لطمه 1 تا 3 درصد دانش آموزان در فضای مجازی

لطمه 1 تا 3 درصد دانش آموزان در فضای مجازی كنكور هنر: بنابر اظهارات معاون وزیر آموزش و پرورش آمارها نشان دهنده لطمه قطعی یك تا سه درصد دانش آموزان در فضا مجازی می باشند پس باید اقدامات فوری همچون پیگیر، تهیه سیمكارت های خاص برای ورود دانش آموزان به این فضا را باشیم.


به گزارش کنکور هنر به نقل از ایسنا، در هشتمین نشست از سلسه نشست های گفتگوی هفته باهدف ایجاد ارتباط و تعامل دوسویه بین وزارت آموزش وپرورش و سایر دستگاه های دولتی که با محوریت موضوع گفتگو بر محور تحول با حضور محسن حاجی میرزایی و محمدجواد آذری جهرمی به صورت ویدئوکنفرانس و بوسیله شبکه شاد در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، اعضای شورای معاونان به تشریح و تبیین برنامه های آموزش و پرورش پرداختند.


حضور مداوم دانش آموزان در فضای مجازی کارکردهای تربیتی را کم رنگ کرده است
علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی اظهار نمود: یکی از مهمترین کارکردهای نظام تعلیم و تربیت کارکرد تربیتی است و بیشترین بخش لطمه دیده در دوران کرونا همین بخش آموزش های تربیتی است. باتوجه به شرایط امروز و حضور مداوم دانش آموزان در فضای مجازی، اگر برنامه هایی برای هدایت و مدیریت دانش آموزان در این فضا نداشته باشیم باید شاهد کم رنگ شدن کارکردهای تربیتی در جامعه باشیم.
وی افزود: باتوجه به اهمیت لطمه های اجتماعی که با وجود شرایط کرونا تشدید شده است. نیاز به توانمندسازی، تبلیغ، ترویج و رصد عملکرد مجموعه نظام تعلیم و تربیت در فضای مجازی داریم که با توجه به این که الان آمارها نشان دهنده لطمه قطعی یک تا سه درصد دانش آموزان از این فضا هستند باید اقدامات فوری همچون پیگیر، تهیه سیمکارت های خاص برای ورود دانش آموزان به این فضا را باشیم.

اپلیکیشن شاد را برای دانش آموزان استثنایی مناسب سازی کنیم
سید جواد حسینی ضمن تشکر از حضور بیش از۷۰ هزار مدرسه کشور در بستر فضای مجازی و قدردانی از زحمات وزارت فن آوری اطلاعات و ارتباطات در کمک به بهبود عملکرد اپلیکیشن شاد اظهار نمود: بر ارتقای کیفیت و عدالت آموزشی در سندتحول بنیادین تاکید گردیده است بر این اساس لازم است کارگروهی متشکل از اعضای دو وزارتخانه تشکیل گردد که بتوانیم طرحی جامع از بکارگیری فناوری اطلاعات در آموزش و پرورش داشته باشیم.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی اظهار داشت: پیشنهاد می کنم در ۳۲ استان کشور ۳۲ مدرسه را به صورت نمونه انتخاب و آنها را بطور کامل هوشمندسازی نماییم و تمام فن آوری های جامع را در این مدارس به کار گیریم تاواسطه ما با خانواده ها باشند.
حسینی با اشاره به لزوم مناسب سازی فضای اپلیکیشن شاد برای دانش آموزان اظهار داشت: به جهت اینکه بتوانیم دنیای عادلانه ای را رقم بزنیم، در جهان واقعی کمیته ای با عنوان کمیته مناسب سازی داریم و لزوم دارد این امر در فضای مجازی هم محقق شود تا قادر باشیم در فضای مجازی این مناسب سازی ها را انجام داده و به دانش آموزان با نیازهای ویژه در بهره گیری از این فضا کمک نماییم.



ظرفیت های جدید شبکه شاد در حال افزایش است

سید حسن الحسینی، مشاور وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: در دوران کرونا توانستیم با طراحی اپلیکیشن شاد از تعطیلی آموزش جلوگیری نماییم. هم اکنون حدود دو سوم دانش آموزان یعنی ۹ میلیون و دویست هزار نفر در شبکه شاد فعالند و در هفته بیش از ۵ ساعت فعالیت می نمایند و حدود ۱۱ میلیون نفر احراز هویت شده اند که امیدواریم با کمک وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات شاهد حضور تمام دانش آموزان در این شبکه باشیم.
مسئول شبکه شاد افزود: اگر بتوانیم افزوده های شاد را بیشتر نماییم و حضور تمام فعالان را در این شبکه افزایش دهیم اساسا می توانیم ظرفیت های جدیدی را ایجاد نماییم که بتواند کارهای این شبکه را بهبود بخشیده و تعداد کاربران این شبکه را هر روز افزایش دهد.

