، هرکس می خواهد وارد آموزش وپرورش شود، تنها از مبادی ورودی دو «دانشگاه فرهنگیان» و «شهید رجایی» می تواند اقدام و بعد از کسب صلاحیت های معلمی وارد عرصه تعلیم و تربیت شود.
وی به طرح رتبه بندی معلمان اشاره و عنوان کرد: سعی کردیم لایحه رتبه بندی معلمان را تهیه و به مجلس شورای اسلامی ارسال نماییم و این مهم انجام شد و خوشبختانه پروسه تصویب لایحه رتبه بندی معلمان از روز گذشته در مجلس شروع شده؛ امیدواریم با اجرای نظام رتبه بندی، معلمان تلاشگر و توانمندتردر موقعیت های بهتری قرار گیرند.
وی افزود: در امتداد خانه دار شدن فرهنگیان نیز گام هایی در قالب مسکن فرهنگیان برداشتیم و این وضعیت نسبت به سنوات گذشته، بهبود پیداکرده است، بدین سبب در امتداد مساعدت در تامین آورده اول متقاضیان مسکن فرهنگیان، تسهیلاتی را در اختیار آنها قراردادیم تا پروسه خانه دار شدن فرهنگیان تسهیل شود.
وزیر آموزش وپرورش درباب بیمه فرهنگیان اظهار داشت: برای ارتقای وضعیت بیمه فرهنگیان امسال گام هایی برداشتیم؛ برخی از شرکت های بیمه گر را دعوت کردیم و سعی کردیم باتوجه به میزان حق بیمه ای که از فرهنگیان دریافت می نماییم، بهترین خدمات بیمه ای را انتخاب و ارائه نماییم، همین طور سعی شده زمان پرداخت های بیمه ای همکاران امسال کاهش پیدا کند.
وزیر آموزش وپرورش وضعیت نیروی انسانی در آموزش وپرورش را بهتر از گذشته ارزیابی کرد و اضافه کرد: برنامه درسی، رکن اصلی تعلیم و تربیت است و نیازمند تحّول جدی است. هدف اصلی تعلیم و تربیت، انتقال دانش به افراد نیست بلکه ایجاد قدرت درک مسئله، تصمیم گیری، تعامل با دیگران، دفاع از ارزش ها و باورها و توانایی حل مسئله است؛ بنابراین، مصمم شدیم، گام هایی دراین زمینه برداریم و بسته های یادگیری را برای ۱۱پایه تحصیلی تهیه و ارائه نماییم.
عضو کابینه تدبیر و امید، اظهار نمود: بدون ارزیابی درست نمی توان به هدف رسید و یکی از چالش های نظام تعلیم و تربیت، ارزیابی و سنجش است، دراین زمینه نیز گام های بلندی برداشتیم و مقررشد، مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی، هرساله اطلاعاتی عرضه نماید تا بدانیم در چه موقعیتی قرار داریم.
وی با اشاره به برخی توانایی های مدیران، اظهار نمود: مدیر باید قادر به حل مسئله باشد، باید هدفمند کارکنیم، تصمیمات سنجیده اتخاذ نماییم و آگاهانه کارها را به انجام برسانیم. پس باید عمیقاً به مفاهیم بیندیشیم و دانش تخصصی خودرا توسعه دهیم.
حاجی میرزایی اشاره کرد: همه مجموعه تعلیم و تربیت، یک هدف را دنبال می کنند و آن؛ رشد و بلوغ انسان است؛ بدین سبب پیش از انجام ماموریت باید خودمان را رشد دهیم و اگر رشد و توسعه فردی نداشته باشیم، نمی توانیم دیگران را رشد دهیم.
*اعتبارکار مجموعه تعلیم و تربیت به اعتبار مدیران آن بستگی دارد
وزیر آموزش وپرورش، مدیران مدارس را اصلی ترین عامل تحقق اهداف تعلیم و تربیت برشمرد و عنوان کرد: مدیران مدارس اند که اهداف و خروجی برنامه های آموزش وپرورش را ترسیم می کنند، اعتبار کار مجموعه تعلیم و تربیت، به اعتبار مدیران آن بستگی دارد.
وی افزود: مدیر موفق، مدیری است که با همه دانش آموزانش پیوند برقرار کرده و اطمینان دارد که حتی یک دانش آموزش از آموزش ها محروم نمانده است، پس باید برای سربلند بیرون آمدن از این آزمون، پیوندهای خودرا با معلمان، دانش آموزان و جامعه محلی، تقویت نماییم.
وزیر آموزش وپرورش اظهار داشت: ماه پایانی سال تحصیلی را می گذرانیم، باید حداکثر استفاده از این ماه را داشته باشیم و آموخته های دانش آموزان را بررسی نماییم و اگر دانش آموزی عقب ماندگی درسی داشت، به جبران عقب ماندگی اش کمک نماییم.
عضو کابینه تدبیر و امید، اشاره کرد: «شبکه شاد» و سایر رسانه ها نظیر تلویزیون و بسته های آموزشی، ابزاری در دست معلم است و مهم ترین موضوع در وضعیت فعلی این است که مدیر مطمئن شود، همه دانش آموزانش، آموزش ها را دریافت کرده اند.
حاجی میرزایی تدریس معلمان بصورت آموزش مجازی را خیلی مشکل تر از آموزش حضوری آنان در مدرسه عنوان و اعلام نمود: در دوره شیوع کرونا، ماموریت مدیران و معلمان نه فقط کاهش نیافته بلکه سخت تر و پیچیده تر نیز شده است.
وزیر آموزش وپرورش با اشاره به افزایش دو برابری سرانه مدارس در سال تحصیلی 1400-1399، اظهار نمود: اعتبارات مدارس را از ۲۱۰میلیارد تومان در سال تحصیلی گذشته، به ۴۲۰میلیارد تومان امسال افزوده شد. همچنین؛ بیش از۲۰۰میلیارد تومان تجهیزات در اختیار هنرستان ها قراردادیم.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش او در آخر اظهار داشت: تمایل دارم مراتب قدرشناسی و تشکر عمیق خودرا به همه مدیران و معلمان، اعلام کنم، هرچند شاکر حقیقی خداوند است و کوچک ترین خدمت را فراموش نمی کند.




منبع:

1400/02/01
21:44:13
5.0 / 5
990
تگهای خبر: آموزش , اجرا , تحصیل , تخصص
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۲
کنکور دکترای هنر
phdhonar.ir - تمام حقوق برای كنكور هنر محفوظ است

كنكور هنر

کنکور دکترای هنر