حسینی خبر داد:

ستاندن مجوز جذب ۱۲ هزار نیروی انسانی در آموزش و پرورش استثنایی كشور

ستاندن مجوز جذب ۱۲ هزار نیروی انسانی در آموزش و پرورش استثنایی كشور مرکزی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور اظهار داشت: به میزان 12 هزار نفر نیروی انسانی در مجموعه آموزش استثنایی کشور کمبود وجود دارد که مجوز لازم جهت جذب این نیروها دریافت شده است.



سیدجواد حسینی روز چهارشنبه ۸ بهمن در جلسه ویژه شورای معاونان آموزش و پرورش استان مرکزی اظهار نمود: سال ۹۸ میزان اعتبارات آموزش استثنایی ۱۴۰ میلیارد بوده که این رقم امسال به ۱۸۰ میلیارد رسید و در همین سال با مذاکرات صورت گرفته با مجلس شورای اسلامی ۲۵۰ میلیارد تومان به این رقم افزوده شد.

وی ادامه داد: به ازای هر ۵ هزار دانش آموز استثنایی در کشور یک مرکز ویژه یادگیری لازم است که استان مرکزی هم اکنون ۱۵ مرکز دارد و برمبنای استاندارد باید ۱۴ مرکز دیگر در این استان راه اندازی شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تاکید انقلاب اسلامی بیش و قبل از هر مولفه ای بر مولفه فرهنگی است، اشاره کرد: یکی از کارویژه های مهم نظام آموزش و پرورش کاویژه ایجاد و گشترش عدالت آموزشی و اجتماعی است. آموزش و پرورش ساده ترین راه برای تحرک اجتماعی و کاهش بی عدالتی ها است.

حسینی بیان کرد: در مجموع، ۲۴ نوع مدرسه در سطح کشور وجود دارد که خدمات آموزشی متنوعی ارائه می دهند، اما باید به سمتی حرکت کرد که تمامی این مدارس به یک مدرسه تبدیل گشته و یک مدرسه بتواند تمامی دانش آموزان را پوشش دهد که این مهم نیازمند مجهز شدن آمزوش و پرورش است.

وی با اشاره به نابرابری های دیجیتالی افزود: این مهم نیز بعنوان یک معضل مطرح است و در صورتیکه رفع نشود می تواند سبب ایجاد شکافی شود که جبران آن دشوار است. آموزش و پرورش بهترین واکنش را در وضعیت کرونا انجام داد بطوریکه ۷۰ درصد دانش آموزان معادل بیش از ۱۰ میلیون نفر، از این شبکه بهره مند هستند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور افزود: ۳۰ درصد از دانش آموزان معادل ۳ هزار نفر، از هیچگونه تجهیزات آموزشی هوشمند بهره مند نیستند و حدود دو هزار نفر نیز دسترسی اندکی به این تجهیزات دارند و این مهم می تواند به کیفیت آموزشی لطمه وارد کند چونکه در این شرایط اگر دانش آموز از این تجهیزات بهره مند نباشد به منزله این است که گویی مدرسه ندارد.

حسینی افزود: در این خصوص بنده مامور تهیه این تجهیزات آموزشی برای این دانش آموزان شده ام که تا حالا بیش از ۱۷۰ هزار موبایل و تبلت تحویل و بیش از یک و نیم میلیون تامین اعتبار شده است.

وی بیان کرد: استاندار استان مرکزی تامین نیمی از اعتبار خرید تجهیزات هوشمند آموزشی برای دانش آموزان نیازمند استان مرکزی را تقبل کرد و بر تامین زمین ۶ مدرسه استثنایی مورد نیاز استان مرکزی و پرداخت نیمی از هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی این استان توسط استانداری اصرار کرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: برمبنای آمایش سرزمینی، ۲۱۰ مدرسه استثنایی برای رسیدن به استاندارد فضای آموزشی در کشور مورد نیاز است که تا حالا ۱۳۰ مدرسه کلنگ زنی و افتتاح شده و ۶ مدرسه از این تعداد باید در استان مرکزی راه اندازی شود که در صورت تامین زمین توسط استانداری، ۶ مدرسه مورد نیاز استان مرکزی با همت خیرین و اعتبارات سازمان آموزش و پرورش استثنایی ساخته خواهد شد. یکی از این مدارس حتما باید ظرف یک ماه آتی کلنگ زنی شود.

