حاجی بابایی:

خصوصی سازی آموزش و پرورش شأن و جایگاه معلمان را نشانه گرفته است

خصوصی سازی آموزش و پرورش شأن و جایگاه معلمان را نشانه گرفته است به گزارش كنكور هنر رئیس فراكسیون فرهنگیان مجلس اظهار داشت: اگر نگاه مولد به آموزش و پرورش گسترش یابد، خصوصی سازی در آموزش و پرورش متوقف خواهد شد، چون كه خصوصی سازی آموزش و پرورش ابهت و شأن و جایگاه معلمان را نشانه گرفته است.


به گزارش کنکور هنر به نقل از ایسنا، حمیدرضا حاجی بابایی در سی و چهارمین اجلاس روسای آموزش و پرورش که به صورت مجازی و با رهنمودهای مقام معظم رهبری امروز (سه شنبه، ۱۱ شهریور) به مدت دو روز آغاز به کار کرد، اظهار داشت: رهنمودهای امروز مقام معظم رهبری نکته ای بود که ما چندین سال، بعنوان قلب سند تحول بنیادین بر آن تاکید داشته ایم.
وی ادامه داد: این که حضرت آقا فرمود تنها راه به کارگیری نیروی انسانی در آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان است و ما جز از راه دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی راه دیگری نداریم، در ماده ۶۳ برنامه ششم مصوب شده است و هرآنچه غیر از این عمل شدهاست، غیر قانونی می باشد.
حاجی بابایی افزود: هر حرفی که در آموزش و پرورش مقرر است گفته شود توسط معلم بیان می شود، وقتی معلم می خواهد وارد کلاس شود و مدیریت یک کلاس درس را عهده دار شود، باید همانطور که برای آموزش فرزند خود حساسیت داریم، به این مقوله هم نگاه نماییم.
وی خاطرنشان کرد: در جلسه فراکسیون فرهنگیان که حدود دو هفته قبل، با حضور وزیر تشکیل شد، بر یک قرارداد مشترک به تفاهم رسیدیم که هرچه معلم می خواهیم از دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی بگیریم. در این مقوله سه مولفه مورد نظر است، ساختمان، که باتفاهم استانداری ها برای حل مشکل کوتاه مدت از ظرفیت های فضاهای استانی باید استفاده گردد.
نماینده مردم همدان در مجلس افزود: مولفه دوم اساتید هستند، که هزاران معلم متخصص در آموزش و پرورش وجود دارند که در زمینه آموزش و یادگیری حرف برای گفتن دارند و در کنار آن از اساتید برجسته سایر دانشگاه ها به صورت حق التدریس فراخوان شود. سومین مولفه اعتبار و پول است، با بهره گیری از ظرفیت های قانونی، اعتبار لازم برای توسعه دانشگاه فرهنگیان مصوب خواهد شد و دراین زمینه باید تمام موانع شناسایی و حذف شوند.
رئیس فراکسیون فرهنگیان اشاره کرد: دانشگاه فرهنگیان باید معلم را تربیت کند، این رویکرد از جهت تخصصی شدن، شیوه های یاددهی و یادگیری است، چونکه در هر دوره باید معلم متخصص آن دوره بکار گرفته شود. برای مثال باید بگونه ای برنامه ریزی شود که در چند سال آینده در دوره ابتدایی فقط معلم متخصصی که برای این دوره تربیت شده است، به تدریس اشتغال داشته باشد.
وی افزود: استراتژی دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی باید تربیت معلم لیسانس، فوق لیسانس و دکترا تا ده سال آینده باشد و بگونه ای بودجه ها را مدیریت نماییم که نسبت معلم به دانش آموز به بالاترین استانداردها برسد.

حاجی بابایی با تشکر از معلمان با عنایت به این که در سخت ترین شرایط شیوع بیماری کرونا، آموزش و پرورش دانش آموزان تعطیل نشد، اظهار داشت: نگاه هزینه ای به آموزش و پرورش سبب می شود، زاویه دید در تخصیص منابع مالی و انسانی به آموزش و پرورش محدود شود، در صورتیکه آموزش و پرورش یک نهاد مولد است و نیروی انسانی کارآمد و متعهد بزرگترین خروجی آموزش و پرورش متعالی و تمام ساحتی است.
نماینده مردم همدان در مجلس تصریح کرد: دراین زمینه مقام معظم رهبری بارها تاکید کرده اند که در تخصیص منابع به آموزش و پرورش محدویتی قائل نشوید، چونکه منشاء تحول های حیات آفرین، دستگاه تعلیم و تربیت زنده و پویاست. اگر نگاه مولد به آموزش و پرورش گسترش یابد، خصوصی سازی در آموزش و پرورش متوقف خواهد شد، چون که خصوصی سازی آموزش و پرورش ابهت و شأن و جایگاه معلمان را نشانه گرفته است.
رئیس فراکسیون فرهنگیان در انتها اظهار داشت: تمام فرمایشات امروز رهبری این حقیقت را به اذهان متبادر می کند که معلم تنها کلید موفقیت آموزش و پرورش است و با معلم خرید خدمت و قراردادی نمی توان آموزش و پرورش متعالی و تمام ساحتی را انتظار داشت چون که وقتی کرامت معلم حفظ نشود، چگونه انتطار داریم، خروجی آموزش و پرورش انسان هایی کریم و بزرگ باشند.




منبع:

1399/06/12
08:34:51
5.0 / 5
674
تگهای خبر: تخصص , دانشگاه , دستگاه , ساز
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
کنکور دکترای هنر
phdhonar.ir - تمام حقوق برای كنكور هنر محفوظ است

كنكور هنر

کنکور دکترای هنر