با کمک خیرین تبلتهای دانش آموزی در اختیار دانش آموزان مناطق محروم قرار گیرد
قاسم احمدی لاشکی، معاون حقوقی و امور مجلس اظهار داشت: برای ارتقای عملکرد شاد باید تعامل بین دو وزارتخانه آموزش و پرورش و ارتباطات و فن آوری اطلاعات بیشتر شود. به دستور وزیر آموزش و پرورش از شروع سال تحصیلی امسال از مدارس مناطق مختلف استان تهران بازدید داشتم و البته در بعضی مدارس متاسفانه نبود آنتن دهی اینترنت وجود داشت که امیدوارم این مشکلات با کمک شما به زود حل شود.
وی ادامه داد: در برنامه بودجه ۱۳۹۹ رسما به وزارت ارتباطات اجازه داده شده است برای هوشمندسازی مدارس ۵ هزار میلیارد اعتبار در نظر بگیرد و من معتقدم می توانیم با بهره گیری از کمک های خیرین، تبلت هایی را تهیه و در اختیار دانش آموزان مناطق محروم قرار دهیم تا انشالله به عدالت آموزشی در کشور کمک گردد.

پیگیر ساخت مدارس فنی برای تربیت نیروی متخصص با همکاری معاونت فن آوری رئیس جمهور هستیم
علیرضا کمرئی، معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش اظهار نمود: طبق تفاهم نامه ای که با معاون فن آوری ریاست جمهور داشتیم قرار شد مدارسی را برای تربیت نیروی حرفه ای بسازیم که با کمک این مدارس بتوانیم دانش آموزان را با مهارت های ارتباطی در فضای مجازی، طراحی استارت آپ ها و اپلیکیشن های مختلف در حوزه کارهای کامپیوتری آشنا نماییم.
وی اظهار داشت: از وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات تقاضا دارم در مورد رویدادهای اپلیکشن محور و آشنایی مخاطبانی که از آنها استفاده می نمایند، تدبیر کند و سواد رسانه ای جامعه را در استفاده از اپلیکشن های مختلف فضای مجازی بالا ببرد.

در تجهیز زیرساخت های لازم برای هوشمندسازی مدارس به نگاه ویژه دولت نیازمندیم
محمود حبیبی، مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات اشاره کرد: وزارت آموزش و پرورش در طبقه بندی زیرساخت های کشور جزو زیرساخت های حیاتی می باشد و این بدان معناست که در تجهیز زیرساخت های وزارت آموزش و پرورش باید نگاه ویژه ای به این وزارتخانه داشت.
وی افزود: بحث تجهیز و هوشمندسازی مدارس بسیار مهمست و نیاز است در این مورد از طرف دولت و وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات به آموزش و پرورش کمک گردد.

ساخت بازی های کامپیوتری توام با حرکت برای دانش آموزان در دستورکار قرار گیرد
مهرزاد حمیدی، معاون تربیت بدنی و سلامت ضمن تبریک فرا رسیدن هفته تربیت بدنی و ورزش اظهار داشت: هرچند تکنولوژی های جدید و استفاده از ظرفیت فضاهای آموزشی توانست فرصت های زیادی را برای بشر به وجود آورد ولی دارای معایبی هم است که بی توجهی به آنها می تواند به سلامت جامعه صدمات زیادی برساند.
وی ادامه داد: از معایب استفاده مداوم از فضای مجازی کم تحرکی و کم شدن کارهای اجتماعی دانش آموزان است. هم اکنون متاسفانه ۵۹ درصد از جامعه دانش آموزان کشور به عارضه چاقی مبتلا شده است. پیشنهاد می شود برای رفع این مشکل با همکاری شورای عالی مجازی مبادرت به ساخت و تولید کارهای انیمیشنی و بازی های کامپیوتری توام با حرکت برای کودکان و نوجوانان شود تا از این کم تحرکی دانش آموزان کاسته شود.




منبع:

1399/07/27
21:02:59
5.0 / 5
354
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۴
کنکور دکترای هنر
phdhonar.ir - تمام حقوق برای كنكور هنر محفوظ است

كنكور هنر

کنکور دکترای هنر