حسینی افزود: هرچند استان مرکزی یک سالن مخصوص ورزش دانش آموزان استثنایی دارد اما دانش آموزان استثنایی به پرورش قدرت بدنی بیشتر از دانش آموزان عادی احتیاج دارند که این امکان باید در مدارس فراهم گردد که در همین راستا ۶ سالن ورزشی ۲۰۰ متری در ۶ مدرسه که فضای کافی دارند، ایجاد خواهد شد.

وی بیان کرد: ۲۶۲۸ فقره تجهیزات آموزشی و پرورشی در استان به اعتبار بیش از ۱۲ میلیارد تومان نیاز است تا دانش آموزان از منبع انسانی به سرمایه انسانی تبدیل شوند.

حسینی افزود: به زودی یکی از مراکز استثنایی استان به مرکز جامع آموزش مجازی تبدیل خواهد شد.

وی با اعلان اینکه ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی یکی از نیازهای اساسی این دانش آموزان است اظهار نمود: نیمی از هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی استان مرکزی توسط آموزش و پرورش استثنایی تامین می شود و تامین بقیه این هزینه نیازمند منابع داخل استانی است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، با اعلان اینکه دو مرکز مشکلات ویژه یادگیری و یک مرکز جامع خدمات مشاوره، توانخبشی و راهنمایی خانواده دانش آموزان استثنایی در استان مرکزی افتتاح می شود، اظهار نمود: استودیوی تولید محتوای الکترونیک و پایگاه دائمی سنجش در استان مرکزی نیز امروز افتتاح می شود.

وی ادامه داد: تا آخر سال دو مرکز اختلالات ویژه یادگیری و یک مرکز مشاوره دیگر نیز در استان مرکزی راه اندازی خواهد شد.

۲۴۰ هزار دانش آموز در استان مرکزی

به گزارش کنکور هنر به نقل از ایسنا، بهرام حسین آبادی سرپرست آموزش و پرورش استان نیز در این جلسه اظهار داشت: استان مرکزی ۲۴۰ هزار دانش اموز و ۱۶هزار پرسنل دارد که با وجود وضعیت بحرانی پیش امده در نظام آموزشی، استان مرکزی نیز همانند سایر استانها به شکلی فعالیت نموده که خلائی در اموزش ایجاد نشود.

۸۶ درصد دانش آموزان استثنایی از شبکه شاد بهره مند هستند

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان مرکزی نیز اظهار داشت: در سطح استان مرکزی ۱۱۳۲ دانش آموز ویژه تحصیل می کنند که ۸۰۷ دانش اموز پسر و مابقی دختر هستند و ۳۹۶ نیروی انسانی نیز در این مجموعه ارائه خدمت می کنند.

محمود عسگری بیان کرد: در سطح استان ۱۱ مرکز ویژه یادگیری دولتی و ۴ مرکز خصوصی، یک مرکز مشاوره و راهنمایی خانواده کودکان با نیازهای ویژه، یک سالن ورزشی، ۲ استخر آب درمانی و ۶ اتاق ورزشی وجود دارد که گروه هدف از آن استفاده می نمایند.

وی افزود: در امتداد بهره مندی از شبکه شاد ۱۰۰ درصد مدیران و مربیان و ۸۶ درصد دانش آموزان از این فضا بهره مند هستند و ۱۶۴ دانش اموز نیز فاقد گوشی هوشمند هستند. در این خصوص تا حالا ۷۱ تبلت و گوشی نیز اهدا شده است.

به گزارش کنکور هنر به نقل از ایسنا، با حضور رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور در اراک، ۲ مرکز مشکلات ویژه یادگیری در ناحیه ۱ و ۲، یک مرکز تخصصی سنجش، یک مرکز جامع توانبخشی و مشاوره دانش آموزان با نیازهای ویژه و یک استودیو تولید محتوا در اراک راه اندازی شد.

اعتبارات این طرح ها ۵۰ درصد از منابع استانی و باقی از سطح ملی تامین شده است.




1399/11/11
14:21:52
0.0 / 5
995
تگهای خبر: آموزش , تحصیل , تخصص , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۱
کنکور دکترای هنر
phdhonar.ir - تمام حقوق برای كنكور هنر محفوظ است

كنكور هنر

کنکور دکترای هنر