المپیادها از انحصار مدارس، استان ها و جنسیت خاص بیرون رود

المپیادها از انحصار مدارس، استان ها و جنسیت خاص بیرون رود به گزارش كنكور هنر سرپرست وزارت آموزش و پرورش با تاكید بر اینكه دانش آموزان سمپادی باید 1 تا 1، 5 درصد دانش آموزان كشور باشد، اشاره كرد: المپیادها از انحصار مدارس، استان ها و جنسیت خاص بیرون رود.


به گزارش كنكور هنر به نقل از ایسنا، سید جواد حسینی ضمن تبریك فرارسیدن عید غدیر خم اظهار نمود: سازمان های بزرگ در معرض خطر تضادهای درون سازمانی و تملك سازمانی بجای تعلق سازمانی قرار دارند و بنا بر این وجود شوراها و ستادهای هماهنگ كننده لزوم انكارناپذیری است پس وجود یا عدم وجود شورای راهبری سمپاد برای انجام كارهای كیفی بسیار مهم می باشد.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینكه در دنیا سه رویكرد برای تعلیم و تربیت دانش آموزان استعدادهای درخشان وجود دارد، اظهار داشت: در رویكرد اول؛ سمپاد به مدلول مدرسه خاص وجود ندارد بلكه تعلیم و تربیت به شكل تلفیقی و تركیبی پیش می رود.
وی ادامه داد: در رویكرد دوم؛ دانش آموزان سمپادی فقط در مدارس سمپاد تحصیل می كنند و به شكل ویژه ای آموزش می بینند تا نیروی انسانی به سرمایه انسانی تبدیل گردد و توسعه همه جانبه در جامعه صورت بگیرد.
حسینی با اشاره به رویكرد سوم اظهار نمود: كشور ما این رویكرد را دارد كه در آن نرم دانش آموزان سمپادی باید كمتر از یك و نیم تا دو درصد باشد و دانش آموزان به مدارس خاصی می روند كه دانش آموزان دیگری درآن حضور ندارند، همین طور دانش آموزان دیگر كه استعدادهای خوبی دارند با رویكرد طرح شهاب شناسایی خواهند شد و كار ویژه برای آنان انجام می شود.
حسینی با اشاره به اینكه طرح شهاب ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار دانش آموز را تحت پوشش قرار داده است، اظهار نمود: در این طرح ۲۰۷ هزار مدیر و عوامل اجرایی داریم كه امسال در پایه چهارم ابتدایی پوشش صددرصدی این طرح را خواهیم داشت، همین طور این طرح الان در پایه نهم استقراریافته است.
وی با اشاره به اینكه باید چند مسئله در طرح شهاب مورد توجه قرار گیرد، اظهار نمود: مدیران مدارس باید آمادگی اجرای طرح ها و توان اجرای آنرا داشته باشند پس برای طرح شهاب و آمادگی اجرای آن، آموزش مدیران و معلمان بسیار لازم است كه باید در آموزش ضمن خدمت دوره ویژه ای برای آنان تعریف شود.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش بابیان اینكه طرح شهاب باید با معاونت های آموزشی پیوند مستحكمی داشته باشد، اظهار داشت: پیوند طرح شهاب با نظام ارزشیابی توصیفی، نظام رتبه بندی معلمان و هدایت شغلی و توسعه متوازن رشته ها باید مورد توجه قرار بگیرد.
وی با اشاره به نقش عوامل برون سازمانی اظهار داشت: اخیراً نشستی با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری داشتیم كه قرار شد برنامه و اقدامات تعاملی داشته باشیم و مركز باید ارتباطات خودرا با عوامل برون سازمانی هم گسترش دهد.
برای دانش آموزان مدارس استعدادهای درخشان مركز مشاوره مخصوص وجود داشته باشد
سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینكه باید برای دانش آموزان مدارس استعدادهای درخشان مركز مشاوره مخصوص وجود داشته باشد، اظهار نمود: ۱۱۳هزار دانش آموز در۹۷۴مدرسه سمپاد مسائل و مشكلاتی دارند پس باید با مشاوره ویژه مشكلات آنان طرح و به حل آنها كمك گردد.
حسینی در ادامه اظهار داشت: دانش آموزان سمپادی تا پیش از ورود به مدارس استعدادهای درخشان همیشه دیده می شدند و پس از ورود به سمپاد همسانی اتفاق می افتد و مانند قبل دیده نمی شوند، همین طور زیر بار فشار زیاد درس ها قرار می گیرند، بدین سبب باید برای این دانش آموزان مركز مشاوره خاص داشته باشیم.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ابعاد پرورشی، ورزشی و مشاوره ای تعلیم و تربیت دانش آموزان سمپادی اظهار نمود: توجه به تمام ساحت های تعلیم و تربیت در دانش آموزان مدارس استعدادهای درخشان لزوم دارد پس طرح سمپاد مهارتی بسیار باارزش است چونكه هم اكنون در كشور هشتاد درصد شغل ها مهارتی است و اگر بخواهیم دانش آموزان مسائل كشور را حل كنند باید آنها را به سمت یادگیری مسئله محور هدایت نماییم.
حسینی بابیان اینكه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای توسعه و گسترش پژوهش سراها و آزمایشگاه ها اعلام آمادگی و همكاری به نسبت مشاركت هفتاد به سی درصد را كرده است، اشاره كرد: در جشنواره جوان خوارزمی نقش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت علوم و دیگر سازمان های مرتبط را پررنگ نماییم و ازآنجایی كه تكلیف مدیریت پژوهش سراها، آزمایشگاه های علمی و نانو معین نمی باشد باید برای این بخش ها اقداماتی اندیشیده شود كه این بخش ها را كدام قسمت آموزش و پرورش اداره كند چونكه موقعیت های جدید یادگیری را فراهم می كنند و باید سیستم باكیفیتی برای اداره آنها داشته باشیم.
المپیادها از انحصار مدارس خاص، استان های خاص و جنسیت خاص خارج شود
سرپرست وزارت آموزش و پرورش تاكید كرد: المپیادها باید از انحصار مدارس، استان ها و جنسیت خاص بیرون رود و باید این هدف راهبرد جدی در مركز ملی پرورش استعدادهای درخشان باشد.
وی ادامه داد: تمام مشكلات و چالش های مربوط به دانش آموزان المپیادی را باید به صفر برسانیم چونكه این دانش آموزان حاصل نظام تعلیم و تربیت كشور هستند و نمای علمی ایران به این دانش آموزان وابسته است.
به گزارش معاونت روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش، حسینی با اشاره به اینكه نباید درجه بندی مدارس به سبب محدودیت منابع انسانی متوقف شود، اظهار نمود: راه اندازی اندیشكده در مركز ملی پرورش استعدادهای درخشان اقدام بسیار خوبی است چونكه ما باید بعد از فارغ التحصیلی دانش آموزان از مدارس سمپاد، هدایت و حمایت های بعد از نخبگی را داشته باشیم.
شایان ذكر است، در این جلسه معاونان و برخی از كاركنان مركز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان، به بیان پیشنهادها و نظرات خود پرداختند و چالش ها و فرصت های موجود را به گفت و گو گذاشتند.




منبع:

1398/06/01
01:16:40
5.0 / 5
32
تگهای خبر: اجرا , پژوهش , تحصیل , جشنواره
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
کنکور دکترای هنر
phdhonar.ir - تمام حقوق برای كنكور هنر محفوظ است

كنكور هنر

کنکور دکترای هنر